• Marcus Brud

Morgongåva till han??

Först har jag funderat på att spela in en låt på skiva och ge, och så har jag tänkt att göra secret box, vilket verkar vara väldigt dyrt så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Något vill jag ju ge =)

Så frågar han hela tiden vad jag vill ha, vad ska man önska sig? :)

• Svar på tråden Morgongåva till han??
  • Centifolia81

Naura;
    alla dykskoler ger ut provlektioner i dykning. På dessa behöverman inte ha egen utrustning. De brukar kosta mellan 300-500 kr.
    Om du ska ta ett dykcert, behövs inte alltid egen utrustning, men en del kräver det sk ABC-paketet (snorkel, mask, fenor). Kursen brukar ligga på mellan 2000-3000kr.
    ABC-paketet kan man få för en tusenlapp eller så om man ska ha hyfsat bra saker.

• förhoppningsis

kommer köpa en omega nyckelring, passar perfekt med hans klocka, kostar ca 1000 kr

• BlivandeFru2007

Vi har pratat om morgongåvor till varanda och kom fram till att vi ville köpa någonting som varar länge och därmed blir det lite dyrare. Så vi kom fram till att vi ska ge varandra morgongåvan på 1 åriga böllopsdagen istället:) Dessutom en sak mindre att tänka på:)

• Naura

Tack för alla tips om racing o dykning! Det låter hur bra som helst. Vore ju kul att ge någon föremål som han har kvar, men tror att han skulle uppskatta en upplevelse eller nåt sånt här mkt mera. Vi har ju vigselringarna. :)

• MrsFellerA

Något som jag har funderat på till min blivande är konsertbiljetter. Han är väldigt musikintresserad. Vi ska inte gifta oss förrän nästa vår, så det är lite väl tidigt att börja titta efter det nu, men förhoppningvis hittar jag något då som passar super!

• Ansu

Jag funderar på att ge min man en klocka med inskription på i morgongåva. Men vete katten vad jag ska skriva. Det ska ju vara ngt kort men vackert. Någon som har något tips på text?

• midsummer

Aeternus Amor - Det ska jag gravera in i min ring. Det betyder "Evig kärlek" på latin... Tyckte jag var fint.

• brud K

secret box tycker jag är super roligt att ge.. det kostar inte så mycke häller....... min vännina ska låna en bra kamera och ta bilder på mig. sen framkallar vi dem i svart vitt kommer kosta ca 500 kr. så det blir det man gör det till.

• MrsMoreira

Min m2b är ganska fascinerad av lyxiga saker, tittar mycket på MTV Cribs etc. Vi lever inte alls ett sådan liv, och vårt bröllop kommer inte vara jättestort och påkostat. Men jag tänkte att det skulle vara roligt att få skämma bort honom med något otroligt onödigt dyrt, och kommer ge honom (oss) en flaska Cristal som morgongåva, kommer kosta mellan 1500-2000 kr. För er som inte vet vad Cristal är, så är det en jättedyr och supertrendig champagne från Louis Roederer som man kan få betala upp mot 50.000 kr för på finare nattklubbar. Min bror som bor i USA kommer frakta hit en flaska åt mig :) då jag inte tror man kan få tag på en i Sverige...

• eironj

Jag funderar på att ge honom en upplevelse, tex en atv-safari (fyrhjulingssafari) någonstans, någon som vet nåt? gifter oss i mitten av augusti...

• Lilla Li

eironj: På www.liveit.se och www.boxexperience.se (som nämnts tidigare) finns massor av upplevelsepaket. Ska ni åka på bröllopsresa någonstans så finns det kanske någon upplevelse på plats som du kan ge honom? Det ska jag börja kika på nu tänkte jag - vi åker till Bali i två veckor. :)

• Broberg

Ansu - jag vill göra precis samma sak men vet inte om jag har råd. Sen tänk om man väljer en klockan han inte gillar och då redan har graverat in Jag tänkte skriva "Liksom tiden är vår kärlek evig"

• Ansu

Roxy, Kul med fler som ska göra likadant! Brukar ni ha olika smak? Annars finns det ingen anledning till oro. Kör på.
    Fin text du valt. Funderar på " I evighet "

• mrs.smith

Jag har tatuerat in min blivandes smeknamn på magen, precis vid höftbenet och har faktiskt lyckats hålla den gömd hittills (har haft den sen slutet av april) o tänkte att han skulle få upptäcka den på secret box bilderna sen (gifter oss 21 juli) Kul grej tyckte jag, men det gäller ju att inte ångra val av man nu

• Ansu

mrs.smith: Å vilken härlig ide!!! Det skulle vara kul att göra, men jag skulle aldrig kunna hålla den osynlig för honom så länge.

• mrs.smith

Ansu- Haha nää det är inte lätt heller. Man får tänka sig för hela tiden och det är stora trosor o långa linnen som gäller nu! O ibland är det som att jag inte kan hålla mig längre utan bara vill visa den!! Men det är ju "bara" ca en månad kvar nu..

• MrsMoreira

mrs.smith

Men herregud, hur gör du när ni ska ha sex då? Kläder på? Oförskämd fråga kanske men jag undrar ärligt hur du lyckas? Det skulle ju vara en otroligt fin gåva, och kul att kunna hålla den hemlig...!

• Lilla Li

mrs.smith: Jag har tänkt göra detsamma fast tatuera en fjäril på ankeln som ska symbolisera honom. Sedan för varje barn gör jag en liten fjäril till. Men jag har hittills dragit mig för att göra det eftersom det är sommar och jag inte kommer kunna dölja den som jag vill...

• Lothis

Jag kommer att ge min blivande ett häfte jag gjort med tre " frihelger" Dvs fri tid att disponera utan barn och mig ( Vi har 4 så egentid är jättevärdefullt) Å jag gissar starkt att det blir dragracing å isracing som vinner lite tid =)

Mitt råd, tänk efter vad som vore värdefullt för just honom / henne och använd fantasin ;)

Svar på tråden Morgongåva till han??