• Marcus Brud

Morgongåva till han??

Först har jag funderat på att spela in en låt på skiva och ge, och så har jag tänkt att göra secret box, vilket verkar vara väldigt dyrt så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Något vill jag ju ge =)

Så frågar han hela tiden vad jag vill ha, vad ska man önska sig? :)

• Svar på tråden Morgongåva till han??
  • HalmstadNilla

min syster fick en jätte fin tavla i morgongåva. Inte direkt personligt men ändå ett minne för livet.
    Hon köpte en sodastream till honom. Inte ALLS romantiskt o så men han blev överlycklig! Jag ska önska mej en symaskin!

• midsummer

Han ska få en flaska av hans favorit-whisky. Runt flaskhalsen ska jag sätta ett smycke som jag beställer på www.fotosmycket.se Alltså ett smycke med en bild av mig ingraverad. *egoistisk* Sen tror han att vi ska åka hem och sova hemma efter festen men jag ska boka hotellrum tänkte jag. Det blir nog lite överasskning. Jag vet inte vad jag önskar mig - men jag vet att han säger att han har fixat det jag ska få... *nyfiken*

• HalmstadNilla

kul idé! Ska jag nog göra. Man kan ju alltid göra det till en nyckelring eller liknande (min m2b är inte mycket för smycken)

• Lilla Li

Har ännu inte bestämt mig för vilken/vilka av mina idéer jag ska utföra...

TATUERING
    Själv har jag redan en tatuering (en blandning mellan en fjäril och en tiger) och funderar därför på att tatuera en pytteliten fjäril på ankeln, som symbol för min blivande. När vi sedan får barn kan jag då fylla på med en liten fjäril för varje barn.

DÖRRSKYLT
    Med vårt nya gemensamma namn på. Vi byter båda namn, till ett av hans gamla släktnamn, så det känns speciellt att vi får en helt ny dörrskylt!

SECRET BOX
    Jag vill sätta ihop ett album med sensuella bilder på mig. Sedan vill jag förstora ett par av dem och hänga som tavla i vårt sovrum. Det är den sortens bilder jag skulle vilja ha där. Gärna närbilder som blir lite abstrakta, typ ett öga, en axel, en hand med vigselringen osv.

TAVLA
    Har funderingar på att göra en egen tavla till vårt sovrum. Antingen något jag målar (kanske två pusselbitar?) eller en text som fyller hela tavelytan (kanske ord som jag kopplar ihop med honom och vår relation?). Många idéer...

TRÄD
    Att ge bort en trädplanta känns fint. Ett ungt träd att plantera i vår trädgård, ett familjeträd. Som en symbol för vårt liv tillsammans. Skulle även vilja plantera ett träd eller en buske för varje barn vi får. Lite samma tankesätt som med tatueringen.

VINFLASKOR
    Den klassiska med t.ex. 3 vinflaskor att öppna på 1:a, 5:e och 10:e bröllopsdagen.

ÖVERKAST
    Jag jobbar med symaskiner och funderar på att göra ett överkast till vår äktenskapliga säng. Kanske med bilder på oss eller bara med vårt bröllopsdatum broderat.

UPPLEVELSE
    www.liveit.se och www.boxexperience.se finns en hel del spännande att ge bort. Funderar på racerbilskörning eller en helikoptertur - det är sådant jag vet att han önskar sig. Men tror jag väntar med det till 30-årsdagen om två år.

• Marcus Brud

Lilla Li

Hade du tänkt att ta bilderna efter ni har gift er eller tar du på dig ringen och smiter iväg och tar kort? =)

• Lilla Li

Marcus Brud: Nej vid närmare eftertanke ska jag nog inte ha vigselringen på mig på korten. Jag är ju inte gift då - det blir ju lite konstigt. Och bilder på ringarna får vi ju från bröllopet sen. Dessutom kommer min sambo typ låsa in ringen eller nåt eftersom han absolut inte vill att jag ska prova den innan bröllopet... ;)

• Fru Cinderella

Jag funderar på att gravera ett par handklovar med vårt vigseldatum och texten "Gängad" det vore riktigt kul

• Marcus Brud

hehe det vore häftigt.. vart kan man göra sånt?

• Fru Cinderella

Ja du de flesta guldsmeder graverar ju och det mesta går ju att gravera i.. så det är nog inte så svårfixat

Tänkte kunde vara riktigt kul att hänga på väggen sen.. mamma skrattade ihjäl sig när jag berättade om idén och tyckte det var riktigt kul!

Svar på tråden Morgongåva till han??