• *sommar-07*

Finnar på ryggen, inget hjälper....tips mottages.

Har haft "finnar" på ryggen i flera år nu. De är inte knallröda och det går inte att klämma dem, utan de är mera som röda prickar över hela ryggen. Kom helt plötsligt och efter det har jag inte blivit av med dem...
    Har testat det mesta känns det som:
    *saft från citron
    *Alsol lösning
    *Inte låta balsamet rinna ner på ryggen
    *Basiron 5%
    *Basiron wash
    *Basiron 10%
    *Differin 10%

Kommer att gifta mig i sommar och kommer ha en kläning som täcker ryggen, men vi kommer sen att åka på bröllopsresa och drömmen är då att kunna gå i linne med öppen rygg som alla andra.
    Förra gången jag var hos läkaren pratade hon om några tabletter man kunde ta, men att man inte fick vistas i solen när man åt dem och då kanske det inte är läge att ta dem över sommarhalvåret?
    Trött på detta nu!!! Hjälp mottages tacksamt.

• Svar på tråden Finnar på ryggen, inget hjälper....tips mottages.
  • Modestie

Om man har en topp med rygg är dte viktigt att den är luftig och inte av syntetmaterial enl, min doktor. För tajta kläder + syntet = finnar

• *sommar-07*

polinesso: Vad är dermalogicabehandling ? Och på vilken salong kan man göra detta?

• brud 070901

sommar 07: ja sola i smyg så går det nog jag tycker att en fin bränna döljer ärren oxå faktiskt... eller så har jag inte så mycket ärr. det beror ju på vad man gämför med.

• Modestie

En brun rygg döljer det mesta ja!

Sedan påstår min hudläkare också att peeling inte alls är bra på finnig/fet hy. Så jag har slutat peela på min aproblemområden...

• Luckyclover

Ett bra tips som redan är nämnt är ju att besöka en duktig hudterapeut för en grundlig porrengöring av ryggen några gånger innan bröllopet. Lite sol brukar ju heller aldrig skada och har ju även en tendens att torka ut finnar.

• M&H

Jag fick ett liknande problem när jag bytte p-piller, då sa min läkare att detta främst berodde på hormonnivån i kroppen. Så nu har jag bytt från minipiller till p-piller igen och min rygg är lika fin som den alltid varit. :) Kan detta kännas igen av någon så hör med läkarna igen om eventuellt hormonnivån kan spöka.

• *sommar-07*

M&H: Men under denna period som jag har haft finnar så har jag ätit p-piller, varit p-piller fri och fött 2 barn. Ätit minipiller och nu hormonspiral så det känns som om jag borde ha märkt någon skillnad om det hade varit med hormonerna från pillren att göra.
    Men tack för tipset! Det finns säkert andra som kanske inte tänkt på det och nu känner igen sig.

• brud 070901

*sommar-07*: tänk på att du inte e ensam med att ha detta problem o med att känna så här jag gör det å då känns det lite lättare

skickar massor med kramar o vet att din rygg kommer va jätte fin på bröllopet!!

• *sommar-07*

Brud 070901: Tack snälla ! Det känns faktiskt skönt att höra att folk bryr sig och kommer med förslag för att hjälpa. Man vill så gärna kunna ha kläder som visar ryggen som alla andra. Typ Bikini som nästan alla man känner går runt med under sommaren.

När jag mår som sämst brukar jag försöka tänka efter på vad det är för saker med mig själv som jag är stolt över. Och att det då kanske finns andra som precis som jag nu drömmer om att få ha eller vara just precis så.
    Jag får ju ändå vara tacksam för placeringen på dem. Eftersom ryggen inte är en kroppsdel som man visar upp för alla dagligen, men visst tänker jag ändå alltid. Tänk om jag inte hade dem...

• Sesa

Jag har provat dalacin men inte tyckt att det hjälp så jättemkt. Blev immun mot det. Nu använder jag propylenglycerol men de måste man vara så noga med. Det som hjälpt mig allra mest är p-pillret yasminelle!

Men allra bäst för mig är solen/solarium

Svar på tråden Finnar på ryggen, inget hjälper....tips mottages.