• *sommar-07*

Finnar på ryggen, inget hjälper....tips mottages.

Har haft "finnar" på ryggen i flera år nu. De är inte knallröda och det går inte att klämma dem, utan de är mera som röda prickar över hela ryggen. Kom helt plötsligt och efter det har jag inte blivit av med dem...
    Har testat det mesta känns det som:
    *saft från citron
    *Alsol lösning
    *Inte låta balsamet rinna ner på ryggen
    *Basiron 5%
    *Basiron wash
    *Basiron 10%
    *Differin 10%

Kommer att gifta mig i sommar och kommer ha en kläning som täcker ryggen, men vi kommer sen att åka på bröllopsresa och drömmen är då att kunna gå i linne med öppen rygg som alla andra.
    Förra gången jag var hos läkaren pratade hon om några tabletter man kunde ta, men att man inte fick vistas i solen när man åt dem och då kanske det inte är läge att ta dem över sommarhalvåret?
    Trött på detta nu!!! Hjälp mottages tacksamt.

• Svar på tråden Finnar på ryggen, inget hjälper....tips mottages.
  • brud 070901

så har jag också... det enda som funkar för mig är att sola bort dem, vet att det inte e så nyttigt men det fungerar bra för mig, jag ska ha bar rygg på bröllopet så det blir till att sola. lycka till jag vet hur det känns o det e jätte jobbigt!

kramar

• *sommar-07*

brud 070901: Solar du i solarie då eller ligger du på stranden?
    Är lite rädd för solarie strålarna, men just nu känns det som om jag skulle kunna göra vad som helst för att bli av med dem..

• brud 070901

*sommar-07*: båda funkar.. jag har bara problemen på vinter halvåret så jag "struntar" i riskerna då jag obehindrat kan gå i linnen o "bara" tröjor långt inn på hösten efter en sommars sol o bad.

du kan ju prova att sola solarium ett par gånger, solbrännan gör ju sitt till o dölja också!

• *sommar-07*

brud 070901: Jo det har du rätt i...
    Problemet är bara att jag är ganska känslig mot solen redan innan. Bränner mig väldigt lätt. Men vill man bli fin får man lida pin , eller hur var det...

• brud 070901

sommar-07*: jaha.. jag e rätt mörk så det problemet har ju inte jag förståss men sola försiktigt o börja i god tid så du slipper känna dig stressad...

• *sommar-07*

brud 070901: Jag får oftast sådan bränna så att folk sätter armen brevid min och inser helt plötsligt hur mycket brunare de har blivit om armarna...

Tror dock att mannen min kommer bli galen om jag börjar prata om solarium. Han vet hur lätt jag bränner mig . Kanske får sola i smyg?? .

• B1LLy

åh, vilken bra tråd! för jag har samma problem! jag solar oxå bort mina men mitt problem e mer att det syns små ärr på ryggen ändå..av gamla finnar.
    Jag ska ha en lågt skuren brudklänning i sommar, å är jätteorolig över det.
    Några tips på hur jag kan bli av med dem. Min sminkös säger att vi ska "sminka över" ärren-men med tanke på att bröllopet e utomlands och i 40graders värme så...vill jag helst inte göra det...tips? please? =)

• Modestie

När ska du åka på bröllopsresa?

Jag rekommenderar att du besöker en hudläkare och kanske får recept på tabletter. Du kan börja äta dem nu och du får effekt inom ett par månader iaf. Sedan kan du göra ett uppehåll på själva resan ju.

Om man solar kan finnarna synas mindre, men ibland kan man få mer finnar utomlands också pga den extrema värmen. Så jag rekommenderar en tablettkur innan du åker. Sedan kan man ju ha linne med hög rygg också, det är ju ingen katastrof. Har själv mkt ärr på ryggen och kör oftast med hög rygg på linne

• *sommar-07*

Jag åker på bröllopsresa om ca. 4 månader. Men vad menas med att man inte får sola?
    Inte alls vara i solen när man äter tabletterna eller är det mera att man inte ska ligga på stranden och gassa en hel dag?

• *sommar-07*

Någon mera med tips?

Svar på tråden Finnar på ryggen, inget hjälper....tips mottages.