• scoop

förlovning - ålder???

Hur gammal tycker ni att man borde vara när man förlovar sig?? Själv är jag 22.. är det för ungt?? Jag vill egentligen förlova mig men är orolig för att alla mina vänner skall tycka att jag är tråkig. Mina vänner är partytjejer, det är jag ofta med men jag dras inte till det livet som dem gör med nya killar varje helg...

Tack för svar

• Svar på tråden förlovning - ålder???
  • rocketqueen

Tycker inte att det finns så mycket "borde" när det gäller ålder, när det känns rätt för en själv är rätt ålder tycker jag. Förlovning betyder ju inte alltid äktenskap heller...och 22 år, det är ju inte alls för gammalt för att förlova sig!

• A:s wife

jag tycker inte att 22 är för tidigt att förlova sej!
    vi var 20 när vi förlovade oss, och nu gifter vi oss, 3,5 år senare.
    det är bara NI (du och den du ska förlova dig med) som avgör vad som passar för er! vill ni förlova er så är det inget som hindrar er. följ era hjärtan och skit i vad andra tycker och tänker! =)

• Brud 4 augusti

Jag och min m2b förlovade oss när jag var 16 hade då bott tillsammans i 6 månader och varit tillsammans i 8 månader... Jag tycker inte det finns någon ålder på när det är rätt, känns det rätt så är det! Vi har nu varit tillsammans fem år och har egen villa tillsammans och trivs med vårat liv och ska gifta oss i augusti.. Det är väldigt olika när man känner sig redo för att förlova sig, dock tycker jag inte att du ska bry dig om dina kompisars åsikter och om dom är partytjejer eller inte, måste man sluta festa och ha kul för att man förlovar sig eller gifter sig? Nej, inte enligt min åsikt, man ska kunna göra saker tillsammans som par men även på varsitt håll och med sina vänner, så länge man aldrig går över gränsen mot otrohet och sånt...

Prata med din kille och känner ni er redo så är ni, det är bara ni som kan veta det, och skulle dina vänner bli sura eller tycka på för att du förlovar dig så är de inga vänner i mina ögon iallafall...

Lycka till!

• scoop

A:s babe: var det ngn som kommenterade att ni var för unga???

• Troll-P

Så länge du har träffat rätt kille så tycker jag inte att 22 är för ungt för att förlova sig.

• MrsNyberg2B

Jag tror inte att man kan säga en viss ålder då man "ska" förlova sig, det är ju så väldigt individuellt. Känner man att man är tillsammans med den person man vill dela resten av livet tillsammans med, gifta sig och skaffa barn med, så tycker jag absolut man ska göra det! För mig är förlovning liktydigt med att man ska gifta sig - kanske inte just året efteråt, men inom ett par års framtid iaf, men det vet jag ju att det är olika och det får ju var och en bestämma..

Som svar då: Nej, 22 år är inte för ungt om du känner att du lever med mannen i ditt liv, som du kan diskutera och utvecklas tillsammans med i samma riktning! Alltså - ni har båda liknande förväntningar på framtiden när det gäller saker som jobb, studier, barn osv.

• pasia

jag förlovade mig i december, och gifter mig i sommar, fyller 19 år i maj...

Det handlar itne om ålder, det handlar om vilken syn man har på livet, om du har nån du verkligen älskar, varför vänta? Du är inte dina vänner, du lever itne för att tillfredställa dem, desutom tror jag att dem kommer vara glada för din skull! Det var i alla fall mina vänner!

• scoop

Brud 4:e augusti

Jag håller med dig i att man skall göra saker med sina kompisar, det är mycket viktigt för mig. Ens vänner är lika viktiga som pojkvän, annars ka man stå där en dag helt ensam... Plus att det är livskvalitet att kunna ha sina brudar i sitt liv

• rocketqueen

Alla ser ju inte giftermål/förlovning som något som ska vara hela livet, heller. Bara en parentes, grejen med förlovning/giftermål behöver inte vara så "allvarligt" så att det ska hålla hela livet.

• Brud 2008

Jag var 20 och min m2b 21 när vi förlovade oss, och nästa år när vi gifter oss är jag 22... Flera av mina kompisar har varit förlovade även om ingen har gift sig ännu... Ingen har kommenterat att det var tidigt att förlova sig även om en del tycker att vi är för unga för att gifta oss.
    Jag håller med brud 4 augusti, att man är förlovad betyder verkligen inte att man inte kan fortsätta festa som innan, förhållandet är ju lika seriöst oavsett om man är förlovad eller inte.

Svar på tråden förlovning - ålder???