• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Puman-prinsen

Linum - självklart blir jag hans fru likaväl men hans dotter har hans efternamn så vi är ju 1 familj så det skulle faktiskt kännas konstigt om vi inte hade samma.

Har ingen barn så kanske man tänker på annat sett.

• FredagenDen13

Självklart bara längtar ringarna att flytta permanent till ringfingret!

Jag kan inte behålla min förlovningsring(visst, hade gått, men den matchar inte vigselringen), så jag kommer att få 2 nya!

• Puman-prinsen

Vad roligt med ringar!!
    Själv har vi redan beställt och betalat våran vigselringar...

sen har min m2b berättat att jag ska få en ring i morgongåva
    Och jag pratade nyss med han drä han avslöjade att han skulle till stan nu och göra lite hemliga saker .. fniss
    Tror han ska titta efter ring

• TezzAmore

Har ni bestämt er för vilka låtar ni ska ha som solosång under vigseln?

Vi kikade på det i helgen, men har inte kunnat bestämma oss än.

Det enda säkra är att vi ska ha Sonja Aldéns-för att du finns...

Har kikat på Ulf Lundells-Kärleken förde oss samman. Lite kul, gillar inte den versionen, så hörde jag en annan artist och tänkte att åh, den var ju jättebra! Där ser man vad rösten gör för skillnad!

• Puman-prinsen

FredagenDen13 - inte helt fel att få nya

• Puman-prinsen

Vi har inte heller bestämt vilka låtar än... har en massa att välja mellan så det gör det svårt

• FredagenDen13

TezzAmore:
    Vi har bestämt oss för Det vackraste, med Cecilia Wennersten... men nr 2 är vi osäkra på.
    Fick du låna skivan av Malm?
    Jag hade gärna också velat lyssna på den.

• FredagenDen13

Puman-prinsen:
    När är det dax för er?
    Har säkert läst det mer än 1 gång, men jag är lite senil på deltid.

• TezzAmore

Freda: Nä, har inte fått låna den än... får väl ta det när hon är tebax från sin honeymoon!

• TezzAmore

Nä, nu blev jag liksom lite förvirrad!?!?!?

Tänkte skicka in lite papper till skatteverket. Hindersprövningen, står klart och tydligt att man ska sända det till dom så får man ett intyg som man sen lämnar till prästen.

Men anmälan om byte av efternamn... Då står det att den lämnas till skattekontoret eller till vigsel- eller registreringsförättaren!!

Om man gifter sig i kyrka, lämna jag då in namnbytepappret tillsamans med hinderprövningsintyget??

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3