Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Japp, men svart e lättare. Krångla med papper och sådant. Nej tack!
Just det, jag får ju kläningnen av mamma.. så då har jag mitt något fått! Eller är det nytt..
Detta läste jag någoonstans o har sparat på det.. vet inte om det är riktigt:
"Någonting gammalt
Någonting fått
Någonting lånat
Någonting blått
Så går den på svenska, "fått" blir översättningen istället för "nytt" från engelskan för att det ska rimma... den engelska går:
Something old
Something new
Something borrowed
Something blue
... and a penny in her shoe! "
Min klänning kommer vara ny, och halsbandet också, min ring gammal, men resten? Har inte funderat än...
Ja det här får vi bena ut. Vill ju inte ha "fel" grejer på sig på dagen.
Kanske ska låna örhängen eller nåt? Och nåt blått på strumpebandet då kanske...
blått- det blir safiren
nytt-örhängen o diadem
gammalt- jag säger som Linum... man är ju inte purung
fått- det blir en brosch med R.s "symbol" som jag får av hans föräldrar tror jag
Förresten, är det någon som ska kasta sin bukett (eller en minivariant) till alla ogifta damer? Och är det någon som ska köra den "manliga" varianten också (d v s den amerikanska seden att brudgummen tar av brudens strumpeband med tänderna, och att han sen kastar det över axeln till alla ogifta herrar i sällskapet)
Ska nog inte kasta något, fast det är lite kul att göra det
Kanske buketten, för den ska då inte sparas...
Jag har inte heller tänkt att spara buketten, så det kan nog tänkas att den får sig en tur på kvällen.
Jag gillar även den manliga varianten.
Har inte presenterat den för Ph än, men känner jag honom rätt, så gillar han det
Jag funderar på att kasta en minivariant, vill spara min "riktiga " bukett i några dagar iaf, callor håller ju lääänge =) Och vi åker ju inte på bröllopsresa direkt efter bröllopet heller...
Men strumepandet vet jag inte....