• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • anne på grönkulla

Har en som ligger - men batteriet är slut - borde göra nåt åt det!

Funderar ju på en ipod dessutom - även om huvudskälet är som backupminne för foton så kan man ju lyssna på skojiga saker i den oxå! Medan man promenerar alltså. Tyvärr är min omgivning inte så promenadvänlig och det lär inte bli bättre...

Men jag gick ner 6-7 kilo i vintras med viktklubb, det är väl det du gör vickan? Tycker jag sett nåt om det iallafall. Nu har jag tappat disciplinen och gått upp lite, men ska ta tag i det igen och gå ner en 5-6 till tror jag!

• MuffinsTönt

Jag har några vänner som sprungit Göteborgsvarvet idag. Mellan 2 och 2,5h. Starkt jobbat, tycker jag!

• viktualia

Anne - Japp! Det är viktklubb jag använder. Och den här veckan har jag gått ner 1 kg!!!! Heja mig!!!

Stegmätaren är helt ok, men jag tror att den ogillar om man joggar för igår räknade den fel på ungefär den sträcka som jag joggade...

Idag är det sämre med stegen, 5 tusen traskade. Har varit kulturell istället och varit på ett av de många Linnéjubileums evenemangen! Nu är jag hemma i hålan igen. Övningskörde delar av vägen! *heja mig igen*

• Telemarkgrrl

Hej, hej! *Tellis viftar lite matt*

Jag gick upp kl 3.30 imorse och har rest hela dagen. Har precis kommit hem och fått middag av gulle-maken men jag ville iaf titta in och säga hej och :p på er!

(Fatta hur trött jag är när jag läste att Nenne skrev "Igår kom vår gamla toasits med sambo..." och inte "toastis". :))

• anne på grönkulla

Vad najsigt att ha en gammal toasits på middag!

*gör vågen för vickan*
    Jag lyckades sådär bra först också - men nu har jag skappat till och tom gått upp lite... men har rest en del också o då är det hopplöst även om man har koll på matvanorna hemma. Borde motionera mer också. *lovar mig själv att ta nya tag*

• viktualia

Anne - du kanske får satsa på motion på "lokal". Själv är jag glatt bortskämd med promenad och joggingmöjligheter runt knuten.

Med resor är verkligen en bov. Onsdag - söndag är jag bortrest och kommer inte att komma åt nån dator, vilket gör att bantningsjoxet är i fara en sväng. Klurigt värre det här! Fler resdagar är att vänta här framöver och sådant komplicerar verkligen konsten att få till en dagsrytm på mat och motion!!

• anne på grönkulla

Ja, dels att man tappar kollen på att skriva upp men också att man inte lagar maten själv och är mer hänvisad till kaloribomber. dessutom är det inte säkert man får lagom mycket lagom ofta... och alldeles för mycket fika.

Jo, jag simmar ju helst och här har jag hyfsade möjligheter, ska undersöka dem framöver också. Men jag gör det inte så ofta som jag borde och promenadvänligheten är typ noll...

• viktualia

Jag önskar att jag kunde gå och simma, men jag är allergisk mot klor och kan inte gå på vanliga badhus... *surt*
    Särskilt vintertid hade det annars varit ett bra alternativ för min del!

• viktualia

*snark*

Sitter just nu och skriver rent jobbjox från i fredags, har nämligen insett att jag kommer att få jobba hårt med en massa annat på jobbet imorgon. Plus att jag tänker "skolka" på fredag. Alltså jobbar jag nu... urk och burk och snark.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4