• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

Zozo - det var ju den jag syftade på.. jobbigt med typ tredubbla uppsättningar av kläder...

jaja.. själv fortsätter jag vara STÖRTNÖJD över att jag gått ner 1 kg förra veckan. Har "bara" 29 kvar innan jag är under gränsen för övervikt!

Nu ska jag dra hemåt och försöka hinna med lite träning/promenad!

*kramar om alla*

• MuffinsTönt

Hej!!!

Men Vickan, Zozo! Jag verkligen inte märkt att ni har så stora storlekar. Vickan har berättat hur det kom sig. Men jag blir lika chockad varje gång.
    Jag förstår hur det är att inte hitta kläder som passar en. Jag har samma problem fast tvärtom.

• viktualia

Muffins - har jag berättat hur det kommit sig att jag blivit tjock?!? *fnissar*
    Det tror jag inte... eller jaa... jag har alltid älskat mat och avskytt träning.. hm... samband?!?!

Dessutom tror jag att det ligger något i det du skriver: Att du inte gissat att tex jag drar så stora storlekar. Det är det som är en del i problemet - ingen skulle nog gissa rätt på min vikt, jag är en stjärna på att klä mig rätt.

Och den teorin bekräftades ju av Omsans historia när hon skrev in sig hos barnmorskan...

• MuffinsTönt

Ja... På tal m rund. :?
    jag vet att jag har lagt på lite runt magen och så höften eftersom jag hinner inte/orkar inte träna. Jag är inte lika stor som alla andra , då tycker inte alla att jag är tjock. Som sagt, spegeln ljuger aldrig.

Men jag klagar inte. Det finns värre problem!

Ska försöka gå och träna mer. Har inte hunnit promenera mina sträckor. Gjort det EN gång hittils. *fy skäms*

• Telemarkgrrl

Hej hej!

Telis vinkar tillbaka! :)

Här vare stressat! Men vad gör väl det när jag ska dricka vin med världens bästa kompis i eftermiddag och det är ledigt i morgon! :):)

VAR är Omsan?! Jag vill ha rapport från VUL:et, såg du någon liten snopp, Omsan?! :?:?:?

• Oms

Omsan är här!!

men ngt VUL har jag inte fått göra ännu:( fast idag var jag o tog blodprov som tillsammans m Ultraljudet (så kallat KUB) 5 jun ska ge svar på ev kromosonförändringar hos fostret.

så 5 jun får du vänta till:) fast vi vill inte se ngt kön, maken tycker att det är att var lite för kaxig och tror att det nog kan få sina följder och jag ser heller ingen anledning till att se. Jo ett tag gjorde jag det, ville veta rent praktiskt så att man kunde förbereda sig men efter att 2 väninnor mer eller mindre "krävt" att vi ska kolla det så att de vet om de ska spara babykäder till mig elelr skicka vidare till andra, ja då kände jag att nej - DET är fel anledning så då får det va!

• Zozo

Haha Vickan, ja samma här.; man blir en expert pa att klä sig rätt!! Och faktiskt sa var det ingen som kunde gissa att jag vägde 100 kg när jag gjorde det (naja var ju ingen som trodde att jag drog 26 heller ). Jag har turen att vara lang och muskulös (hmmm, tveksamma turen kanske) och med kurvorna pa rätt ställen, sa det SER liksom mindre ut pa nagot sätt.

Men jag MAR bra när jag väger runt 75-80 till min längd och det gör jag alltsa inte just nu. Därför mar jag pest. Bläh! Och sa gar man och tjurar och är arg pa sig själv. VÄLDIGT konstruktivt...

• Zozo

Och hur MAR kära Omsan???? Allt väl?

• Oms

igårkväll ringde dottern pappa, han och tjejen hade varit på föräldrautbildningen på sjukhuset där de ska föda (SÖS) och när del 1 av den var klar så gick vattnet!! 6 veckor för tidigt! så de fick gå en trappa ned till på BB (lustigt!) och är nu i ett familjerum och väntar på att det ska sätta igång av sig självt, gör det inte det så sätter de igång henne i kväll.

hon mådde hur bra som helst och mamma o syrra hade kommit in m grejer åt dem så hon låg i sängen o läste cosmopolitan och vilade medan han sprang runt som en yr höna:) såååå typiskt män!

så nu får vi hålla tummarna för att det går bra! och vi som var på dotterns dansuppvisning i måndagskväll och pratade om alla som är födda i maj, haha!

appropå dansuppvisning O var JÄTTEDUKTIG!

hon var faktiskt så grymt bra att vi alla (inte bara familjen) blev imponerade! hon gjorde inte ett enda fel och följde musiken perfket och kikade aldrig på de andra barnen, precis som man ska. dansfröken sa sen att hon är en naturbegåvning och att hon m å s t e fortsätta m dans! KUL!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4