• Suffeli

Vad kostade era vigselringar??

Hejsan!

Hur mycket satsade ni eller tänker ni satsa på era vigselringar? Vi funderade på en som kostar 8000kr, är det budget eller är det helt passligt? Skicka gärna bild på era val av vigselring om ni valt.

Tack!

• Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??
  • Bruden blå

min vigselring kostade oss ca 10 000. men då är det en egen design.
    för dom 10 000 så fick vi.
    -ringskenan i vitt guld, 5 mm bred, 1,8 mm hög
    -gravyren
    -1st 0,21 ct w.vs1 princesslipad diamant
    -4st 0,06 tw.vvs ryskslipad brilliantslipning diamanter.
    -8st 0,02 royal blus brilliantslipade safirer.
    -Nedsänkt, tror det heter faden fattning av dom mindre stenarna.
    -kistfattning + fattningsarbetet av princessan.

Någon bild att visa upp offentligt vill jag helst inte göra här än.

• Suffeli

Finns det någon som kunde dela med sig av sina erfarenheter i denna fråga?

• MhjärtaJ

Vi har tittat på en ring i vitguld, ca 2mm bred med 20 små stenar. Den kostar ca 5000kr. Men jag tycker det är i dyraste laget...Vill absolut jättegärna ha en fin ring(ska ju ha den hela livet)men tycker det är så mycket pengar...Resten av bröllopet är ju inte gratis...funderar på att ta en billigare ring, eller den ringen men med färre stenar. Kan ju lägga till stenar med åren...

Det är nog olika vad man tycker är mycket. För mig är det helt uteslutet att lägga 8000- 10000 på en ring...Men beror väl på vad man har för plånbok

• 4:e Maj

58,000 kr kostade min solitar (0.83 ct E VVS1), vard varenda krona. Vigselringen kommer vara helt slat och troligtvis inte kosta mer an 2000-3000kr.

• Suffeli

ok, tack, nu kan ja lugna ner mej!

• Suffeli

Tycker man bara hört att folk lägger ner så otroligt mycket pengar på vigselringarna... sköt att höra att alla inte gör det!!

• Anna_Sol

Min kommer kosta 6000, vill helst ha en för 12000, men jag tycker det är för dyrt...även om jag ska ha den hela livet.

• Pumpkin

Har två favoriter, den ena kostar 6500kr och den andra kostar 17000kr. Så nånstans däremellan kanske?! Måste ju säga att den lägre summan känns mer lockande, men den dyrare ringen är himlans läcker alltså.

Kanske blir egendesignat tillslut i alla fall.

• midsummer

Min kostar lite specialdesignad 2800kr och det tycker jag är alldeles lagom... Alla är vi olika...

• Cornellia

Vi betalade 1800 för arbetet på ringen, och dessutom pytsade vi in 10 g guld.

Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??