50 personer känns litet
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
Vi bjuder drygt 100. Jag ville inte vara tvungen att välja mellan nära släkt och vänner. Så vi satte gränsen vid 100, men det blev några fler. Få se hur många som kan komma.
Vi ligger också runt 100 - 120 gäster. Ville inte heller välja bland släkt och vänner... Om nån i min släkt gifter sig (vilket ingen gjort än) skulle jag förvänta mig att bli bjuden och därför bjuder jag alla. Och vad gäller vänner vill man ju att "alla ska vara där". Det är ens stora dag och den vill man dela... Med många!
Vi bjuder 50 nästan exakt och skulle kanske kunna bjuda 10 tal till men inte mer. Vill inte ha människor på mitt bröllop som jag inte umgås med regelbundet eller som man bjuder bara för att. Har varit på bröllop med massor gäster och det är inget kul när man inte ens hinner hälsa på alla..
Det ligger nåt i det: man vill ju hinna träffa och prata med alla också. Men för vår del har vi många utspridda vänner och det känns som ett gyllene tillfälle att samla alla och få träffa även dem man inte sett på länge (men hade velat se). Vi bjuder absolut ingen "bara för att". Enbart folk som vi vill fira med blir bjudna och hela släkten...
Men jag tyckte bröllop på 50 personer kändes tomt.
man bjuder ju så många man kan och vill. inte antalet som räknas...
Vi bjöd knappt 20 - vilket var perfekt för oss.
Vi kommer att bjuda 13 personer på vårt bröllop, närmsta familjen och vänner. Vi resonerar som så att vi egentligen lika gärna skulle kunna gifta oss ensamma, bröllopet är till för oss, men eftersom vi står våra familjer nära bjuder vi dem!
Jo fast varför bjuda alla och sen inte kunna snacka med alla??
Jag har 6st mor/farbröder och 21 kusiner. Kanske träffar dom max 1 gång om året. Känns dumt att bjuda alla dom. Så nu fick det bli närmsta familjen, vännerna och det är jag helt nöjd med. Skulle bara kännas lustigt med alla dessa människor där..
Vi bjuder 75, inklusive barn, och räknar med att ca 62 kommer... Efter mycket efterforskning så har vi förstått att 60-talet gäster är optimalt om man vill hinna umgås också...
Vi löser det genom att ordna med övernattning och brunch dagen efter. Vissa gäster kommer resa långa vägar och dem tänkte vi "ta hand om" dagarna efter bröllopet så att de inte bara reser för en kvälls skull.
Tycker ändå 50 är litet och det känns inte lika festligt... Men det hänger väl också ihop med lokalen. De bröllop jag varit som kännts "tomma" har väl valt fel lokal då? Men eftersom bröllop är en väldigt speciell fest tycker jag det känns häftigt att många är där... Det blir ju också ett sätt att nära de relationer man redan har.