Sååå trött på våra gäster!
Vi delade ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Jättekul! I bröllopspresent önskar vi oss, likt många andra, bidrag till bröllopsresan. För att göra det så enkelt som möjligt har min far öppnat ett e-sparkonto just för detta så att gästerna enkelt kan föra över eller sätta in pengar. Vi slipper ha massa kontanter på festen och gästerna slipper ta med sig gåvor. Jag tycker att det är en bra och smidig lösning.
Nu har gäster tydligen börjat klaga. Vi har bett våra föräldrar att berätta om kontot då folk ringer om OSA. Vi har bett att de ska be gästerna skriva sitt namn som meddelande när de sätter in pengar på kontot så vi vet vilka vi ska tacka efteråt. Min far har hand om kontot av den anledningen att vi inte vill veta hur mycket våra gäster sätter in. Nu har vissa gäster klagat och frågat varför man ska skriva sitt namn. Vill man inte som gäst att brudparet ska veta att man har bidragit till resan?
Är jag helt dum nu eller? För jag är sjukt trött på att behöva förklara varför vi vill att gästerna ska skriva sina namn...