• MissJay

Sååå trött på våra gäster!

Vi delade ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Jättekul! I bröllopspresent önskar vi oss, likt många andra, bidrag till bröllopsresan. För att göra det så enkelt som möjligt har min far öppnat ett e-sparkonto just för detta så att gästerna enkelt kan föra över eller sätta in pengar. Vi slipper ha massa kontanter på festen och gästerna slipper ta med sig gåvor. Jag tycker att det är en bra och smidig lösning.

Nu har gäster tydligen börjat klaga. Vi har bett våra föräldrar att berätta om kontot då folk ringer om OSA. Vi har bett att de ska be gästerna skriva sitt namn som meddelande när de sätter in pengar på kontot så vi vet vilka vi ska tacka efteråt. Min far har hand om kontot av den anledningen att vi inte vill veta hur mycket våra gäster sätter in. Nu har vissa gäster klagat och frågat varför man ska skriva sitt namn. Vill man inte som gäst att brudparet ska veta att man har bidragit till resan?

Är jag helt dum nu eller? För jag är sjukt trött på att behöva förklara varför vi vill att gästerna ska skriva sina namn...

• Svar på tråden Sååå trött på våra gäster!
  • c_t

Blivande fru Sara

Det var ju supersmart! Så ska vi också göra. Då behöver ingen känna sig besvärad

• MissJay

Anne på grönkulla

Vi har inte tvingat någon utan bett om det. Det är fysiskt omöjligt att tvinga någon att skriva sitt namn.

• anne på grönkulla

Jo, precis. Jag bara menar att då får väl folk göra som de vill - utan att du behöver stressa upp dig och bli arg för att de inte gör som de blivit ombedda. Blir folk irriterade över det så kan man ju bara lugnt förklara för dem och sen inte reta upp sig på hur de väljer.

Inte minst för din egen skull det är stressmoment nog i att planera ett bröllop utan att reta upp sig på sina gäster!

• MissJay

Förlåt om jag låter gnällig men jag är bara så trött på det här.

Om gästerna inte vill skriva sitt namn så kan jag ju inte tvinga dem men jag tycker att det vore trevligt att veta vilka som har bidragit så vi kan tacka dem på våra tackkort.

Min far kommer inte berätta för oss vem som gett vad och även om han vill göra det så vill vi inte veta!

Ska säga till våra värdpar att de kan säga att om man inte vill skriva sitt namn så behöver man inte det men brudparet önskar få veta så att de kan tacka ordentligt efteråt. Om man vill kan man meddela värdparen när som helst innan bröllopet att man satt in pengar, utan att berätta hur mycket.

Låter det bättre nu??

• MissJay

Anne på grönkulla

Du har så rätt så rätt...stressar lätt upp mig för minsta lilla. Plus att jag är perfektionist...kontrollbehovet tar över!!

• Balinda

Miss Jay
    Samma dag som vi..
    Vi önskar oss oxå bidrag till resan men önskar oss presentkort eller kontanter. har fått höra att så många inte gillar det där med konton. hade fördragit det men fick rejält på nöten av vissa när jag föreslog det...

• c_t

Å så snart!
    Vad ropligt!! Jag hoppas att det löser sig med dina gäster.

Svar på tråden Sååå trött på våra gäster!