• brud  nästa år

Hur ska ni åka från kyrkan?

Hur ska ni åka från kyrkan? Ska ni hyra någon speciell bil? åka eran vanliga bil? Häst och vagn? mm. Vad betalar ni för transporten?

• Svar på tråden Hur ska ni åka från kyrkan?
  • ViSt

förmodligen häst ocg vagn, vi betalar ca 500kr för det

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Här blir det Rolls Royce, kostar 1800 kr.

I den åker vi inte direkt till festlokalen utan tar en sväng genom staden och skålar med champagne, bara vi (och chauffören då)! Och detta medan gästerna dricker "vanligt" mousserande.

• pudan

Vi har hyrt en gammal finfin Dodge från 1930 - typ gammal gangsterbil. Vi betalar 1800 pix och då körs vi en lång runda efter vigseln där vi kan vara litet i lugn och ro och fatta att vi gift oss och sen till festlokalen. Då ingår även utsmyckning med flaggor och champagne.

• Lilla Li

Vi ska åka en gammaldags bil, typ bentley, rolls royce eller liknande. Min blivande svärfar är bilmekaniker och har således en massa kontakter, så vi kommer undan med ungefär 500 kr.

• Ansgar&Evelyn

Vi åker häst och vagn.. känns helt rätt för oss då vi ska vigas ute i trädgården och sen skall ta oss några 100meter genom skogen för att ha festen i en bygdegård. Vi får detta som present av min mormor, men tror inte hon betalar så mycket då det är hennes väninnas häst och vagn.

• Firestarter

Vi ska åka limmo, det kostar 1000:- för hela dagen. Då ingår chafför, champange och bröllopscd *hihi*
    Hyr den genom min brors jobb, annars tar de mellan 5000-6000 beroende på hur långt man ska åka.

• sjölejon

Vi funderar på båt.
    Kyrkan ligger vid havet och det skulle vara roligt att bli avvinkad i båt ... och åka till ett ställe där man kan byta till bil eftersom festlokalen inte ligger precis vid vattnet.

• praline

Vi ska med fördöka hitta en vit limo.

• Sandymon

Vi kommer åka vanlig bil från kyrkan till en strand. Därifrån åker vi båt till festlokalen som ligger vid vattnet. Gäller bara att ta sig ur båten med grace!

•  Miss Cee

Vi hade tänkt vår vanliga bil, men så fick vi lite extrapengar till budgeten och då hyrde vi in en gammal fin bil.

En Cadillac (tror jag) från 1940, svart. Typ gammal gangsterbil :)

Jag älskar 30-40talet, tycker att de gamla bilarna är så vackra, och när ska man annars kosta på sig att åka en sån? Hästar är inte min pryl, så det här är perfekt.

Svar på tråden Hur ska ni åka från kyrkan?