• prinsessan_

Denna väntan, fler som väntar?

Min Älskling har alltid varit väldigt tveksam till både förlovning och giftemål, när vi träffades tyckte han det var onödigt och varje gång frågan kom på tal trodde jag att han skulle dö ;)

Men för någon vecka sedan antydde jag skämtsamt att han minsann borde köpa en ring till mig och då sa han plötsligt; "ja, jag tycker vi förlovar oss".
    Några dagar därpå sa han att han skulle gå och kolla på ringar till oss. Han nämnde även att han hade läst om att en förlovning i Paris skulle vara väldigt romantisk (vi åker dit om 2-3 veckor).

Så jag trodde ett frieri var på G, alltså inom räckhåll (närmsta året, kanske inte nu). Men så igår säger Älskling plötsligt "jag tycker vi ska vänta med förlovningen ett tag, va?"
    Puh.

Går nu och funderar vad jag har sagt eller gjort fel. Hi hi.
    Trodde det var på G.

Fler som går i väntans tider? ;)

• Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?
  • Kidkoala

Smutt

Samma här!!! fast vi har inte ens pratat om det. Jag vågar inte och tycker att det måste vara hans initiativ hellt och hållet. Men jag tror inte att han har bråttom. tyvärr..

Och jag längtar massor tills dess.. speciellt nu på våren..

• Smutt

Kidkoala

Jag vet precis vad du menar, man vill inte stressa på det, men det får gärna hända snart!!!
    och så ska det komma på hans initiativ.

jag har hintat honom lätt om att jag är typen som vill ha ett traditionellt frieri.

• Kidkoala

Smutt

Jag vill oxå ha ett traditionellt frieri, men det känns som om jag blir tvungen att vänta ganska länge... det är no rush från hans sida. och jag kan vänta hur länge som helst bara jag har ett slutdatum. vi har inte ens pratat om detta, men jag har försökt att ge honom lite hints, då när vi såg på nån film med bröllop/frieri, så han vet att jag är en sån traditionell tjej. det känns bara att han vill vänta typ 5 år till (vi har varit tillsammans i mer än 3 år). och sen tror jag oxå att i hans värld kommer giftermålet ett år efter förlovningen. men jag känner att bröllopet för mig är bara en bonusfest och att förlovningen är mycket större..
    men-men..
    åh, denna för******de väntan..

• Cahe

JAg ville oxå ha ett traditionellt och det fick jag! Fåt väl lov att säga att ämnet hade nämnts lite innan och jag klart och tydligt sagt att jag ville ha ett frieri på riktigt. Skulle det bli vi två så fick han allt lov att fria
    Veckan innan jul var vi i Grand Canyon, fantastiskt ställe, men dock ganska blåsigt den dagen. M2b sprang runt med sin kamera och fotade allt!! Själv gick jag till bilen för att tina upp lite. Strax kommer han o säger att han hittat en vindstilla plats, "sätt dig där så tar jag ett kort", och sen vips så står han där...på knä framför mig och ställer DEN frågan!!!
    Så jag fick mitt frieri!

• Smutt

Kidkoala

ahh, killar kan vara för tröga ibland, man tycker ju att man inte ska behöva säga det rakt ut " FRIA!!!" Men ibland kan det vara så.

Jag ger honom 1 år, sen så får jag väl ta ett snack till med honom.
    Min kille tror nog med att efter man förlovat sig så ska man DIREKT gifta sig inom ett år, men det var ju inte tvunget. Jag är gärna förlovad ett par år innan jag gifter mig..
    Kanske man ska klargöra det ?

• Kidkoala

Smutt:

Det kanske är en bra ide att klargöra det för honom. ska försöka göra nästa gång jag får chans.

du ger honom ett år! jag önskar att jag kunde säga samma sak. jag är så otålig!

• Stella Claris

Vi har pratat om det ganska mycket, och nån gång när vi gosade och sa gulliga saker sa jag att jag kanske måste fria för att han är så underbar. Då sa han "Men jag vill ju fria!"

Så lite kan man väl säga att jag väntar. Men det blir nog tidigast i höst när han inte längre är student utan har riktig lön. Han har nämligen antytt att han vill fixa ringarna även om jag betalar hans.

• prinsessan_

mjaumjau,

vilken ring blev det? var kommer ni att köpa dem?

• mjaumjau

vi ska kopa ifran H Samuel som ar en kedja har i England, typ som Guldfynd eller Albrekts Guld eller sadar. Hittar inte modellen pa internet just nu, sa jag far posta nar jag faktiskt har den pa fingret :)

• linil

Tack prinsessan.

Vissa (många)dagar är det så att man bara vill att han ska fria, andra dagar funderar man inte alls lika mycket på det.

I helgen tittade vi ett reklamblad från Guldfynd och han frågade vilka ringar jag tyckte var snygga.....
    Hur ska man tolka det?!

I höst fira vi 10år ihop. Han har tidigare pratat om att årsdagarna är viktiga för honom men jag vet inte om jag har tålamod att vänta så länge.

• prinsessan_

linil,

om han frågar dig vilka ringar du gillar har han definitivt lite planer på G :D

• Emkalo

Har inte läst igenom hela tråden, bara de två sista sidorna, men jag vill ändå tipsa om en sak... Varför vänta på ett frieri? Fria själva!

Jag vet, jag vet...de flesta tjejer fanstiserar väl om det perfekta frieriet och just att bli friad till - men i slutändan är det inte det viktiga! Jag lovar!

Jag och min sambo hade pratat löst (typ "när vi är gifta, var ska vi bo" "vad ska barnen heta" "jag vill inte ha kritvit klänning på mig" osv) om detta med giftermål....dvs att viville gifta oss någon gång - men ingen hade ställt själva frågan. Sen så tänkte jag (vi hade då varit tillsammans i drygt 2,5 år) att jag kanske ska göra det?! Jag planderade då att fria på hans 30-årsdag (feb 2007), under festen, med tal och heja baletten. Visst tänkte jag att det blir tråkigt att ingen någongsin kommer fria till mig - men det fick vara. Jag fick ju istället fria.

Ca kl 9 på torsdag morgon den 7 dec fick jag samtal till jobbet av en man jag inte kände. "Din pojkvän har blivit påkörd av en bil och vi väntar på ambulansen".? ? ? ? va? va? I förvirring, chock, sorg, rädsla - allt på en gång - lyckades jag ta mig till Danderyd sjukhus (fick reda på att det var dit de åkte när ambulansen kom).

Det går inte att beskriva i ord (utan att skriva ännu en längre uppsats :)) hur det var att se honom i akutrummet. Få en liten, ihopknuten platspåse, med de allra viktigaste tillhörigheterna av polisen och allt det. Vi visste inte omfattningen av skadorna just då, men han var vaken och vi pratade lite.

Jag hade absolut inte planerat det när jag gick upp på morgonen dagen efter för att åka till sjukhuset. Han hade precis kommit upp från operation och jag satt vid hans säng, bredvid honom, och smekte honom i ansiktet. Tårarna rann och jag var så ledsen p g a olyckan. Helt plötsligt säger jag "M, vill du gifta dig med mig?" (gud jag blir helt blödig och tårögd när jag skriver om det) Han tittade på mig, tårar rann ner för hans kind och han sa "ja...ja, det vill jag!". Total lycka! Kan inte beskrivas. Det var den lyckligaste stunden i mitt liv. Det var speciellt, spontant och direkt ur hjärtat, förvånade t o m mig själv för det hade jag inte planerat att göra.

Min sambo tycker det var jättekul att bli friad till och det unnar jag honom. Visst hade jag nånstans velat bli friad till men det var otroligt häftigt att fria oxå. Tänk er att få den erfarenheten och upplevelsen.

Jag tycker det är ett hett tips :) Det var jättekul. ringar kollade vi ut tillsammans sen när han var förmögen att ta sig ut i sällskap.

För er som vill veta fortsättningen (jag blir alltid nyfiken själv) så skattar vi oss lyckliga att han lever. Satt på sin cykel (i princip stilla) och blev påkörd, ingen hjälm hade han. Skadorna var en krossad fot, benbrott, skär- och skrubbsår, stygn i pannan och huvudet och en bruten nackkota (hade ej flyttat sig vilket räddade honom från förlamning). Han rehabiliteras varje dag och jag tackar min speciella ängel i himlen för att hon såg till att jag fick chansen att fria till M och leva resten av mitt liv med honom, som hans hustru. Jag kan knappt vänta tills bröllopet!

Kanske lite OT, men summa summarum : ta chansen och fria själva!! Det är resultatet som är viktigast....inte vägen dit!

• linil

Hej!

Ja,så är det kanske. Men det är inte första gången som han frågar vilken ring jag tycker bäst om så man kan aldrig riktigt veta med honom.

Men vi får väl se. Just nu jobbar han otroligt mycket så det känns som om hans tankar inte riktigt går åt till att fundera på ett frieri (jag vet att jag skrivit det innan men jag påpekar det igen, det finns ingen chans att jag själv kan fria. Han är nämligen väldigt hård på att det är hans grej).

Ja om ett par veckor ska vi iaf har en lång helg tillsammans utan jobba och adnra krav. Har inte riktgit bestämt vad vi ska göra. Fundera lite på att boka oss på Vadstena klosterhotell.(överraska honom.

Just nu tror jag bara att vi behöver lite romantik, tid för varandra och lugn och ro. Det har varit mycket både i jobbet och privat för oss båda.

Men sen vet jag inte om jag ska vänta med vadstena tills vi fira tio år tillsammans.
    Vi tänkte nämligen vara lite lediga då med och då vill jag gänra hitta på ngt speciellt.

Vad tycker ni?

Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?