• prinsessan_

Denna väntan, fler som väntar?

Min Älskling har alltid varit väldigt tveksam till både förlovning och giftemål, när vi träffades tyckte han det var onödigt och varje gång frågan kom på tal trodde jag att han skulle dö ;)

Men för någon vecka sedan antydde jag skämtsamt att han minsann borde köpa en ring till mig och då sa han plötsligt; "ja, jag tycker vi förlovar oss".
    Några dagar därpå sa han att han skulle gå och kolla på ringar till oss. Han nämnde även att han hade läst om att en förlovning i Paris skulle vara väldigt romantisk (vi åker dit om 2-3 veckor).

Så jag trodde ett frieri var på G, alltså inom räckhåll (närmsta året, kanske inte nu). Men så igår säger Älskling plötsligt "jag tycker vi ska vänta med förlovningen ett tag, va?"
    Puh.

Går nu och funderar vad jag har sagt eller gjort fel. Hi hi.
    Trodde det var på G.

Fler som går i väntans tider? ;)

• Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?
  • prinsessan_

Ölandstok,
    Det har du rätt i. Det är nog bara jag som har sett för många kärleksfilmer med romantiska slut där drömprinsen går ned på knä och friar till sin prinsessa (eller något i den stilen, ha ha).
    Jag drömmer verkligen om ett riktigt frieri och det vet nog min pojke vid det här laget. Kan nästan tycka lite synd om honom, tänk vilken press ;)
    Men visst ligger det på oss båda! Om han inte tar mod till sig friar jag!

Ölandstok, håller tummarna för er :D
    Uppmana honom till att gå in på Bröllopstorget och läsa lite ;)

• Vintersaga08

prinsessan,

som du själv sa, ta Paris resan som just en resa. Blir det frier så är det ju bonus! Du kan ju alltid nämna något för honom att du känner dig redo men om han vill vänta så kan ni det. Så känner han sig inte pressad samtidigt som du gjort det tydligt att du vill (då behöver han inte vara osäker på sina evt. planer).

Min fästman berättade i efterhand att han var så otroligt nervös. Så det är nog inte alltid så lätt för dem att komma till skott. Annars kan ju du alltid fria till honom

(Ja frieriet var inne på ett litet kapell som ligger höst uppe på Edinburgh castle. Helt oväntat, och väldigt romantiskt)

• mission impossible?

Här är en till som går i väntans tider! Då det gäller frieri alltså Jag försöker att ta upp det ibland, men jag blir alltid rädd för att jag ska skrämma iväg honom efter att jag sagt något. Det skrattar han gott åt, för så rädd är han inte.

Vi har problemet att våra tidsperspektiv ser helt olika ut och jag vet inte hur man kan lösa det. Jag är väl den som får anpassa mig och vänta tills han är redo antar jag..? Men jag vill ju bli hans fru om 2-3 år!!

Jag fick också en känsla av att din kille vill avleda dina tankar kring frieriet för att överraska dig..!

• mjaumjau

Hej, jag ar ny har men har kollat runt anonymt innan av nyfikenhet. Jag och min kille (som ar engelsk) vill forlova oss nagon gang i var eller sommar... jag ar sjukt otalig och forsoker klura ut nar/hur det kommer att handa! Tror inte att nagot hander innan Maj eller sa, men han vill overraska liiite i alla fall!

Fast jag har gett ganska uppenbara (= sagt rakt ut) hur jag vill att ringen ska se ut. Men har saklart ocksa gett klartecken om att storlek pa diamant eller sant dar inte spelar nagon som helst roll for mig, jag skulle snarare bli nervos om det var en jattedyr ring!

Sa jaa, jag fyller 21 i sommar, och han fyller 26. Ar lite nervos for hur familj och vanner reagerar (om folk tycker att det ar for tidigt/jag ar for ung) men vi vill gifta oss for var skull och inte for att nagon pressar oss - och man kan val inte bli upprord over tva manniskor som ar jattekara? :D

• prinsessan_

Mjaumjau,

Dom blir nog jätteglada! Grattis! :)

Själv så väntar jag fortfarande och Paris har vi redan varit i! Så tyvärr blev det inget överraskningsfrieri, men det visste jag ju nästan ;)

• mjaumjau

Tack prinsessan! Haha, att ha Bröllopstorget är så skönt, här kan man få utlopp för alla sina bröllopstankst utan att behöva oroa sig för att dem man pratar med inte förstår :D

• mission impossible?

Jag är här "olagligt" än så länge.. Och jag tror jag är mer redo för förlovning än vad killen min är, men har har börjat vänja sig vid tanken tror jag!

Men jag tror inte han kan bli så mycket mer romantisk egentligen.. Han har planerat en semester för oss i slutet av april med hemligt resmål!
    Vet fortfarande inte vart vi ska åka, men han berättade just en av överraskningarna (kunde tydligen inte hålla sig) och den var att vi ska på opera! Fick se bild på hotellet också, wow! 4 stjärnigt!!

Vi kommer ju inte fara på en mer romantisk resa på ett bra tag tror jag, så om han inte ställer den stora frågan så tror ja att jag friar sista kvällen med en godisring! Då kan vi välja ringar tillsammans sen om han skulle svara ja.. Eller så bangar jag av rädsla för ett nej..?

Fattar inte riktigt vad som händer, han som brukar vara så försiktig med pengar..

• mjaumjau

Åh vad fint det låter mission impossible! Haha, ja du kan ju alltid smyga med en godisring just in case, om du vill att det ska ske då under resan!

Jag är så himla otålig, vill bara veta när min kille kommer att fråga. Vi har ju bestämt att vi ska redan. Jag är sjukt pepp, är ju med här medan jag är 'olaglig' jag med!

• prinsessan_

Min kille vet att jag hänger här, försöker ju pika honom lite (tänker också att han en dag kanske surfar in här och läser lite om alla romantiska frierier) ;)

Klart du ska fria mission impossible! Låter ju alldeles underbart!
    Lycka till och lova att berätta hur det går :)

• prinsessan_

Väntar fortfarande.
    Nu börjar jag känna att jag faktiskt inte är sugen längre. Är det en normal känsla? Känner mig mest bara dissad :(

Alla runt omkring frågar hela tiden om vi inte har förlovat oss ännu?

Lycka till ni andra som väntar och fortfarande har tron i behåll ;)

Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?