• prinsessan_

Denna väntan, fler som väntar?

Min Älskling har alltid varit väldigt tveksam till både förlovning och giftemål, när vi träffades tyckte han det var onödigt och varje gång frågan kom på tal trodde jag att han skulle dö ;)

Men för någon vecka sedan antydde jag skämtsamt att han minsann borde köpa en ring till mig och då sa han plötsligt; "ja, jag tycker vi förlovar oss".
    Några dagar därpå sa han att han skulle gå och kolla på ringar till oss. Han nämnde även att han hade läst om att en förlovning i Paris skulle vara väldigt romantisk (vi åker dit om 2-3 veckor).

Så jag trodde ett frieri var på G, alltså inom räckhåll (närmsta året, kanske inte nu). Men så igår säger Älskling plötsligt "jag tycker vi ska vänta med förlovningen ett tag, va?"
    Puh.

Går nu och funderar vad jag har sagt eller gjort fel. Hi hi.
    Trodde det var på G.

Fler som går i väntans tider? ;)

• Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?
  • mjaumjau

Hihihi, min pojkvan har ledigt fran jobbet imorrn, sa vi ska in till stan (for att kolla pa andra saker) men da foreslog jag att vi gar och fixar min ringstorlek sa att han vet, och slipper forsoka halla pa och fa reda pa det nar jag sover, typ, haha.

Och sedan sade jag att jag KAN ju prova lite olika ocksa, sa att jag verkligen hittar ratt modell.

Det KOMMER att handa, han sager att han har planerat en speciell plats och sadar, men datumet ar inte fast. Jag tror att det kommer vara lite efter midsommar (da jag redan ar i Stockholm och han kommer dit) pa min familjs skargardslandstalle...

Men att han var ok med att kolla pa min ring med mig kandes otroligt pepp! Jag vill typ vara forlovad NU bara sa att det ar berattigat att jag planerar sa mycket, haha, jag kopte lite brollopstidningar idag och det var jatteinspirerande!

Och ge inte upp prinsessan_! han kanske gor som chandler i vanner och forsoker fa dig pa andra tankar sa att det ska bli mer av en overraskning? lycka till i alla fall och hall ut!

• linil

Hej, på er och framförallt prinsessan.
    Jag är också här lite "olagligt".
    Vi har typ bestämt att vi ska förlova oss, men Han vill fira själv. Nu bara väntar jag....

Men över till ditt inlägg, prinsessan. Jag och Han har varit tillsammans i väldigt många år och många av våra vänner har pikat oss med när ska ni gifta er, när ska ni förlova er etc etc.
    Många gånger har jag tyckt att det varit väldigt jobbigt och nästan blivit motsträvig.Känt att jag vill aldrig att vi gifter oss. så jag tycker det är helt normala känslor och det brukar gå över.
    Nu känner jag bara en längtan att få ingå ett äktenskap med honom och med en förlovning få visa att snart är det dgas för oss två att bli ett.
    Men jag får nog vänta. Han är lite seg....

• prinsessan_

mjaumjau,

grattis! vilken underbar ring, precis en sån vill jag också ha! :)
    bra smak du har!
    ska ni designa ringarna själva?

linil,

vad härligt att du längtar så nu! spännande att se när frieriet kommer. lycka till ;)

kramar

• mjaumjau

prinsessan_, tack! nej, vi ska nog inte designa sjalva, bada vill va valdigt enkla ringar sen, sa det kan man nog kopa... och vi har ganska liten budget ocksa. men det kanns faktiskt bast sa ocksa, mest 'oss'.

• dragonesse

Hihi, min väntan är över! Har smygit runt på BT i omgångar i säkert över ett år, och hade börjat misströsta... men om två veckor är det dags, då åker vi till Stockholm på en lyxweekend och förlovar oss! Är så glad så det spritter i kroppen! :D

• Tizzeltazz

vi förlovade oss exakt 5 månader efter vi började "träffas" (som vänner först eftersom båda trodde den andra inte var intresserad och vi är båda blygisar i kärlek) och det är en hemlis... på vår 2-årsdag så ska inbjudningarna skickas ut...
    grejen är att m2b alltid sagt att han inte skulle gifta sig och det var så onödigt, han såg ingen mening med det...
    speciellt eftersom han har släktingar på sig om att han börjar bli så gammal (han är 29 nu och de har sagt det i typ 9 år...) så han var trött på hela grejen!
    fast nu när de är på oss så ler vi bara :)

• Tizzeltazz

...tjatet handlade naturligtvis inte bara om att han är gammal utan det har mest kommit på senare år, ibörjan var det bara hederligt 'du borde gifta dig'snack :)

grattis till dragonesse!

• dragonesse

Tizzeltazz: Tack, det känns underbart! Jag ska väl tillägga att det har känts som en lååååång väntan, vi blev tillsammans för över 5 år sedan... Han hade precis skilt sig från sin fru när vi träffades, de gifte sig unga efter två års förhållande. Jag trodde nog att det skulle gå snabbt för oss också, eftersom han genom sitt tidigare äktenskap i mitt tycke hade visat att han var "en sån som gifte sig". Men jag har väntat, och väntat. Och gråtit, frågat varför, men inte fått nåt svar. Han har bara velat vänta. På ett objektivt sätt kan jag ju förstå att han ville vänta eftersom det inte gick så bra förra gången, men subjektivt sett så har det varit svårt för mig att ta att han kunde gifta sig så snabbt med henne men inte med mig. Hon är dessutom gift och har ett barn vid det här laget. Vad har hon som inte jag har, varför vill killar gifta sig med henne men inte med mig?! Så har tankarna gått runt. Så det har varit ett känsligt och jobbigt ämne för oss. Men nu är han redo, det var han som tog steget och tog upp förlovning och om två veckor är det som sagt dags!! Helt underbart!!!

• Smutt

jag och min pojkvän har pratat lite löst om att vi ska förlova oss, men jag vill gärna att det ska vara han som kommer med ett frieri.

LÄngtar så tills dess!

Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?