• prinsessan_

Denna väntan, fler som väntar?

Min Älskling har alltid varit väldigt tveksam till både förlovning och giftemål, när vi träffades tyckte han det var onödigt och varje gång frågan kom på tal trodde jag att han skulle dö ;)

Men för någon vecka sedan antydde jag skämtsamt att han minsann borde köpa en ring till mig och då sa han plötsligt; "ja, jag tycker vi förlovar oss".
    Några dagar därpå sa han att han skulle gå och kolla på ringar till oss. Han nämnde även att han hade läst om att en förlovning i Paris skulle vara väldigt romantisk (vi åker dit om 2-3 veckor).

Så jag trodde ett frieri var på G, alltså inom räckhåll (närmsta året, kanske inte nu). Men så igår säger Älskling plötsligt "jag tycker vi ska vänta med förlovningen ett tag, va?"
    Puh.

Går nu och funderar vad jag har sagt eller gjort fel. Hi hi.
    Trodde det var på G.

Fler som går i väntans tider? ;)

• Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?
  • InaHjärtarAdam

han kanske bara vill överraska dej och därför avleder han dig såhär?

• FruÖlandstok

Hm, han kanske sa så för att du anade nått ;) och kanske som en back-up om han fegade ur i Paris så du inte blir besviken..

Dvs att han har planer ändå.. eller så kanske du haft lite taskigt bordsskick närmaste dagarna ;) ;) ;) ;) ;)

Jag blir nästan liten avundsjuk, fick aldrig något frieri.. var ett gemensamt beslut.. så man kan säga att jag fortfarande väntar på det ;)

Jag håller tumme för att det blir frieri iaf i Paris!

• tree

kankse han vill 'put you off the scent'... so att han kan verligen överaska dig i paris?!!

• prinsessan_

Åh, vad söta ni är! :)

Jag ÖNSKAR att min Älskling kunde överraska mig så. Men det ligger inte i hans natur tror jag, det är ytterst sällan han överraskar mig. But I wish ;)

Ölandstok, men då väntar du på ditt frieri ändå? Är inte det lite pirrigt? När kommer det tror du?

• InaHjärtarAdam

prinsessan_ :
    jag trodde inte heller att min blivande skulle överraska mej med ett så fint frieri som han faktiskt gjorde. det var över mina förväntningar och såååå romantiskt!
    så varför skulle inte din blivande kunna överraska dej? det gör han alldeles säkert!

• FruÖlandstok

Låter som min kära.. han vet nog inte ens vad en överraskning innebär.. fast jag fick en väldigt oväntad julklapp, det närmaste överraskning han kommit..

Hihi.. jag tror inte ens han har tanken där på ett frieri.. vi planerar bröllopet för fullt så vi har helt enkelt skippat den delen.. men vänta lite i smyg kan man alltid.. men jag skulle bli djupt chockad om det kom nått :)

• Vintersaga08

Jag blev också helt tagen på sängen men min fästmans frieri. Han prackade på mig en resa till Skottland (trots att vi bott i UK i ca 10 år och nu flyttat hem) så jag tyckte det var lite onödigt att åka tillbaka just dit på 'semester'. Men så var det för han planerade ett frieri inne på Edinburgh Castle, och då gick ner på ett knä.

Så det kan mycket väl vara att din sambo planerar i smyg...hoppas verkligen det för din skull!!

• prinsessan_

Ölandstok,
    Kan du inte ge honom en hint om hur romantiskt det faktiskt är med ett frieri? Och att det är något du faktiskt vill uppleva med honom? ;)
    Tyvärr är killar inga tankeläsare, ha ha. Och just därför tror jag tyvärr inte att min pojkvän kommer att fria till mig :D

InaHjärtarAdam,
    Låter som du fick ett underbart frieri. Graaattis! Jag håller tummarna för min Älskling också, man vet ju aldrig!

• prinsessan_

Vintersaga08,
    Oooj, så romantiskt! Friade han på ett slott? Låter som en saga!

Ja, frieri i Paris skulle ju vara en dröm för mig. Men nu får jag inte börja att hoppas här. Bättre att bara se fram emot resan och se allt annat som en bonus ;)

• FruÖlandstok

prinsessan_
    vi är inte så romantiska lagda av oss nån av oss så jag överlever nog det, egentligen tycker jag det ligger lika mkt i mina händer att fria som hans.. :)

men man vet aldrig.. hihi

Svar på tråden Denna väntan, fler som väntar?