Min man frågade inte min pappa och jag vet inte direkt om jag blivit förbannad, men det hade nog stört mig lite.
Nu är det ju så att min pappa inte är emot min man och det vet vi redan, det har vi redan upplevt under vår tid tillsammans. Så hade han frågat så hade han ju fått ett ja, det visste vi också redan. Däremot vet jag ju absolut att om min pappa inte hade samtyckt så hade vi gift oss ändå. Kanske hade vi med "utebliven välsignelse" valt ett annat slags bröllop än det traditionella, men vi hade defenitivt gift oss ändå. Jag har en personlig uppfattning att frågar man så gör man det för att svaret betyder något och att man i så fall skulle respektera det och kanske i alla fall skjuta upp bröllopet. För mig finns inte det på världskartan att min pappas ja eller nej skulle avgöra om jag skulle gifta mig eller inte. Av den anledningen är jag emot att erhålla om brudens hand om inte svaret ska respekteras ändå. Nu kanske det blev snurrigt.
Jag har även lite svårt för den här frågan eftersom min farfar och farmor aldrig acceptera min mamma. De tyckte sig ha rätten att tycka att hon inte var fin nog för deras son. Nu gifte sig ju mina föräldrar ändå, men jag vet ju att mina farföräldrars misstycke påverkade dem negativt. Därför är jag väldigt glad att min man inte behöver godkännas av min far.