Måste man gifta sig om man förlovar sig?
Vill bara höra vad ni tycker?
Borde man gifta sig traditionellt inom ett år? Eller kan man nöja sig med att vara förlovad? Hur är det för er?
Vill bara höra vad ni tycker?
Borde man gifta sig traditionellt inom ett år? Eller kan man nöja sig med att vara förlovad? Hur är det för er?
Glitterkråkan: Självklart vill jag också att deras förhållande ska hålla. Men de har ju verkligen oddsen emot sig. Jag önskar dem verkligen lycka till. Om hon skulle fråga mig så skulle jag ärligt säga att de borde vänta, det är min åsikt.
Lainan: Vad mysigt! På årsdagen..:)
Jag och min kille planerar att åka och resa till våren efter att ha tjänat ihop lite extra pengar. Tänkte börja med Thailand och sedan se vart det bär av. Ska vara borta i ca 4 månader. För någon vecka sedan började han prata om förlovning inför den resan. Att vi kanske borde köpa ringar innan vi far och om tillfälle ges, förlova oss på något fint ställe. Det lät mysigt..:)
Då kommer vi att ha varit tillsammans ca 3,5 år och ha bott tillsammans ett bra tag. Då är jag 20 och han 25. Nu vet man ju aldrig om det blir av men..
Jag tycker egentligen inte att man behöver gifta sig för att man är förlovad, men å andra sidan så kan man ju ändå undra lite varför folk inte slår till och gifter sig ibland när de varit förlovade väldigt länge... Kanske låter dubbelt. För mig känns det nog som om man menar menar allvar helt och fullt först när man gifter sig, även om man förtås ger varandra nån sorts löften även vid en förlovning.
Joleen: Förstår vad du menar. Ett förhållande går nog inte att laga till fullo med en fölovning/ett barn/nytt hus/gifta sig etc. det kanske bara gör saken värre i längden.. Lycka till med din nya..:)
Norrsken: Kul att höra! Så du har aldrig varit förlovad förrän nu?
Jag tycker inte att man behöver gifta sig bara för att man är fölovad. Skulle gott ha nöjt mig med en förlovning för resten av livet om inte sambon fått för sig att fria...lite svårt att säga nej då
Glitterkråkan: Håller med. Min moster (mamman till min 15-åriga kusin) har varit förlovad med sin sambo i över 20 år men aldrig gift sig så..
Det har på något sett blivit en grej att bara för att man är kär så skaman förlova sig, va så redan när jag gick i gymnasiet dom förlovar sig hit och dit och tycker det är en kol grej.
Själv tycker jag att förlovning är ett löft om ett liv tillsamans.
Haha skrattade då jag läste ditt inlägg Hemligmia. Brukar va tjejer som är frustrerade när det gäller bröllop och undrar varför killen aldrig friar osv. Tvärtom för dig! Härligt..;)
Jag tycker lite att förlovar man sig ska man planera att gifta sig någon gång, inom ett år känns dock helt ointressant. För oss blir det 21 månader.
hemligmia
Jag skulle ha blivit jätteglad om min man hade friat helt spontant, som det var nu så hade jag antytt rätt länge att jag ville att vi skulle gifta oss... Vågade väl inte riktigt riskera att frieriet skulle utebli!
Men han friade ju till slut och jag BLEV jätteglad, trots att idén inte bara var hans!
IdaJ: Nej, jag har aldrig varit förlovad tidigare Nu är jag alltså snart 23 år och sambon friade för en månad sen