Måste man gifta sig om man förlovar sig?
Vill bara höra vad ni tycker?
Borde man gifta sig traditionellt inom ett år? Eller kan man nöja sig med att vara förlovad? Hur är det för er?
Vill bara höra vad ni tycker?
Borde man gifta sig traditionellt inom ett år? Eller kan man nöja sig med att vara förlovad? Hur är det för er?
Nej det måste man inte.. nör vi gifter oss har vi varit förlovad i 6 år.. mamma och pappa är bara förlovad och inte gifta.
Enligt gammal tradition är det väl inom ett år man säger, men det är nog mer ovanligt än vanligt att det är så idag. Vi förlovade oss i augusti 2000 och gifter oss i augusti 2007
Vi kommer att gifta oss på årsdagen (av förlovningen) men som ElenaMaria sa så är det nog inte så vanligt idag. Känner de som har varit förlovade i snart 15år och de har inte en tanke på att gifta sig...Är helt enkelt upp till var och en!
Som dom säger..
Det är enligt gammal tradition så att man ska gifta sig inom ett år. Men allvarligt? Hur många gör det nu för tiden? Och alla ungdommar som förlovar sig hit & dit utan en tanke längre än näsan räcker..
hehe..ska jag säga föresten.. Vi var 17 när vi förlovade oss (nästan 4 år sen) och ska gifta oss feb-08
Man bör göra precis som man vill...
Vi gifter oss på årsdagen av vår förlovning.
JA jag tycker att man ska gifta sig om man förlovar sig. NEJ jag tycker inte att man gifta sig inom ett år, men inom en inte alltför avlägsen framtid. Tycker JAG alltså
...inte att man MÅSTE...
Anledningen till att jag frågar är att många unga förlovar sig numera. Många ser det som en "fin gest" bara för att visa att man älskar varandra. Jag vet fortfarande inte var jag tycker. Visst känns det lite oseriöst att förlova sig då man är 15?
Jag håller med Norrsken!
IdaJ: Jag tycker att det känns väldigt oseriöst nu när jag är äldre, och jag är glad att jag inte gjorde det när jag var 15.