• IdaJ

Måste man gifta sig om man förlovar sig?

Vill bara höra vad ni tycker?
    Borde man gifta sig traditionellt inom ett år? Eller kan man nöja sig med att vara förlovad? Hur är det för er?

• Svar på tråden Måste man gifta sig om man förlovar sig?
  • Pumpkin

NinaHq: Så roligt att nån håller med mig för en gångs skull

• fjutjur brajd

Jag håller också med dig Norrsken!

• IdaJ

Min kusin (15 år) har fått för sig att hon och hennes kille ska förlova sig nu i helgen osv. Hennes mamma uppmuntrar dem nästan.. Man vill ju som inte skrika ut att det är lite konstigt, men de är så jag känner. Samtidigt så måste dom kanske testa för att få reda på hur de går..

• Pumpkin

Så härligt med medhåll

IdaJ: Jag förstår hur du tänker, jag tänker likadant. Jag tycker dessutom att det verkar jättekonstigt att mamman uppmuntrar till det. Förlovning ÄR INTE en kul grej!

• Pumpkin

Alltså det är ju en kul grej, men en allvarlig grej. Ja, ni förstår vad jag menar

• IdaJ

Ja.. Själv är jag snart 19 och kanske inte ska säga så mkt..;) Jag ville också förlova mig då jag var 15 men jag hade en mamma som satte stopp för det vilket jag är glad för.
    Jag är en romantiker och vill självklart att förhållandet ska hålla om jag om min kille förlovar oss.

• Glitterkråkan

Troligen är de väl himlastormande förälskade (kusinen och pojkvännen) och hoppas och tror att förhållandet ska hålla. Som tonårsmamma kan jag ju berätta att det inte alltid är så lätt att sätta gränser, tonåringar kan vara MYCKET ihärdiga... Men jag hade inte uppmuntrat till det. Har de nu gett sig 17 på detta så tror jag det är bäst att de får prova, som du skriver IdaJ. Men inget säger ju att du inte kan tala om vad du tycker!

• Joleen

Hej,

Jag är en av de som förlovade mig som mycket ung (18 år), det intressanta är att det var mitt ex som är 15 år äldre än jag som tog initiativ till det. Hade jag kunnat göra om det så hade jag inte förlovat mig då, det jag inte insåg var att vi gjorde det för att laga något som var trasigt, inte för att vi verkligen älskade varandra och ville lova varandra att ge allt. 1,5 år senare gjorde jag slut. Idag sitter jag här och har en ny relation som jag är mycket lycklig i och nu inser jag vad det är det ska handla om! Nu är jag redo att lova att ge allt för att det ska funka! Ibland kan jag sörja att min m2b inte är den första vars ring jag kommer bära, men samtidigt vet vi båda att detta är äkta på ett annat sätt, och då spelar det ingen roll!

• Pumpkin

IdaJ: Jag ville också förlova mig när jag var 15. Och 16. Och 17. Och... Ja du förstår Men jag är glad att det inte blev så, för NU är det på RIKTIGT

• blomsterbiet

Tycker att man ska gifta sig om man är förlovad. Däremot tycker jag inte man behöver förlova sig för att gifta mig.

Ska gifta mig i augusti och har aldrig varit förlovad.

Svar på tråden Måste man gifta sig om man förlovar sig?