• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • Cecilia.A

majlor
    För mig funkar länken utmärkt. Vacker bukett. Har du någon tanke bakom valet eller tycker du "bara" att det är otroligt vacker? Vilket förstås inte är så bara...
    Jag ska be min kompis att göra min bukett (vi gick florist på gymnasiet tillsammans). Vi träffar henne i helgen. Hoppas hon vill hjälpa mig*
    Jag ska ge henne förslag på vilka blommor jag tycker om och sen får hon fria händer. Hon känner ju mig och vet vilken stil jag föredrar. Är övert6ygad om att hon fixar det alldeles utmärkt!

• maljor

Dels så går den i våra färger och dels så är den otroligt vacker.
    Har velat ha en sådan bukett sen jag började drömma om ett ev. bröllop för 5 år sedan men inte hittat DEN förrän nu. Kanske kan tyckas lite tråkig men jag är en ganska enkel person så extrema buketter och megafrisyrer skulle bara se malplacerat ut på mig.
    Har tyvärr inte sån tur att jag känner någon florist. Ingen hårfrisörska eller konditor eller något annat heller =(

• Petra74

Mailjor
    Vilken fin bukett!

• Cecilia.A

Jag håller på och tittar för fullt efter bröllops resa. Har ni bestämt vart ni ska åka? Ska ni fara iväg direkt efter bröllopet eller väntar ni ett tag?
    Vi kikar på Caribien eller Seychellerna, det känns som att nu vill vi slå på stort
    Vi kommer vänta ett par månader med resan och åker förmodligen i november. Det beror på när det är mest prisvärt.

• maljor

Vi funderar på Thailand i januari men man kanske ska kolla vad det kostar redan i november. Kanske är billigare då...
    Skulle vilja åka till seychellerna och caribien oxå men man kan ju inte åka till ALLA ställen

• Cecilia.A

Nej visst är det svårt!
    Thailand är jättefint men tänk på att det är fint på resorten men kanske inte lika vackert runtomkring. De är inte så bra på avfalls hantering. Däremot är det ett fantastikt land med otroligt god och prisvärd mat. Thailand har ju bäst väder i januari men om det skiljer prismässigt vet jag inte.

• maljor

Vi har kollat på Krabi och Koh Chang som ska ha helt fantastisk natur. Kikar bara på såna ställen som vi har blivit rekommenderade av andra just för att det är bröllopsresan. Hade inte spelat lika stor roll om det varit en "vanlig" resa

• Cecilia.A

Nej jag h+åller med dig, man vill ju att det ska vara perfekt!
    Jag har varit både i Krabi (Ao Nang) och på Koh Chang. Koh chang nu senast i januari. Där är det verkligen fint. Fina stränder och lagom med försäljare. Fin natur men fortfarande lite "skräpigt" i omgivningarna. Jag vill absolut inte avskräcka dig men vill poängtera dettta eftersom jag vet många som blivit besvikna pga detta. Oftast har doch landets vänliga mentalitet uppvägt det. Är man bara medveten om det innan så går det bra. Har ni kikat på något särskilt hotell?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*