• Fru JB

    Dalabrudar 2007 del 3

    Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

    Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

  • Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • Marymim

    Tjingeling!
    Enköpings-tjej som gifter sig i Stjärnsund 070707! Oh, så roligt med alla förberedelser!! Var på Bröllopsmässa i Västerås i söndag, mycket inspirerande!

  • farry4u

    Hej Hej

    Ja det är jätte kul nu är det bara
    2 månader kvar för oss och det börjar bli nervöst =)
    När är eran dag ?
    Är det någon som har koll på en bra DJ här i dalarna, vi är inte klara med allt och det är inte så lätt att hitta allt man behöver här tycker jag.

    Samma sak med dekorationer för dukningen har vi inte hittat så mycket...

    Har ni hittat allt de ni letar efter?

  • pralm

    Hej Dalatjejer! Hittade just den här tråden :) Jag bor här i Dalarna och gifter mig i Torsångs kyrka i Maj :)

  • Fru JB

    När det gäller DJ gick jag ut på google och sökte, hittade en sida och sedan valde vi ut en som vi HOPPAS är bra.
    Dekorationer så långt har vi inte kommit.

    pralm
    Vi ska också gifta oss i Torsångs kyrka fast i juni. Vilken präst ska ni ha och vart har ni festen?

    marymim
    Stjärnsund är jättefint!

  • 2007 Bröllop

    Vi ska gifta oss i Tällberg! Men vi har inte bestäm än om det blir augusti i år eller juni nästa år. Men om det är augusti, så börjar det bli ont om tid så vi måste bestämma oss snart!

    marymim; Jag gick in och tittade på stjärnsunds hemsida, men jag såg ingen info om bröllop? Är det i stora Herrgården man har festen? Får man fixa egen mat och dryck? Jag blev så nyfiken!

  • Dalabrud-07

    Redan en del 3 av tråden - här går det undan.
    Jag gifter mig 070707 i St.Skedvi kyrka.

  • farry4u

    Pralm: Vi gifter oss oskså i torsångs kyrka i maj, den 5 maj. Vi fick petter karlsson som präst. Är det någon annan som som ska ha honom?

    Fru JB: Minns du vilken sida ni var inne på? Vad tar en dj för en kväll? Jag har ingen aning om sånt =)

  • Tessi80

    Här kommer en till dalabrud, gifter mig i skattungbyn (Orsa) 070616 :)

  • Fru JB

    farry4u
    Kommer inte ihåg vad sidan hette men vi ska betala 2000kr. Tycker det låter ok, men jag har inte heller något att jämföra med.
    En annan fråga, var ska ni ha festen?

    Dalabrud07 Hur går det med planeringen, är inbjudningarna klara än?

  • critan

    Hejhej, ännu en dalabrud, men en hemlig sådan! Ett enkelt bröllop ska vi ha, hemma i trädgården. (om inte huset är sålt då!) Såg att nån skulle få Petter Karlsson som präst. Han skulle vi vilja ha, hade honom på yngsta dotterns dop. En trevlig präst.

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3