• Milla :o)

Brudpar i Dalarna 2003?

Hejsan!
    Finns det nå'ra från dalarna som ska gifta sig här? Lite nyfiken på var o när....
    För oss så blir det i Torsångs kyrka den 17/5 2003......

• Svar på tråden Brudpar i Dalarna 2003?
  • dalabrud

Jag antar att möjligheten att ha Haganäs beror på antal gäster och budget, men vi är i alla fall mycket nöjda!

• Dalabrud -03

Hejsan. Har kommer ytterligare en person som ska gifta sig i Dalarna, eller rattare sagt Avesta. Det hela blir av i juni i Brunnbacks Herrgard. Kul med sa manga Dalkullor.

• dalabrud

Hur går det med planeringen?
    Vi har kommit lite framåt, har bla bokat frisör (Cocette i Borlänge)och florist (Magnolia i Falun). De verkar superbra båda två!
    Är just nu lite besviken på fotografen vi bokat (Fotocentralen i Borlänge). Sist vi var där var de väldigt positiva och vi bokade dem för att fota oss innan vigseln vid Torsång. Nu när vi återvände för att diskutera närmare var inställningen istället att det var jättejobbigt för dem att behöva åka iväg, och det tar så lång tid osv... Priset för detta var också mycket högre än vad som sagts tidigare. Och vi har redan betalt en bokningsavgift... Jag blev verkligen besviken för vi vill ju inte ha tråkiga ateljefoton, utan vi vill verkligen fotas utanför kyrkan. Hur skulle ni göra med denna situation? Tips mottages tacksamt!
    Skulle också gärna vilja ha tips på varifrån man kan ta bröllopstårtan.
    Kram på er alla och lycka till i planeringen!

dalabrud:
    Stå på er om att fotas utomhus!
    Har de sagt så så ska de väl hålla vad de lovat! Annars skulle jag leta på någon annan.....

Tårtan kan rekommenderas Rommebagarn, de har utkörning inom 2 mil.

/Milla

• DT 28/06-03

Hej Brud 030802 !
    Vi kommer att ha häst och vagn och nu har jag hittat telefonnummer men tyvärr inte namnet. De kostar 1700kr med champagne. Om du vill ha telefonnummer kan du maila mig.
    domtom2806@yahoo.fr

Hej Dalabrud !
    Vad tråkigt för vad som hände med er fotograf. Om de inte respekterar kontraket finns det inget mer kontrakt!
    Vår fotograf heter Patrik Lindström och kommer att fota oss utanför Torsångs kyrka.
    Men vi har inte träffat honom än.
    Vi kan träffas nån gång om du fortfarande vill.

Lycka till

DT 28/06-03

Vi ska oxå ha Patrik Lindström!
    Han är arb.kollega med min M2B.
    Vi ska oxå fotas utomhus vi kyrkan om vädret tillåter.........

/Milla

• Mollie

dalabrud!
    Du kommer att bli såååå nöjd med Magnolias blommor, jag lovar! Hon är verkligen helt suverän!

Ang. Fotocentralen så hade en vän till mig dem på sitt bröllop och de fick ta blider utomhus vid Amsbergs kapell, VINTERTID! Så stå på dig och som någon annan sa; har de brutit kontraktet så finns ju inget kontrakt mer...

Tårtan rekomenderas att ta ifrån kondiset på Kupolen och deras bageri...

M.

• lilla mi

Hej,
    vi ska också gifta oss i Torsångs kyrka i Augusti och ha festen i samlingslokalen bredvid. Har inte hört något alls om att man inte skulle få bjuda på alkohol?!

Jag hade gärna velat åka häst och vagn till lokalen men eftersom kyrkan och lokalen ligger så nära varandra blir det lite konstigt tycker jag. Planerar nu att hyra Slussbruden för någon timme och ta en tur på Runn samtidigt som vi dricker fördrink. Kanske kan vara en idé? Kostar iofs en del men lokalen är ju gratis

Har hört mycket gott om Romme bageri och kommer nog att ta tårtan därifrån.

Är det någon som har tips på en bra sömmerska? Jag behöver ha några små ändringar gjorda på min klänning.
    Tacksam för alla tips!

lilla mi

Hej!
    Det var jag som skrev om att man inte fick servera alkohol där. Vi hade dopfika där -97, och då fick man inte servera akolkohol, så kolla upp det.

Ett billilgare alternativ till slussbruden är Bäsingen, de som har caféet vid kyrkan har den. En jättefin gammal ångbåt. Annars har du Domnarfvet , oxå ångbåt som finns i Ösjön.
    Litet tips........

• dalabrud

Tack för ert stöd, ska nog försöka prata lite mer med Fotocentralen innan vi ger upp den biten. Vi har annars börjat fundera på att be en god vän som är duktig på att fotografera att hjälpa oss. Men han är ju inte proffs, så det känns lite läskigt...
    Denne Patrik Lindström, är det en privat kontakt ni har eller är han fotograf "på riktigt"?
    Tack också för bageritips, ska kolla upp det snarast!
    Kram /dalabrud

• DT 28/06-03

Hej Dalabrud!
    Patrik Lindström är en "riktig" fotograf som kommer från Borlänge. Hans priser är ganska bra, tycker vi.
    Han har en hemsida på nätet där han visar sitt jobb. Om du vill kan jag ge dig adress och telefonnummer via mail. domtom2806@yahoo.fr
    Lycka till
    D

Hej!
    Fotograf Patrik Lindström är fotograf på Dalademokraten (tidning).
    Hans hemsida ligger nere för närvarande.

/Milla

• Dalkulla

Hej alla dalabrudar!
    Vi kommer att gifta oss i Hedemora Gammelgård den 7:e juni!
    Är det någon som kan tipsa om var i Hedemora trakten man kan beställa en god bröllopstårta? Konditorierna i Hedemora verkar inte vara de allra bästa...
    Och vi letar desperat efter en solist till vigseln...
    Alla tips mottages tacksamt!

• Bitte

Hej! Vi ska också gifta oss i Torsångs kyrka den 1 augusti. Är det någon som har tips på transport? Vi skall till Forssa. Vi bor där, och har hyrt festlokalen, som är mycket fräsch. Så en öppen bil eller nåt vore kul!

• DT 28/06-03

Hej!
    Är det någon som kan ge mig Magnolia adress i Falun. Jag hittar hitta den. Vi ska vara i Dalarna i helgen.
    Tack för snabbt svar!
    Hälsningar
    D

• Hannis

Bergslagsgränd 1
    791 71 Falun

De ligger mitt i stan

• Mollie

Hannis; Är du från Falun med omnejd..., är du den jag tänker på? Har vi varit arbetskamrater i en butik...?

M.

• Brud 030802

Bitte,
    Vi gifter oss dagen efter er, lördag 2 aug i Torsångs kyrka
    Har ni kommit långt i era förberedelser och har ni valt präst än?

Svar på tråden Brudpar i Dalarna 2003?