Brudpar i Dalarna 2003?
Hejsan!
Finns det nå'ra från dalarna som ska gifta sig här? Lite nyfiken på var o när....
För oss så blir det i Torsångs kyrka den 17/5 2003......
Hejsan!
Finns det nå'ra från dalarna som ska gifta sig här? Lite nyfiken på var o när....
För oss så blir det i Torsångs kyrka den 17/5 2003......
Tack sa mycket for hjalpen och tipsen fru Sandstom!
Här är en till som ska gifta sig i Dalarna, bara så där helt plötsligt!! Skulle ha gift mig den 17/5 i Uppsala egentligen. Vi hade ev. tänkt att gifta oss i S:t Annas kapell i Söderbärke, är det fint? Någon som vet?! Och festen i Malingsbo bygdegård, vet inte riktigt heller hur den ser ut, men det ordnar sig, den var billig i alla fall.
Krångligt värre!
Ni får ha det så bra med era planer!
Kram T
jag ska också gifta mig i dalarna, vi ska förmodligen gifta oss i hornberga kapell.
Datum ska vi bestämma i helgen.Har redan varit i kontakt med dom som sköter om det stället och det ska bli så spännande att få se det i verkligenheten, för just nu har jag bara sett det på kort.Vi ska ha hemligt bröllop.
Fru Sandström - Jag måste få fråga dig hur du upplevde Klockargården och deras bröllopssvit?
Vi gifter oss också i Dalarna inom en snar framtid. Jag vill vara anonym i det här inlägget, eftersom vi vill hålla hemligt vart vi tillbringar bröllopsnatten.
Klockargården är ett jättemysigt ställe som jag varmt rekomenderar och som ligger i en underbar miljö. På bröllopsnatten bodde vi i minisviten med himmelsäng, eget bubbelbad, öppen spis, terass. Personalen gav oss champagne, frukt och godis att njuta av. Frukostbuffén intog vi i frukostmatsalen, rekommenderas! (om ni inte vill ha frukost på sängen förstås).
För mer information kan du gå in på deras hemsida: www.klockargarden.com
Fru Sandström:
Vad kostade denna natt?
Priserna har ändrat sig sedan jag gifte mig. Var in på deras hemsida (se länk i mitt tidigare inlägg för ytterligare information) och priset för bröllopsnatt i Minisvit med bubbelbad kostar 2.100 kr/rum och dygn. Då ingår: logi i minisvit med bubbelbad, frukostbuffé samt mousserande vin, frukt och choklad på rummet. Vill ni ha frukosten serverad på rummet tillkommer ett tillägg på 50 kr/person.
Rosen:
titta här:
www.brollop.leksand.nu/
En info sida om bröllop i Dalarna, Leksandstrakten.
Här är en till dalabrud, dock har vi inte bestämt datum ännu. Vigseln kommer äga rum i Rättviks kyrka.
Rosen, jag såg att ni också ska gifta er i Rättviks kyrka. Roligt! När ska ni gifta er? Har du bokat frisör och smink? Var? Jag skulle behöva lite tips.
Hej!
Jag och min sambo ska gifta oss i Sundborns kyrka i augusti. Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu, så vi uppskattar verkligen alla tips!
En fråga, hur gör ni med transport från kyrkan till festlokalen?