Brudpar i Dalarna 2003?
Hejsan!
Finns det nå'ra från dalarna som ska gifta sig här? Lite nyfiken på var o när....
För oss så blir det i Torsångs kyrka den 17/5 2003......
Hejsan!
Finns det nå'ra från dalarna som ska gifta sig här? Lite nyfiken på var o när....
För oss så blir det i Torsångs kyrka den 17/5 2003......
DT:
Bara så du vet så får man inte servera alkohol på Församlingshemmet.....
Det var iaf så -97 när vi döpte mellantjejen oh hade dopfika där.
Brud 030803:
Vi ska ha festen på Driftvärnet, Storsund. och vi åker bil.
Det är för långt men häst och vagn.
Men ett tips är att åka båt från kyrkan till Ornässtugan och därifrån häst och vagn. Jag ska hålla öronen öppna efter häst o vagn.
/Milla :o)
Dala-Ullis!
Kolla med turistbyrån, de brukar ha koll på "vanligt" folk som ställer upp med transporter.
Min svärfar har en bil han kör med, en amerikanare.
Ytterligare en bekant har häst (fjording) och vagn som hon kör bröllop med.
Om du vill kan jag förmedla kontakt.
//Jessica
Hej!
Är det någon som ska ha bröllopsfest på Dössberget? Hur har ni i så fall planerat för boende för gäster som inte bor i Falun?
Vi funderar lite på Bjursås stugby men det är ju ca 5 km från Dössberget till stugbyn så då måsta vi på något sätt ordna med transport dit och hem.
Jessica,
Tack för tipset om Turistbyrån, jag ska ringa och höra efter med dem både vad gäller transport för oss själva och för gästerna. Jag skulle gärna åka häst och vagn, det ser så mysigt ut, men vi kommer förmodligen att gifta oss i Sundborns kyrka och ha festen på Dössberget så det blir ju en bit att åka.
Dala Ullis :
Ett tips.....
om jag skuller gifta mig i Sundborns K.A så skulle jag ha festen på Pensionat Karlborn en bit därifrån.
Har varit där på fest och det är jättebra lokal. Sedan finns det ju övernattningsmöjligheter på plats.
Lycka till med din planering!
/Milla
DT
Att träffas låter trevligt, men tyvärr kan jag inte imorgon. Kanske en annan gång?
Hej Milla :o)
Tack för tipset om att åka båt till Ornässtugan och sedan med häst och vagn vidare till Haganäs. Om det går att hitta någon som kör häst och vagn som sagt. Skriv gärna en rad här om du hör någon som gör det..TACK.
Det finns ett företag som heter Myrbackagård och sök bland gamla inlägg här så finns det mer info. Sök på myrbackagård i inläggets innehåll och bland gamla inlägg så kommer det fram.
Lycka till M.