• Milla :o)

Brudpar i Dalarna 2003?

Hejsan!
    Finns det nå'ra från dalarna som ska gifta sig här? Lite nyfiken på var o när....
    För oss så blir det i Torsångs kyrka den 17/5 2003......

• Svar på tråden Brudpar i Dalarna 2003?
  • dalabrud

Hej!
    Jag och min fästman gifter oss också i Dalarna, i Torsångs kyrka den 9/8. Bröllopsmiddagen hålls på Haganäs.
    Var ska ni ha festen?
    Jag är från Stockholm och vi bor i Stockholm just nu så jag är inte så insatt i bra frisörer och florister i Falun/Borlänge, så tips mottages tacksamt!

• DT 28/06-03

Hej!

Vi gifter oss också i Torsångs kyrka den 28 juni 2003. Vi ska ha festen i församlingslokalen brevid.
    Hur går det i planeringen?
    Vi bor också i Stockholm så att det inte alltid lätt är med planeringen!
    Vem är era fotografer?
    Jag kan inte svara dig dalabrud men jag ska försöka få bra tips från min svägerska som bor i området!

MVH
    D

• Linda

Hej...ännu en dalabrud. För oss är det ganska snart: 22/2 2003 i Gagnefs kyrka. Just nu är det bara bröllop i skallen. Vi bor i Falun.

Linda

• Hannis

Hej hej!!
    En till Dalabrud :)
    Vi ska gifta oss på midsommarafton i Dala-Floda. Vi ska ha dop samtidigt också, väntar första barnet i mitten av mars :)

Kram Hannis

• Milla :o)

Hej dalabrud!
    Jag kan tipsa om City Frisörerna i Falun. Han som har det är frisörlärare.

Vi ska ha fesen i en lokal några km från Haganäs. (Driftvärnet heter det..) Jag kommer därifrån, så Haganäs har man varit på en hel del!

Ha det så bra!
    //Milla

• Jessica 31/5

Här är en till i Dalarna!
    Vi bor i Falun och ska gifta oss i Sundborns kyrka 31/5.
    Jag kan tipsa om frisörerna på Självfallet i Falun, alla är både bra och trevliga. Och som blomsteraffär Magnolia. Jättetrevlig personal, kanske inte direkt traditionell blomsteraffär som tex blomsterriket, men bra! Lilian som äger den är känd för sina fina blomsterarragemang.
    /Jessica

• dalabrud

Hej igen!
    Tack för frisör och blomstertips! Ska upp i slutet av februari och försöka lösa det sista, kollar upp allt då! Har tidigare fått tips om att Anne & Co i Borlänge är bra på uppsättningar, är det någon som har erfarenhet av dem?
    Vi ska fotograferas av Fotocentralen i Borlänge. Hade förstås gärna haft Lillemor Kax, men det finns ju andra utgiftsposter också på ett bröllop... Har dessutom en fotokunnig kompis som vi ska be ta ytterligare foton under hela dagen.
    Hur går det för er andra?

• Anonym

Vad kul att det finns flera i Dalarna. Ar det nagon som vet om nagon bra catering firma i Borlange? och nagot tips pa transport fran fotografen till kyrkan?

Tack pa forhand!

• Rosen

Hej,
    Kul att så många ska gifta sig i Dalarna. Jag ska gifta mig i Rättviks kyrka. Vi ska ha festen på Hotell Långbers i Tällberg. Jag behöver tips på det mesta i Leksand/Rättviks området.

• Fru Sandström

Hej tjejer, här har ni en som gifte sig i Stora Tuna kyrka i Borlänge. Festen hölls i Kempesvillan, Mellsta.
    Frissa var Birgitta på Salong Cocette i Borlänge, jätteduktig och hon lade även make-upen.
    Fotograf: Fotocentralen i Borlänge. Bilderna blev jättebra, men den enda nackdelen är att fotografen själv väljer ut fotona till albumet (tackkorten får ni dock själva välja ut, likaså förstoring) samt så får ni inte negativen. Lite synd, men bra var dem och det är ju huvudsaken.
    Bröllopsnatten tillbringade vi i bröllopssviten på Klockargården i Tällberg.

Svar på tråden Brudpar i Dalarna 2003?