• Eriks blivande fruga

Umeåbrudar! del 2

Nu fick vi starta en ny tråd!

Skriver förslag till träffar
    Fikalista;
    Ti/ons/tors kväll till veckan Millemy
    tigerlinn
    Eriks blivande fruga

Fredag 9/1 Millemy,
    tigerlinn
    Eriks blivande fruga

Lördag 10/1 Millemy
    tigerlinn (kanske)

• Svar på tråden Umeåbrudar! del 2
  • 11 augusti

Jag har också en Aspera. Den kommer till veckan. Så spännande. Ska gömma den hos mamma så att m2b inte får se den i förväg.

Har varit och tittat på vigselring, det är inte lätt. Tyvärr har jag alldeles för dyr smak. Hittar alltid de som är dyrast, utan att ha tittat på prislappen. Nu har jag fastnat för en Schalinsring, men den är dyrare än vad vi budgeterat för. Den finns på nätet också men är ändå för dyr, trots att den är 2500 billigare... Suck. Det finns som tur är ett par butiker till att utforska i Umeå, det blir nästa projekt. Guuu vad kul detta är! Det bara spritter i kroppen!

• TigerLinn

11 augusti

jag var å kollade en den trdje butiken efter vigsel ring jag är tvärt om när de gäller ringar fastar för de som är billiga...

• 11 augusti

TigerLinn:
    Vilken tur du har. Jag vet inte vad det är för fel (?) på mig, det är likadant om jag tittar på kläder eller skor. Hittar bara av sådant, och oftast är det dessa grejer som jag då "måste" köpa också. Tycker inte att det som oftast är billigare är finare om du förstår hur jag menar. Skulle behöva vinna på lotto...

• TigerLinn

11 augusti

jo jag förstår.. ja antingen får du vinna på lotto eller kanske andra ditt bettende det är inte lätt det vet jag.. har en kompis som var som du är nu fastnade bara för allt som var dyrt.. tyvärr så kom hon från en familj med 10 barn och hon var barn nummer 5 så de gick ju inte att få allt... hon började tänka om.. å nå har hon blivit rikigt duktig på att även hitta och fastna för saker osm är billigare... ibaldn köper hon nått dyrt beror ju på vad det är å så..

• 11 augusti

Fast jag är duktig på att hitta billiga saker också, problemet är att jag alltid går fram till saker som jag tycker ser snyggt ut och så tittar jag på prislappen, det slår nästan aldrig fel alltså. Likadant var det när vi tittade på ringar. Fastnade för en särskild, det var prislösa ringar. Naturligtvis var det en mycket dyrare ring som jag tittat på visade det sig när vi fick veta vad den kostar.

Har pluggat på universitet med tre småbarn så att snåla och spara har jag blivit en hejare på - problemet är ju när jag tittar på saker, det är sällan prislappen är den lägsta möjliga.

Har nog varit en grekisk gudinna eller något liknande i mitt tidigare liv

• sjölejon

Hej igen!
    Har haft fullt upp ett tag med att göra inbjudningar, men nu är de postade!

Har dock redan hört att folk kanske inte kommer (innan de fått inbjudningarna alltså). Förstår att min bror tycker det är dyrt att ta hela familjen med sig från USA, men det känns ändå tråkigt!
    Och min sambos kusiner tvekar...tänk om ALLA har bättre saker för sig!

Själv har jag hittills aldrig ens funderat på att tacka nej när jag blivit bjuden på bröllop, men alla kanske inte tycker att det är lika roligt???

• TigerLinn

sjölejon

kan ni intehjälpa er bror att hitta billiga resor? söker man i tid kan man hitta riktigt billigt..

• Liah

sjölejon: Det är alltid tråkigt när folk tackar nej till bröllop. Vi hade en del som inte kunde komma, de hade andra åtaganden jus den dagen och andra blev sjuka. Sänt som händer.

Jag har tackat nej till ett bröllop för några år sedan. Det sammanföll med min fars 60-års fest, visst vill man vara med men då får man prioritera.

• TigerLinn

nå vad säger ni tjejer ska vi ta något fika snart??? tips?

• TigerLinn

är alla utan dator i påsk?

Svar på tråden Umeåbrudar! del 2