• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

usch karin... inte roligt. Hoppas verkligen du frisknar till och Leo ocksa sa du slipper vara hemma. Jag undrar som ylva om Thomas är hemma varann gang?

Ylva jag förstar att du inte vill duscha i garaget!! :D Kallt....
    och ingen middag blir det heller da! ;) Lite massage fran mannen kanske?

Pratade precis med mamma och hon var sa ledsen när hon kom hem och ingen som hälsade pa henne... man saknar hennes tassljud... :(

• BlueTopaz

Tomas är faktiskt hemma aningens mer med Leo än vad jag är, just för att jag har nytt jobb och verkligen behöver vara där för att överhuvudtaget komma någonstans.

Iom att jag är VD- assistent så är det i princip bara chefen som är beroende av mig. Är jag inte alltid med honom så kan jag inte hjälpa honom med de olika projekten, då jag för varje möte jag missar tappar massor av jätteviktig information om projektet... Vilket i sin tur gör att jag sitter på jobbet med ingenting att göra.. eftersom jag inte kan hjälpa till. =Ohållbart..

Usch fy farao vad jag mår dåligt!! Fysiskt alltså.. jag får alltid migrän när jag har feber och den är fruktansvärt svår att få bort helt. Nu har jag acceptabelt ont, men mår illa också och migräntabletten ger biverkningar i form av kraftigt tryck över bröstet och framförallt svalget.

• Yllo

Någon massage fick jag inte... däremot så kröp min raring mer i sängen hos mig och väckte mig med kyssar och smek Synd att det är "fel" vecka.. annars hade vi kunnat ha en riktigt mysig stund

Oj, vad man saknar tassandet... det jag saknade mest den första tiden var den där underbara kissen som kom springandes i mötes och jamade som om hans liv berodde på det.. Samma sak med mina underbara siameskillar (jag var tvungen att ge bort dom när jag flyttade till Sverige första gången då jag inte ville sätta dom 2 månader i karantän)... Dom kom alltid galloperandes, försökte hinna före varandra, och jamade glatt och välkomnande *ler mjukt vid minnet* Sedan var det bara för mig att släppa allt jag hade i händerna, sätta mig ner på golvet i hallen och kelas med dom en stund innan dom lät mig ta av mig skorna och jackan *hihihi* Resten av kvällen tvinnade dom omkring mina fötter hela tiden och så fort jag satte mig ner så var dom i min famn och spann så det dånade.. Åhhh vad jag saknar dom mina underbara älskade katter....
    Har inte velat skaffa ny katt igen då det blir så knepigt när vi far över till Åland.. men någon gång i framtiden ska jag nog köpa mig en kissemiss igen... en burma eller en siames..

• Ammo

Nu måste jag tycka lite synd om mig själv. Idiot och gravid som jag är ställde jag mig och skottade garageuppfarten när jag kom hem och lyckades på något sätt sträcka ena ljumsken. Shit vad ont det gör nu!

Skämt o sido, jag ligger i lä just nu om man jämför med er sorg och smärta.
    Jag är väl den enda som faktiskt inte har några bekymmer just nu så jag lider med er alla i sorg, oro och frustration.
    Vi skulle kanske behöva en rejäl fylla allihop, men med tanke på hur vi mår och tillstånd så är det nog bara Iza som kan supa till ;)

• Yllo

Din nöt Jess!! Inte ska du ställa dig och skotta snö i ditt tillstånd!! Speciellt inte med den blötsnön som var igår *grrr på dig * Det är ju faktiskt det vi har våra karlar till!! Att skotta snö *hihihi*

Men jag tycker synd om dig att du sträckte dig... men det kunde ha gått värre.. Du kunde ha förlyft dig, halkat och allt möjligt. Visserligen är inte graviditet en sjukdom, men det hindrar inte att var lite extra försiktig... speciellt inte nu när det är ca 3 månader kvar *hötter med pekfingret*

Mmmmm... en rejäl fylla... oj det var länge sedan. Bosse låter mig inte dricka något alls nuförtiden Jag har inte lyckats övertyga honom om att det faktiskt inte var spriten som gjorde mig sjuk den där gången för 2 år sedan... en öl efter bastun en ggr i månaden är ok, men i övrigt vill han inte att jag ska dricka något alls...

Vicky - Jag lyckades få tag i ett nummer av Aftonbladet, lördagsnummret, men kunde hinte hitta er där.. var det bilagan ni var med i??

Mår lite bättre idag. Känner mig gladare och piggare, inte så yrslig och ynklig som igår. Sedan hjälper det väl lite till att veta att Bosse betalade vår Thailandsresa igår

I natt får jag sova ensam.. Bosse ska läggas in på sjukhuset och göra en sömnregistrering i natt.. Hur ska jag lyckas sova utan mitt snarkande kramdjur??

• Ammo

Jag erkänner att jag är en nöt . Men jag är ju sån som inte kan låta bli. Känner mig på något sätt hjälplös när jag inte kan bära, skotta mm mm mm som om Martin får göra allt. Men samtidigt så gör han väldigt mycket nu utan att jag behöver säga åt honom.Har inte ens rört dammsugaren sista tiden!!! Han tyckte också jag var knäpp som skottade så jag lovade att inte köra det mer.
    Sträckningen känns i alla fall mycket bättre idag.
    Ska åka till Örebro idag så benet får vila en del då.

Skönt att du känner dig gladare idag Ylva!
    Att få en resa betald är nog bland det bästa som finns, då börjar man nedräkningen på nåt sätt. Vilket datum skulle ni åka?

Hur mår ni andra idag då?

• Yllo

9 månader kvar Vi far den 1/12 kl 17:30 från Arlanda - Helsingfors. 30 min väntetid i Helsingfors och därefter direkt till Bankok. Hemfärden blir den 21/12 kl 12:45 och vi landar på Arlanda kl 20:05 (om det inte blir några förseningar)

Jag längtar sååååå!! Håller på att sammanställa ett dokument med alla de kläder jag ska låta sy upp (+ skor). Måste iväg och leta efter en Thailandsguide så att vi kan lusläsa och bestämma oss vad vi vill fara och se på

• Izunia

haha en rejäöl fylla... känns som om jag dricker hela tiden! :)

Jag mar ocksa bättre idag.. Fast det känns som om jag lurar mig själv med att pärlan bara är hos mamma...

En glad nyhet är att Gucci fyller 6 idag!! Maste firas!

• BlueTopaz

Usch, jag mår fan sämre idag.. =( Usch vad jag verkligen hatar att bara ligga hemma!!

Fick reda på att pappa ligger på sjukhus för problem med hjärtat igår också. De tror inte att det är ngt allvarligt men hjärtat skenar så han måste ligga absolut stilla i ngr dagar. Det är andra gången det händer.

Vad är det här!? Vad otroligt många det är som är sjuka eller har allvarliga problem den här vintern!!

• Yllo

Näää, va tråkigt med din pappa Karin! Hoppas att han blir bra snart.. och du med. Det är så tråkigt och jobbigt att ligga hemma och vara sjuk. Man orkar ju ingenting!

Va kul att Gucci fyller år idag Iza! Det måste ni ju fira ordentligt Vad har du köpt för fint åt honom? (visst är det en kille?)

Svar på tråden Glitter tråden...2