• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Oj det var inget roligt besked. Men vet de om systan den är god eller elak eller är det en blodsysta?
    Förstår om du känner dig orolig, vem skulle inte bli det.
    Men förhoppningsvis är det väl inte så allvarligt, då borde de lagt in dig på stört tycker man.
    Stor kram till dig vännen!!!

• Izunia

oj ylva det där lät inte alls bra? Har de nan aning om det kan sprida sig, finnas fler? Hur kom det sig att de granskade bilderna igen? Har du matt daligt? Hoppas allt ordnar sig vännen!!

Pärlan var dalig hela natten och när jag var ute med henne nu fick jag bära henne första biten för hon bara skakade... :( Tiden som är bokad idag är för avlivning. Det känns som det rätt för vi maste tänka pa henne.... Det är sa svart!!!! Träffade mammas grannar när jag bad henne och de började ju fraga sa jag började grata..

• BlueTopaz

Oj då Ylva, nu fick jag en riktig klump i halsen.. =( Jag hoppas verkligen att det visar sig vara ngt ofarligt!!! Ingen förtjänar att må bra och vara frisk som du efter allt du har behövt gå igenom!

Jag finns här om du behöver prata Iza!!
    Doris dog i förrgår, känns jättejobbigt och pappa mår så jättedåligt.. Det enda man kan göra är att tillåta sig själv att sörja men ändå tänka att hunden haft ett bra och glatt liv.

Jag mår fortfarande illa/ är bakis... helt otroligt!

• BlueTopaz

Men fy, lilla pärlan!! Men det känns kanske lättare nu om hon är så jättedålig? Som du säger så vill man ju inte att hon ska må dåligt. Försök tänka att hon får sova och slutar må dåligt idag?

• Izunia

jag skriver till dig karin..

• Ammo

Usch vilken depp-dag det blev :(

Jag kan fortfarande gråta när jag tänker på min häst vi tog bort för 1,5 år sedan. Hade henne i 16 år och då blir det ju en del av sitt liv.

Måste verkligen åka och jobba nu.

Stor kram till er alla, visst betyder det mycket att ha denna tråd och skriva av sig i ?!
    Vi hörs i kväll!

• Izunia

ja det är jätteskönt att skriva av sig...
    Jag har inte ätit nanting idag.. mar bara illa. Ska försöka koka lite nudlar och fa ner det. pärlan och gucci har däremot redan knaprat pa lite revbensspjäll!

• Yllo

Vet inte hurdan cysta det är eller hur många det finns. Får väl besked om det efter att jag gjort ny magnetröntgen.. Alla cystor i hjärnan är maligna (d.v.s farliga).. men det behöver inte betyda att den är elakartad (d.v.s. att den kan sprida sig). Orsaken till att dom eftergranskade bilderna var ju att jag nämde när jag var till Uppsala för balansutredning att jag gjort en hösten 2005. Den läkaren skulle beställa bilderna och granska dem innan han skrev det slutgiltiga svaret till min läkare.. på så sätt upptäcktes den nu äntligen.
    Just nu är ovissheten jobbigast.. att inte veta vad som händer.. men samtidigt är det skönt att äntligen ha fått besked om varför jag aldrig blir bra. Tror inte att dom kommer att lägga in mig så länge jag står på benen och inte blir sämre. Skulle inte orka att vara inlagd igen!

Stackars lilla Pärlan! Men det kanske känns lite bättre för dig Iza att veta att hon nu idag kommer att slippa ifrån sina plågor och slipper må dåligt. Tänk så när du far iväg med henne till vetrinären. Om du orkar så skulle jag nog rekommendera dig att vara med henne när hon somnar in. Vet att det hjälpte mig och mamma när vi var tvugna att avliva våra älskade kissor. *styrke- och tröstkramar till dig raringen* Men visst är det tungt att förlora ett älskat husdjur.... förstår precis hur du känner dig

• Ammo

När får du göra nästa röntgen?
    Får verkligen hoppas att den inte är elakartad och går att få bort på bästa sätt.

Hur är det med dig nu Iza? Är Pärlan i hundhimlen nu?

• Yllo

Ingen aning om när jag får komma och göra nästa röntgen... förra gången fick jag vänta i 3 veckor och då var jag ändå inlagd på sjukhuset Förhoppningsvis så ska det gå rätt så fort.. speciellt med tanke på att dom "missat" cystan i över 1,5 år..

Ja, Iza... är Pärlan i hundhimlen nu? Kan tänka mig att hon har det toppenbra och jagar katter så det står härliga till...

Svar på tråden Glitter tråden...2