• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Stor varm kram till dig Iza! *kramar hårt* Men Pärlan har det bra nu... har inte ont längre... fast jag vet att det känns tungt för dig att vara utan henne.

• Izunia

det känns jättetungt....!! jag bara grater hela tiden fast jag vet att hon har det bättre nu. Hon är med mormor...

• Izunia

jag är jätteledsen för din skull ocksa ylva. det kan inte vara lätt... Det är mest ovissheten som oroar just nu va?

• Yllo

Gråt du raringen! Som min mamma sa "Det ska ut för att kunna läkas" Du behöver kunna sörja Pärlan så att du med glädje och ömhet kan tänka tillbaka på de underbara minnena du har tillsammans med henne... Det kommer att ta lång tid.. men så småningom kommer du att känna dig bättre. Även idag kan jag ibland gråta efter min älskade Chocko som vi var tvungna att avliva för 15 år sedan....

Ang mig... visst är ovissheten jobbig, men jag försöker ändå ha lite galghumor och skämta bort det hela... samtidigt som jag just nu funderar på en "morot" åt mig.. något som jag ska ge åt mig när jag klarat den här prövningen... Jag menar.. När jag hamnade i rullstol maj/juni -05 (halvsidesförlaming) så lovade jag (och Bosse) att när jag kunde gå ordentligt igen så skulle vi gifta oss Det tog mig ca två veckor att lära mig gå på nytt. Dec -05 slängde jag kryckorna och i maj -06 gick jag nästan obehindrat (har fortfarande lite problem med balansen men jag går i alla fall )
    Jag tror att bästa medicinen för mig är att ha något att se fram emot och försöka se allt positivt... men visst är det svårt. Drömmer om nätterna olika senarion ang det här. Vaknar kallsvettig på morgonen och när jag är ensam så orkar jag inte hålla den glada positiva fasaden uppe *suckar tungt*

Nej.. *ruskar på mig* nu måste jag rycka upp mig och sluta tänka negativt.. måste försöka ha positiva tankar i huvudet hela tiden

Har ni några förslag på "morot" tjejer? Kanske jag skulle ta och köpa mig ett äkta diamanthalsband när jag är friskförklarad.. eller... hmmmm.. ähhh något ska jag väl komma på

• Izunia

Ylva även om det är superviktigt att ha en positiv attityd men ibland maste man sluta latsas och bara vara pa det humöret man är. Förstar du vad jag menar?
    Du maste ocksa tillata dig själv att vara nere. Men självklart ska du alltid se positivt pa framtiden och ditt liv.

Idag känner jag mig lika nere. tarar i ögonen hela tiden. ser henne framför mig överallt...

• Yllo

*tröstkramar* Jo, jag förstår så väl att du är riktig nere idag Iza.. att du ser henne överallt omkring dig.. Kanske du kan ha en liten minnesstund... ett foto av henne och lite levande ljus och kanske en blomma...

Vet att jag måste tillåta mig att vara lite off just nu.. och idag är det lättare än vanligt med det då jag inte alls mår bra idag. Känner mig jätteyr och vinglig och då är det svårare att hålla min positiva attityd uppe.. Skönt att arbetsdagen snart är slut så att jag kan fara hem och lägga mig i sängen och bara ta det lungt.

• Izunia

ja ylva, ak hem, ta ett bad eller en laaang dusch och lägg dig en stund. Be Bosse laga mat eller bställa hem.

En bild pa pärlan och lite ljus tände jag igar. min lilla vovve..

• BlueTopaz

Såg ditt sms först i morse Iza, förlåt att jag inte svarade!

du har inga kunder idag va?

Boka in en middag eller ngt liknande imorgon så har du ngt roligt att se fram emot?

Många kramar!!!

Starkt av dig Ylva att du orkar hålla skenet uppe!!!

Igår fick jag reda på att min ena tärna förmodligen fått struma.
    Och min chef sa idag att han är klart missnöjd med att jag är borta så mkt.. Är nämligen hemmma med feber och ledvärk/ ont i halsen och ryggen idag igen... Jagvet verkligen inte vad jag ska göra..!!?? Jag kan ju inte göra ngt åt att det i princip alltid är ngn i familjen som är sjuk... Även om chefen förstår det så är det ändå en ohållbar situation...
    Bara elände just nu, hoppas våren kommer snart med lite bättre nyheter!!

• Yllo

Åhhhh.. ett bad skulle vara helt underbart, men vi har ju inget badkar Dusch skulle också vara trevligt.. men jag bara avskyr att gå ner i garaget när det är minusgrader där och klä av mig. När man väl står i duschen så är det helt underbart *fniss*
    Middagen är lätt avklarad.. vi äter ju fortfarande Cambridge soppor Dock äter vi båda lunch på dagarna. Jag har nu gått ner nästan 10 kg, minskat 10 cm i midjan (där man är som smalast) och säkert 10 cm över magen (glömde mäta där när jag började).
    Men att fara hem och krypa ner i sängen och bara vila, kanske sova en stund, det skulle vara helt underbart Ska bara göra klart lite här på jobbet först och så smiter jag nog iväg sen.

I helgen far vi över till Åland igen. Det är Bosse som vill dit!! Han funderar på att ta ledigt från jobbet på fredag så att vi kan fara redan på torsdag kväll

Trist att din chef är lite grinig Karin! Det är ju inte ditt fel att du varit tvungen att vara borta så mycket och nu är det ju faktiskt DU som är sjuk och du är inte hemma och wabbar. Hoppas du kryar på dig snart, men tyvärr så låter det som om du fått den här fruktansvärda influensan som går just nu. Flera här på jobbet är hemma och jättesjuka...
    Men visst förstår man din chef också.. förmodligen är det så att några på jobbet ditt klagat över att du är så mycket borta. Vi har samma sak här hos oss. En av mina kollegor har två barn som ofta är sjuka och hon, min kollega alltså, är väldigt mycket hemma.. ibland även i onödan då hon är överbeskyddande mot barnen.. men snacket går och många gillar inte att hon har så mycket frånvaro....
    Tar ni varannan gång med Leo? Alltså är du hemma ena gången och Thomas nästa? eller är det oftast du som är hemma?

Svar på tråden Glitter tråden...2