• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Vad roligt Yllo att ni satt igång där nere! Du kan "få" väv av oss, är lite "allergiska" mot väv, hade det på varenda vägg i hela huset. Martin har spaklat över varenda cm på hela övervåningen för att slippa se den, haha. Vi har dock kvar det på nedervåningen (vitmålad) och jag tycker inte det är så illa, men känner jag honom rätt så kommer han förr eller senare spackla bort den där med...smaken är som baken..han är lite knäpp där..
    Men det låter fint med de ljusa färgerna, tror också det blir bra i en källare så det inte blir så mörkt.

Jag vill också åka till Thailand! Huahin har tydligen blivit jätte populärt sista åren. Tyvärr så är inte stränderna där så fina om man jämför med övriga landet. Vi var där för 4 år sen och sorry Ylva med Huahin är det enda stället av 9 st som jag inte skulle åka tillbaka till, gillade inte det alls förutom att det då var det billigaste stoppet.och det var även mycket prostution där då. Men alla säger att det har skett stor förändring men att stränderna fortfarande inte är så bra?!
    Om jag var er så skulle jag åka ner till några av öarna istället, det är där paradiset finns om det är det ni vill uppleva. Vi åkte först till Huahin och tyckte det var fint, men när vi kom ner till öarna DÅ upplevde vi Thailand och skillnaden var stor då. Dessutom så finns det mycket mer man kan göra nedåt, antingen på östkusten eller på västkusten. Då kan man åka dagsutflykter mellan de olika paradisöarna mm.

Ska ni avliva vovven då Iza? Ta inte ut något i förskott, den kanske inte är så sjuk så det behöver gå så långt...

Måste sova nu!

• Yllo

Hihihihi.. vi har inte planerat att ligga på stranden direkt Vi kommer att göra en del utflykter och kika på saker och ting.. MEN vi kan inte fara till någon av öarna istället. Det är i Hua Hin som våra kompisar har sitt hus där vi ska bo. Tydligen har dom fixat upp en hel del i stan och även kungafamiljen har ju sitt sommarresidens där... Vad jag förstod av våra kompisar så har även stränderna rensats upp sedan kungligheterna började komma dit... Vad jag förstår på olika hemsidor så är "partylivet" i Hua Hin inte så mycket att hurra för, men det är ju inget som varken Bosse och jag eftersträvar heller. Ingen av oss tycker om att gå ut på krogen.
    Tigertemplet, guldbuddan, smaragdbuddan och ev apberget är några av de saker vi tänkt oss se. Sedan ska jag SHOPPA!! Kommer nog att bli en 5 st klänningar, en dräkt och så minst 3 par skor som jag ska låta sy upp/göra. Har också läst att rubiner, smaragder och safirer är billigare i Thailand, men att man ska vara lite mer försiktig med diamanter då det finns mycket falska sådana... vem vet.. mitt smyckesskrin kanske fylls på lite till

Trist med vovven Iza, men hon kanske inte behöver avlivas än.. det kanske är något som går att åtgärda.. så ta inte ut sorgen i förskott MEN förbered dig på det värsta *ger dig en stor varm tröstkram*

• Ammo

Nej utelivet var då inget vidare när jag var där. När vi skulle åka därifrån så fick vi checka ut kl 12 på dan och nattbussen ner mot öarna skulle gå vid 00.30. Så vi frågade en reseledare som vi sprang på var som fanns att göra i Huahin och han sa: hyra film eller sitta på en restaurang och dricka sig full på drinkar hahah. Det fanns då inte så väldigt mycket shopping heller om man jämförde med övriga ställen. Men jag tror den biten borde förbättrats mycket sista åren.
    Ni kommer få det underbart!!

Pappa kom ju hem i lördags, de hade haft närmare 40 grader varmt! Och syrran kom ju hem från Teneriffa i tisdags natt, de hade haft drygt 25 grader. Kul att landa och mötas av -14 grader!

Usch jag hade tänk åka till Gävle nu, men är tveksam att åka så långt i detta väder. Ska äta lite och fundera på saken...

• Yllo

Nej Jess.. Stanna hemma! Ge dig inte ut på vägarna i det här vädret om du absolut inte måste!

Vad jag kan se från mitt fönster på jobbet så snöar det rejält ute och är väldigt halt. Flera bilar som sladdat rejält här och några personer som halkat omkull också

Sitter och oroar mig lite över Bosse.. han är ju ute och kör i det här vädret, men jag har för mig att han bara skulle vara på ett ställe idag och då känns det lite bättre.. MEN han ska ut till Tyresö i e.m. och hämta barnen.....

• Izunia

ja jess du hade rätt.. lite snökaos här igar! Vad alla blir lamslagna sa fort det kommer lite snö!!! Alla bussar & tag till malmö/köpenhamn var inställde och stackars andi stod och väntade i 4 timmar!!!

Tur att vi bada hade bokat thaimassage pa förmiddagen!! :)

Idagsnöar det inte men det blaser fortfarande..det är den värsta biten!

Jess kör inte....

Imorgon aker andi tillbaka till österrike och vi kommer inte att träffas pa 6 veckor!! :o :( eftersom jag har den här utbildningen som är sa späckad kan jag inte hälsa pa honom... :)

Ylva när ska din klänning vara klar? Min kommer i slutet av mars.

• Yllo

Iza, min klänning borde komma den här veckan eller nästa.... tror jag.. Det skulle ju ta mellan 15-20 arbetsdagar och det är antingen nu eller nästa vecka. Jag längtar så!! Hoppas att den kommer och att det inte har blvit något fel någonstans *lite orolig, men försöke hålla humöret uppe*

• Izunia

spännande!! Jag haller tummarna för att den ska passa bra. Hoppas inte jag heller behöver göra nagra ändringar.

De skickar den direkt till dig va? Eller genom mig? Tror vi skrev din adress pa den? inga problem annars alltsa.

• Yllo

Jag vet inte.. du sa att dom skulle skicka den direkt till mig när jag frågade dig tidigare... men gör dom inte det så löser det sig ändå

Jag hoppas att den passar, har ju gått ner lite sedan jag tog måtten.. men det skulle ju vara snörning i ryggen samt dragkjed i sidan så det löser sig nog *fniss*

Nej, det som jag oroar mig lite över är att just den här säljaren inte längre är reggad på e-bay som säljare längre.. (eller rättare sagt.. har hittat flera säljar som har exakt samma webb-adress, men flera olika nick.. så jag misstänker att hon finns kvar fast under nytt nick...

• Victory

Hej tjejer!

Flytten har gått bra men nu känns ju allt upp-och-ner! Jag trivs inte i flyttröran! Vi har ännu inte städat ur lägenheten utan ska göra det nu i helgen.

Det känns bra men den första entusiasmen har bytts mot lite mer avvaktande skepsis. Det känns som om det är mycket småskavanker som vi inte såg på visningen. Det känns lite ofräscht så jag längtar verkligen tills vi kan sätta igång med renoveringen! Vi har inte fått igång Internet hemma (det kunde dröja 5 veckor!) så jag har inte möjlighet att lägga ut några bilder än. Men det kommer så fort Internet funkar!

Har ni förresten sett att vi är i Aftonbladet?

www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,1004029,00.html

• BlueTopaz

Coolt Viktoria! Fantastiskt att allt löste sig så bra!! =)

Imorgon och på söndag ska jag ut med bruden och leta brudklänning samt tärnklänning, ska bli jättekul!!! På söndag ska vi till princessa, då de är den enda brudbutiken som har öppet på söndagar.
    På lördag ska vi ut och festa också, behöver verkligen en helg borta från hemmet känner jag!! Vi har det rätt så jobbigt, eller rättare sagt Jag har det jobbigt med Oss. Jag känner inte så mkt nu och det känns jätte jobbigt. Men mkt har nog att göra med det tuffa liv jag/ vi lever nu med nytt krävande jobb, jättesjukt barn, nytt hus och i princip ingen fritid. Jag hoppas det iaf...

Hur har ni det känslomässigt nu??

Idag ställde jag mig på vågen, 61,6kg! (Ett hg mindre än på bröllopet), alltså ner nästan 2,5kg på 3 veckor. Nu är det 6,6kg kvar...

Svar på tråden Glitter tråden...2