• twenty­firsto­fapril
    Äldre 17 Jan 09:53
    18937 visningar
    160 svar
    160
    18937

    Nya Kristianstad-brudar!!!!!

    Det finns en gammal tråd för oss men den är det ingen fart i så jag tänkte försöka starta en ny!!
    Här kan vi träffas o prata om allt som rör bröllopet eller annat i livet för all del. Eller kke träffas o fika?

  • Svar på tråden Nya Kristianstad-brudar!!!!!
  • twenty­firsto­fapril
    Äldre 7 Feb 10:00
    #0

    praline:
    Det känns pirrigt!!! Har tusen tankar i huvet hela tiden om bröllopet, mycket smått som ska fixas. Vi har inte färdigspikat menyn, ska boka tid för att provsmaka tårta, göra vigselprogram, träffa prästen, till Atelje MB en gånt till, köpa tiara, öva på att göra bukett. o så lite till. Mitt i detta ska vi ju till Thailand 2 veckor. Phu, svettigt men KUL!

  • pralin­e
    Äldre 7 Feb 11:37
    #0

    twentyfirstofapril

    Ja, jag kan nästan tänka mig hur det känns, jag är redan nervös fast det är dryga fem månader kvar. Man är ju så rädd att man ska missa något och att det inte kommer bli som man tänkt sig, man har ju en bild i huvudet hur det ska bli..
    Men vilken skön semester ni kommer att ha i Thailand. Vi hade också tänkt att åka någonstans innan bröllopet kanske blir det en SPA-helg, det kan nog behövas.

  • twenty­firsto­fapril
    Äldre 7 Feb 11:42
    #0

    Var ska ni andra ta era tårtor ifrån? Det blir nog Duvanders här.

  • pralin­e
    Äldre 7 Feb 13:51
    #0

    Det blir nog Konditori Fantasi för vår del, har hört mycket bra om dem.

  • Rosorn­a
    Äldre 8 Feb 09:22
    #0

    Hej tjejer, det var över 1år sen jag satt som klistrad på denna site men halkade in nu igen då jag behövde lite tips till en när vän som gifter sig.

    Finns Min-Ah kvar här?
    Hängde iofs inte så mkt in Krstd tråden då är 5år sen jag bodde i stan.
    Men jag gifte mig iaf i Åhus och kan gärna ge er lite tips och ideer om det är något ni undrar över.
    Allt från karat i diamter till frisyr tips... hehe.

  • pralin­e
    Äldre 8 Feb 09:35
    #0

    Välkommen hit igen! Min-Ah var det ett tag sedan man hörde av kanske fyra veckor sen cirka men hon dyker nog upp igen. Det är alltid bra att få tips och ideer från er som har gift sig.

  • Rosorn­a
    Äldre 8 Feb 09:36
    #0

    Japp, det är bara pumpa mig med frågor

  • Thaila­nds brud
    Äldre 8 Feb 12:42
    #0

    Rosorna: Lovely Någon att trakassera med ALLA frågor

    Vi ska också gifta oss i Åhus med egen präst dock. Hur gjorde ni med utsmyckning av kyrkan?

    Är lite sugen på att beställa min bukett från Dennis blommor, har du någon erfarenhet av dem? Likaså vad gäller håruppsättning, har du någon erfarenhet av Åhus vad gäller detta?

    Jag har 1000 frågor men kommer nog på mer efterhand. Ringen har jag själv desginat och ska tillverkas hos en guldsmed i Hlm. Den stora stenen jag ska ha ligger på 0.2 carat, är det lite eller mkt? Kan inget om sådant här... Det jag vet är att klarhetsskalan ligger på IF och färgskalan på River. Hoppas jag blir nöjd

  • Rosorn­a
    Äldre 8 Feb 13:16
    #0

    Thailands brud> Ang utsmyckning av kyrkan valde vi endast massa levande ljus då vi gifte oss på vintern. Varken jag eller min make är så förtjust i massa blomster utan vi ville köra det rätt "plain".

    Ang håruppsättning valde jag en frisör jag gick till när jag var liten. Susanne hon och jag har för mig att salongen också heter så, ligger på samma gata som biblioteket i Åhus. Hon är dock inte så duktig på avancerade håruppsättningar. Hade själv mitt midjelånga hår nere med massa lockar.
    Vill du göra en mer avancerad uppsättning så rekommenderar jag nog de större salongerna i Krstd. Själv gjorde jag min håruppsättning på studio Capelli när jag tog studenten och blev mycket nöjd.

    Smycken, ja våra ringar är också egen designade. IF och River är det finaste du kan ha, så du har klart valt bra diamanter.
    Här är en länk där du kan läsa mer: www.diamantgraderare.se/
    Mina ringar består själv av både stora och många diamanter. Vågar knappt säga, det är mycket men tycker ändå inte det ser vräkigt ut.

  • Thaila­nds brud
    Äldre 8 Feb 13:21
    #0

    Rosorna: Ja vi är lite inne på att skippa dekorationer i kyrkan eftersom jag tycker den är så dekorativ i sig (Givetvis är det en ekonomiskt fråga också...). Vi är dessutom sista par den dagen oc hhar 2 vigslar före oss, orkar inte hålla på och kompromissa och kladda med de som är före oss.

    Är inne på att vända migg till Skägg & Lockar i Krstd, hört att de ska vara bra...Måste boka tid till det.
    Känner att håret är jätte viktigt för mig och måste bli bra, har långt hår som ska sättas upp helt.

    Vilken footgraf hade ni? Vi har valt Johan Lindvall som ska fota oss på Revhaken i Åhus. Blir nog ganska dyrt men fotograferingen är jag inte beredd att kompromissa bort (eller ringen för den delen...)

    Min ring innehåller en hel del små diamanter och en stor, tycker inte det ser vräkigt ut med tanke på att kvalitéen i stenarna är så pass bra. Har dock tittat på andra "färdiga" ringar som inte ser så trevliga ut.....nästan lite 5-kronors automat varning.

Svar på tråden Nya Kristianstad-brudar!!!!!