• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

stjärngudinnan:
    Den berömda magkänslan ja, den kan vara en mkt bra vägledare i såna här dilemman

• chickpea

Vi tänker som du Norrsken, vi har varit tillsammans tillräckligt länge för att hans familj ska vara lika mycket mina gäster och vice versa, känns jättebra. Det där med vänner förresten, ni har säkert bara nära vänner, det är ju de andra som man är osäker över. Skönt att slippa det Med er gästlista så har ni tillräckligt ändå!

Tack stjärngudinnan!

• Pumpkin

chickpea:
    Du har helt rätt, de vänner vi har är nära vänner, och det känns ju naturligtvis bra Sen räknar jag med att om vår flytt går igenom, så kommer vi ju lära känna fler på nya orten och då kanske vänner-gästlistan ökar lite

Nej, nu ska jag ge mig iväg på ett styrelsemöte för en hästförening jag är kassör i. Förhoppningsvis är jag det dock inte längre när jag kommer tillbaka.

Usch, jag viiill inte åka iväg på mötet

Nåja, tillbaka om ett par timmar eller så!

• Snart_FruL

Chickpea Jag bytte efternamn för snart 12 år sedan och då var jag singel. Jag gjorde det i samband med att jag sa upp kontakten med min far. Sedan dess har jag pratat med honom exakt 5 gånger. Det är ca 15 år sedan jag träffade honom senast.

• chickpea

Norrsken: Stackare, möten är inte kul om man inte är på humör!

Snart_FruL: Oj det var länge sedan. Jag tog upp kontakten med min pappa när jag var 18, gav honom en ny chans och det verkade gå bra ganska länge, nyckelord VERKADE, så jag sa upp kontakten med honom för snart två år sedan, men jag tänkte länge innan. Det är ju inget man gör bara sådär. Deras förlust, inte min och inte din!

• MrsNyberg2B

Nu har jag läst ikapp igen - Jobbigt att vara på landet och inte ha en dator! Vi (jag plus två gamla vänner) var på Chokladkalas igår, jättejättehärligt - min chokladhög har nu växt. Sen åkte vi hem till kompis med hus och drack massor av vin och dansade till Ghostbusters-låten. Jättesupernajs! Dessutom fick jag då ordnat med en frisör och sminkös, då min ena vän är jätteduktig på sånt där och ville så gärna hjälpa till.

Ang. efternamn så tar vi, som mitt nick här antyder min sambos efternamn. Han vill inte byta, och jag känner inget behov av att ha kvar mitt eget, så det blir väl det smidigaste då. Att vi ska ha samma efternamn har ju varit självklart från början.

Ang. gästlistan. Säger ingenting. Det är den värsta biten, och vi har verkligen sågat, men nu är vi nere i sådär 35-40 personer, och det känns okej - lagom. Så nu kör vi på det. Tror jag

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!
    Nu har jag just landat på jobbet igen efter en stor körshow, jätte kul vi sjäng med "dabuzz annika" :)

Tråkigt med dålig kontakt med sina fäder, har en kompis som har jätte dålig kontakt med sin far men sen verkar han va lite kocko oxå :(

stjärngudinnan:Namnet vi ville ta existerar redan och då måste man kontakta ALLA som heter så och få tillstånd.. :( men men vi kommer nog på nåt nytt :)

Jag vill också göra mina kort, jag har bestämt hur de ska se ut länge men har inte hunnit köpa allt ännu :)

• Coornet

Är det någon som har börjat göra sina inbjudningar ännu? OCH när tänker ni skicka ut dom??

• InaHjärtarAdam

norrsken:
    FÖRLÅT, men jag har inte hunnit fota det där fina huset åt dej idag... men jag ska göra det så fort jag kan! Vi hade gäster ända tills det blev mörkt och eftersom huset inte är upplyst när det är mörkt så kändes det inte som nån idé.

• Pumpkin

Ina:
    Det är lugnt! Jag tänkte faktiskt på det nyss, men så tänkte jag "Ja men de skulle ju ha gäster, det hann säkert bli mörkt innan gästerna gick". Så ta det en annan dag!

MrsNyberg:
    Låter som en oerhört mysig helg! Chokladkalas skulle jag vilja gå på varje dag

chickpea:
    Mötet var verkligen inte kul, fick mer jobb istället för att slippa ut ur föreningen Nåja, om tre veckor blir jag av med min roll som kassör - bara att hålla ut!

Coornet:
    Jag har inte börjat göra inbjudningarna än, men jag ska nog köpa hem lite papper och testa mig fram till ett bra koncept snart Skickar väl ut inbjudningarna den här tiden nästa år kanske, eftersom vi gifter oss mitt i semestertider.

Åh, jag måste bara säga att lösningen vi kom fram till gällande gästlistan idag känns toppen! Är helt tillfreds med det beslutet och allt känns så mkt lättare helt plötsligt

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare