• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Coornet

Jag vill oxå gå på bröllopsmässa men missade den som var här !!! Får vänta tills nästa år :(

• Snart_FruL

Tack Norrsken och Vårbrud

Någon som kan tipsa mig om en bra bröllopstidning. Måste ju ta det lugnt men vill ändå få komma igång med planeringen igen.

• Naura

Ina: Åh vilken fin!! Jag har oxå börjat titta på nån sån form av kjol...vill dock prova nån sån i butik innan jag törs beställa. Måste se hur det ser ut på mig först. :) Jag blir så peppad av alla klänningar...vill gå på nån butik o prova o känna o klämma, men är så länge kvar så det är ingen idé ännu. Får bli till hösten kanske...måste banta lite först. :)

En fråga till er allihopa, hur gör ni med era efternamn? Vi har krig här hemma när vi börjar prata om namnen...ingen av oss vill byta, men ändå vill jag att vi har samma, o vill inte att mina barn ska ha dubbelnamn...vi är i en återvändsgränd så fort vi börjar prata om det för vi kommer aldrig fram till nåt.

• InaHjärtarAdam

Naura :
    vi tar min sambos - Micha.
    Enkelt och lätt. Visst hade jag velat lite att vi tog mammas flicknamn, men det är inte så viktigt för mig.

• Pumpkin

Snart_FruL:
    Hade du tänkt dig en svensk tidning eller? För i så fall är Amelia Brud och Bröllop bäst!

Naura:
    Jag kommer nog ta sambons efternamn, möjligtvis så behåller jag mitt efternamn som mellannamn. Men i så fall får inte våra barn dubbelnamn utan bara sambons efternamn.
    Ni kan inte enas om ett nybildat då?

• Naura

Godmorgon!!

Inatt har det varit livat hos oss. Har väckt killen min med ett högt vrål. Tydligen har jag ropat "Måste vi bjuda hela din jävla släkt!!". Kan inte låta bli att skratta åt det, inte ens när man sover kan jag sluta tänka på bröllopet.

Norrsken: Eftersom mitt efternamn är ett nybildat namn, som min farmor och farfar tog till sig, så vill jag inte byta ut det. Och sambon har ett finskt efternamn, Körkkö, som inte är helt lätt för svenskar att höra eller stava till, därför skulle jag inte vilja att våra barn får det namnet. Men vi får väl se... Jag får väl ta hans namn som mellannamn o behålla mitt eget, o sen den dagen då barnen kommer blir det väl att bestämma mer då.

• Pumpkin

Morning!

Naura:
    Aha... Ja men då kan jag förstå dig! Ni får fortsätta kriga om det, det finns ju verkligen ingenting som säger att du måste ge dig bara för att du är kvinna

Fick förresten hem mina provkort från Calligraphen igår - det gick fort! - och blev riktigt missnöjd till en början. Inte med korten i sig, de var väldigt fina, men tydligen ingår inte tryck ens när man beställer provkort - så de var helt tomma! Något svårt att tänka sig helheten när det inte är en enda bokstav i kortet liksom... Men nu har jag kommit över det och verkligen blivit inspirerad av ett av korten - det är "hur lätt som helst" att göra själv! Och det kommer bli så tufft

• InaHjärtarAdam

gomorron brudar!!

nu åker vi iväg till linköping. ska ha en mysig dag där på stan först och äta god sen lunch och sen ska vi fira en barndomskompis till adam som fyller 25 år. vi ska ge henne en guldfisk:)

hoppas ni har en trevlig dag och kväll.
    p.s. jag har bara köpt två alkoläsk så att det inte blir sådär pinsamt som på nyår, om ni minns....

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare