• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

chickpea:
    Aha! Börjar bli några lärarutbildade här i tråden då
    Hade jag fått för mig att studera till lärare så hade jag valt svenska och engelska också. Nu är jag dock ingen lärartyp, så jag tror jag håller mig undan
    Dock saknar jag att läsa engelska varje dag som man gjorde på gymnasiet...

• Nightingale

Norrsken:

Nja, jag blev Gravid oplanerat så det känns mer som att jag fokuserar på det nu före bröllop, jag hinner ju ändå! Det är ju gudskelov ett tag kvar, jag hade inte velat offra "vårt" datum 080808! Det blir hårdbantning dagen efter förlossning!! Haha!

USA-resan vi gjorde var verkligen en riktig drömresa! Vi är hur nöjda som helst. Hawaii var jättefint, vi bodde på Oahu. Men DYYYYRT var det och 95% japaner! Hade jag åkt igen hade jag strävat efter att hitta en pytteö där det ej är så exploaterat. På Oahu var det bara Louis Vuitton, Chanel osv butiker, int så lätt att shoppa. Men jag vet ju inte er ekonomi iofs!

Vår resa kostade 13000/pp.
    Då ingick: Alla flyg, T.o.r Stockholm-SF, SF-Hawaii, Hawaii-Stockholm. Samt hyrbil i 2,5 veckor (första dagarna i SF hade vi ingen hyrbil) Och hotell på Hawaii. Hotellet låg 50-100m från waikiki beach, så vi kan inte klaga! Vi kom undan billigt!

Sen tillkom restrerande boenden, men det blev inte så farligt!!! Dyras var förstås Las Vegas där vi bodde för 1000kr/natt. Men det var det värt för att bo på "the strip" Älskar den stan!

• chickpea

Om du satt i min sits idag så skulle du inte sakna det! Men visst är det kul, jättekul, förutom i tentatider!
    Jag kan tillägga att matte verkligen aldrig varit min grej, men det var just därför jag läste det. Jag kan ju inte förstöra matematiken för mina elever som min gamla lärare gjorde för mig

• Nightingale

Norrsken
    Ursäkta röran i texten, jag har nog inte vaknat än!!!

• Pumpkin

Nightingale:
    Men det var ju inte alls så farligt dyrt! Vi har räknat med en maxbudget på 50000kr, så det borde vi väl kunna klara av då Bokade ni genom resebyrå eller bokade ni själva?

• Pumpkin

chickpea:
    Huvva, matte är verkligen inte min grej heller. Klarade mig med nöd och näppe

• chickpea

Norrsken: Då är vi två iallafall!

Nej, allt prat om bröllopsresor är för roligt, det är bäst att jag sätter mig och pluggar. Suck! Imorgon är jag förhoppningsvis tillbaks i the land of the living!

• Nightingale

Norrsken:

Vi bokade genom resfeber.se. De skräddarsydde vår resa, det blev MYCKET billigare än vi tänkt. Vi hade räknat med minst 20.000/pp. Så vi bokade DIREKT när vi fick offerten!! Haha! Ingen tvekan där inte!

Dessutom hade vi turen att hitta jättefina boenden längs hela resan, så jag tror inte att det kostade mer än 16000/pp totalt.

Vi ringde resebyrån, fick sedan skicka ett mail med ungefärlig resrutt och ungefärliga datum, sen kom det flera förslag som vi fick välja ifrån, därefter fick vi offerter. Jag upplevde att de verkligen ansträngde sig för att göra en så bra resa som möjligt för oss!

De har även hjälpt oss med fler resor efter det och vi har alltid varit lika nöjda!

• Nightingale

Norrsken:

Vi hade tänkt åka till australien/New zeeland i två månader på vår bröllopsresa, men jag tror inte att det är genomförbart med en ettåring vid det tillfället..

Synd synd

• Pumpkin

Nightingale:
    Okej, så Resfeber fungerade som er resebyrå alltså? Dom var dom enda ni hade kontakt med?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare