• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Jenny_Åland

Norrsken: Jag blir klar med mina studier i maj. I sommar ska jag börja jobba och sambon söker jobb + att vi ska få ett stort tillskott i kassan i sommar som vi väntat på. Att ha råd med bröllopet nästa år är inget problem. Vi ska ju spara pengar varje månad från och med i sommar. Huset tar vi ju som det kommer.. Tomten köper vi ju direkt när vi fått de pengar som vi ska få i sommar. Sen är det bara själva husbygget kvar. Får se om vi får lån från banken sen när vi båda börjat jobba fast.

• Pumpkin

Jenny_Åland: Låter som ett tillskott jag skulle vilja ha till min kassa också Hoppas det går bra för er!

• vårbrud2008

Nu haglar det ute???!!!!
    Och vi som precis har fått hit våren. :(

Jenny_Åland
    Vi hade varken tid eller lust att fixa med huset när vi flyttade in så vi valde detta huset och betalade för det istället. Men nu känner jag att det är dags att göra lite invändigt, efter snart fyra år.

~Norrsken~
    Jag har fått en känsla om att du brinner för frågor angående personal och facket. Stämmer inte det????
    Jag själv är inte riktigt där än men jag hoppas på att få jobba som rektor i framtiden men måste skaffa mig mer erfarenheter först.
    Jag hoppas också kunna se allt som du har planerat, men mitt problem just nu är att kanalerna inte fungerar.

• Pumpkin

vårbrud:
    Jo, det stämmer väldigt väl - det är någonting jag brinner för Dock har det ju tagit mig ett tag att inse det, och kanske hade jag aldrig insett det om jag inte begett mig ut i arbetslivet istället för att studera. Så trots att jag inte trivs på min arbetsplats så är jag mycket nöjd med att det har fått mig att inse vad jag vill göra

Våren är lite skum här också, men det förväntas den väl vara häruppe i norr vid den här tiden av året...

• Jenny_Åland

Norrsken: Ja, men det är på gott och ont eller hur man ska säga.. Sambon ska få ut sitt arv. Han hade ju hellre haft kvar sin mamma..

• Pumpkin

Jenny_Åland:
    Åh, ja det var ju inte lika trevligt

• vårbrud2008

Har precis lyckats städa undervåningen och tvättat två maskiner tvätt. Man blev smittad av att städa när ni andra pratade om städning innan i tråden. Det hände inte ofta att man känner lust när man har ett stort hus och en son som stökar upp hela tiden, men när väl lusten kommer gäller det att passa på. Dessutom är sambon iväg och handlar så då får man passa på.

Men det fördet med sig problem också. Sonen hittade skurhinken och lyckades svabba både golven och sig själv och dessutom hann han även smaka på vattnet.

• Coornet

Vårbrud 2008:

låter som om sonen har haft väldigt kul :)

• Naura

Oj oj, här kommer det flera sidor med inlägg bara på en dag. :)

Vi är ett par i 23 resp. 25års åldern som varit tillsammans sen gymnasietiden. Blev tillsammans när jag var 16 o han 18 o har hängt ihop sen dess, är nu inne på det 8:de året. Har bott ihop i flera herrans år känns det som, och har två hundar tillsammans. Vi kommer gifta oss i norrbotten, men bor nu i västerbotten Umeå. Jag pluggar till Civilekonom, han ska börja läsa teknisk datavetenskap till hösten.

Vi har pratat om förlovning länge nu, men tog inte på oss ringarna förrän IGÅR! :) Blev bjuden på en helkväll med trerätters o hotellnatt, stearinljus, stort badrum o champagne. Han gick ner på ett knä o frågade så underbart om jag ville gifta mig med honom...det var så perfekt!! Så äntligen är vi förlovade! :)

• KlaraStjärnljus

Hmm... det ser ut som om det blir sommaren 2008 för våran del ändå, får man vara med i tråden på ett hörn? Det skulle kännas som en liten tröst, känner mig rätt rotlös nu när det inte blev som vi hade tänkt...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare