• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    i Hölö, som ligger utanför Södertälje. en bit ut på landet - perfekt för oss! 2000kvm

• Pumpkin

Har ni pratat om att bygga hus förut eller?

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    ja vi har egentligen alltid varit inne på att bygga hus. och det är så skönt att det blir av inom en femårsperiod iallafall:) kommer upp bilder på min blogg sen.

• Pumpkin

Jag skulle också vilja bygga nytt... Men det kostar verkligen skjortan! Och bygger man själv (för att få det lite billigare) så har man mycket jobb framför sig. Ett kompispar har nyss flyttat in i sitt nybyggda hus och de har jobbat minst 40 timmar i veckan på sitt hus, i ett år, plus sina vanliga jobb. Puh!

Får se hur det blir för oss...

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    det beror lite på vad man väljer för material och hur stora krav man har på att allt ska vara ariktektritat o sånt.. mina föräldrar köpte ett nybyggt hus och betalade 1.3 milj. fem år senare (nyss) sålde dom det för 2.3 milj! så dom tjänar ju en hacka;)

• Maggies

Hallå tjejer. Jag har suttit och skurit till kort ikväll. Efter ett tag kom jag fram till att det inte är värt att finslipa korten så överdrivet mycket för då blir inget kort lika stort. Det får helt enkelt vara lite vint om det vill.

• Pumpkin

Ina: Tja, det beror ju på hur stort och så man vill ha det också. Men under 1,3 miljoner inkl. allt är ju svårt att komma undan med idag. Men ni då som kanske får tomten gratis har ju kommit en bit påväg i alla fall Våra vänner som nyss byggt sitt hus är väl uppe i 1,2 miljoner tror jag och då är inte övervåningen inredd. De har ritat huset själva och gjort det mesta på egen hand som sagt. Det skulle jag aaaldrig orka

Lucy_: Det blir nog bra ändå, även om det är lite snett och vint. Det är ju inte korten som är själva grejen ändå

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    vi räknar nog med att landa nånstans på tvåmiljonersstrecket. det får vi nog ett rätt bra hus för. men då vill vi ha bergvärme och måste ansluta till kommunalt vatten. detta tillsammans står väl för ca 200 000kr. plus att vi nog måste spränga och det vet vi inte alls vad det går på.
    vi vill inte ha ett jättestort hus, kring 150kvm är rätt lagom tror jag. det är vad mina föräldrar har och jag vill inte ha större helst. blir mycket att hålla ordning på och inreda isåfall. vi räknar inte med att göra någonting själva förutom att göra iordning trädgården då. kanske måla om vi nu måste, men det är så j-a drygt att göra det..

två mille låter ju rätt mycket men för ett helt nybyggt hus precis som man vill ha det är jag beredd att betala en slant för. dessutom är det ett rätt normalt pris för ett hus så nära sthlm.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare