• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • B & S

Snart så....

hej hej jag har inte varit inne här så mycket på siståne pga vi inte hat nån data. Känner inte igen ditt nic så du måste vara rätt ny :D vart finnes damen i detta land? stort eller litet bröllop? stil?

Japp lite Galatica har man nog sett också tills dem tog bort det...IGEN! har inte idds att ladda ner heller. ArkivX såg ja från början men tappade bort mig när han nya kom in istl för Mulder.
    SiFi lover? yeeeessss...:P

• MrsNyberg2B

Ni tjejer, vad tror ni, om man köper en svart klänning - så borde man ju kunna fixa till det där med pärlor på framsidan själv? Eller? Med hjälp av någon bättre bevandrad i syvärlden om inte annat? Jag har nämligen hittat en som jag tänker mig lätt skulle kunna passa, oanvänd på Blocket för 900..

• Maggies

MrsNyberg2B: Det låter ju riktigt billigt och bra! Det där med pärlor borde ju gå att fixa sedan, ja. Går det på 1000 så är det ju ändå rätt billigt totalt, om man tänker så.

• MrsNyberg2B

Ja, men eller hur? Det är ju inte precis hutlöst..

• Maggies

MrsNyberg2B: Precis. Go for it, om du känner för det!

• MrsNyberg2B

Japp.. Får se om hon har fler bilder och om den ens finns kvar (den var också oanvänd, och det är ju bra), och också om det verkar som en seriös säljare.. Det är ack så viktigt.

Nu ska jag dock gå och ha fredagsmysigt med pojken, han ska iväg i helgen och kommer inte hem förrän på onsdag, så vi måste ju ha lite gos nu istället!! Det luktar onekligen väldigt gott ifrån köket!

• Maggies

MrsNyberg2B: Ha det så trevligt ikväll då.

• Anja 19 juli 2008

Min morgon

Vaknar och tittar på klockan, shiiiit, vi har försovit oss. Flyger upp, helstressad och inser att det är fredag. Emil börjar skolan 9 då, INTE 8.20. Vi är alltså INTE försenade. Istället hade vi plötsligt gott om tid.

Sätter alla barnen vid matbordet och börjar rosta lite bröd, ta fram smör, ost och marmelad.

Barnen äter, ganska duktigt. Lite banan blir det oxå. Sedan ska Alice gå och tvätta sig, hon är ju så duktig nu, stora flickan ;)

Jag röjer bordet och tvättar av Ivan, minstingen. Plötsligt tänker jag att det är väldigt tyst i badrummet där Alice är. Går dit med onda aningar.

Anblicken av ungen, och den intensiva doften i badrummet får mig att inse att Daniel igår glömt rengöringsmedlet på handfatet efter att ha städat badrummet, och jag inser ju att Alice just nu är helt inkletad i ajax. Håret, kroppen, allt.

slänga unge i duschen (väldigt duschrädd unge dessutom) när man är superstressad, har en hemtenta med deadline denna dag och dessutom en son som ska vara i skolan om tio minuter, gör en inte jätteglad.

jag kände mig riktigt hemsk och elak, var så arg, trött och irriterad att jag faktiskt inte kände mig som en riktigt lämplig mamma. Alice skrek och grät stackarn men rengöringsmedel är lite svårt att få bort ur hår, så hon fick skrika.

Suck och åter suck. När hon väl var REN, för tro mig, renare än så här har hon aldrig varit ;) (ajax-ren) så torkade vi henne, kramades och pratade ut. Men stackars Emil fick rusa iväg före oss till skolan och komma för sent, vilket han inte gillar för då måste man öppna dörren där alla andra redan sitter och säga "förlåt att jag kom för sent". Stackars min duktiga Emil.

Så dåligt samvete över en väldigt stressig morgon med en mamma med uruselt humör följde med mig hem och jag har nu äntligen lyckats skriva klart min tenta, som nog tyvärr inte blev så lyckad eftersom natten till idag var den enda tid jag har haft på mig pga av att barnen varit hemma och sjuka tidigare i veckan.

Ibland kör allting bara ihop sig. Varför är det så? Alltid när man har som MINST TID.

I helgen ska jag verkligen ägna mig åt mina barn hade jag tänkt, mysa, vara lugn och ickestressad.

Detta tänkte jag en kort stund, tills jag tittade på mitt schema för den ANDRA magisterkursen jag går och ser att vi har litteraturseminaruim på måndag. VAAA??

vilken bok, hjälp, shit... Hittar boken, lyckas reservera den på ett bibilotek här i närheten och ska rusa iväg och hämta den innan jag hämtar barnen. Sen har vi släkten på besök hela lördagen, så jag vet iallafall vad jag ska göra på söndag.

LÄÄÄÄÄSA. Suck...

Jag är så trött på att vara stressad!

Någon annan mamma som känner sig riktigt usel och hemsk ibland när allt bara blir för mycket???

Godmorgon allihop förresten. Nu ska jag göra kaffe och njuta av en god frukost här framför datorn.

kramar

Anja

• Maggies

Godmorgon Anja!
    Vilken morgon du har fått uppleva. För min del dröjer det några år innan jag hamnar i samma sits. Hoppas att resten av dagen blir bra och att du hinner med allt du måste göra! Aldrig kul med saker i sista stund.

Belöningen efter det här måste ju vara lite bröllopstänkande sen.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare