ingen möhippa
hejsan
Vet att man inte borde förvänta sig det men jag får ingen möhippa. Vet att min sambo får en svensexa och det gör mig lite ledsen. Nån annan som råkat ut för samma sak.
hejsan
Vet att man inte borde förvänta sig det men jag får ingen möhippa. Vet att min sambo får en svensexa och det gör mig lite ledsen. Nån annan som råkat ut för samma sak.
Hahahahaha!!!! Tänka sig att JAG faktiskt fick en möhippa!!!? 2 dagar innan bröllopet kl 08:00 ringer det på dörren.... jag ligger naken i sängen och ska vila lite med min "bäbis", tänker att vad är det för jä.la försäljare som inte slutar plinga på. Sen ringer det med en melodi och då förstår jag att det är någon jag känner väl. Smyger upp och tassar omkring, jag é ju helt naken och luktar svett, vill inte öppna egentligen.... Men vad f.n nu måste jag öppna, river åt mig en fleecefilt och virar in mig i den, smyger upp dörren... La lalla laa la lallla laa!!!! Där står 2 av mina vänner på bron och sjunger! Slänger in en brudkrona i plast och viftar med en flaska skumpa. Dom är mina nyaste vänner som jag träffat på föräldragrupp då vi var höggravida. Den ena av dom ska gifta sig i mars. Vi har inte bjudit varandra på bröllopen (vi har ju alla så många runt oss, så det är ju helt förståeligt om man inte kan bjuda sina nyaste vänner). Tänk att just dom är de som tänkt på mig och vill ge mig en hippa!? Jag blev så himla rörd och så fantastiskt glad!!!! Dom hade med sig en korg med gott fika/frukost, ballonger, ljus och sina barn. Medan jag som var i chock klädde på mig gjorde dom fika och pysslade i ordning en massa mys i mitt vardagsrum. Det kunde inte ha blivit en bättre möhippa för mig som har en liten flicka på 11 månader. Det var så otroligt mysigt och trevligt och jag är så otroligt glad i mina nyaste vänner!!!! I och med att detta hände så kändes verkligen allt komplett, nu var jag redo att bli fru.
Kram till alla speciella människor som med små medel kan glädja någon så otroligt mycket!!!
Grattis Sorillo!Kul att du fick en hippa till slut. :D :D :D
Båda mina tärnor bor väldigt långt bort, så jag försöker att inte förvänta mig en möhippa men jag skulle verkligen vilja ha en.
Hm.. jag blir nog inte heller hippad.. har väldigt få vänner och alla dessa bor minsta 20 mil bort så jag får väl inse mitt öde.. fast jag tror jag överlever det ändå =)
Jag fick två möhippor. En som ordnades i den stad jag bor och en när jag hälsade på min bästa kompis. Båda var överraskande även om den ena var lite misstänkt eftersom de sa lite olika saker.
Jag trodde inte min bästa kpmpis skulle lyckas men det var verkligen kul vad hon lyckats få till.
Så håll modet uppe hjördis-gumman. Skulle det vara så att det inte blir något gör något kul för dig själv, med de vänner du vill, eller ihop med din make. Deppa inte!
Som jag skrev ovan sa var jag helt overtygad att jag inte skulle fa en mohippa eftersom jag bor utomlands etc etc men nu ringde (den inte helt diskreta) fastmannen och bad om mailadresser till mina vanner har i London eftersom nagon hade fragat efter det - tjoho!! Jag ska ocksa fa mohippa! Spelar ingen roll om vi bara blir nagra stycken eller vad vi gor (sa lange det inte ar nagot som involverar hojder eller nagot rysligt pinsamt) - jag ar jatteglad!!
Sarillo
ååh jag blev lite tårögd fatiskt! Vad kul!!!! Och grattis!!
Är det bara jag som har pratat med mina tärnor och min toastmadame innan att de "ska/gärna får" ordna möhippa? Det gjorde jag iaf! :) Visserligen beror det nog på att jag bor utomlands, och det hela blir ju lite krångligare då, men iaf. Jag tycker att det kändes helt naturligt att prata med dem om det. Fast jag får ju inte veta datum och detaljer...
Lillamig: Vad kul med fler Londonbrudar! :) Var bor du?
Hej Miss Cykel!
Nej, jag har inte antytt nagot om en mohippa, min tarna bor en helt annan del av Sverige an mina vanner och ar ensamstaende studerande mamma och toastmastern ar en man sa det var en av anledningarna till att jag inte trodde det skulle bli nagot - att det inte fanns nagon som hade tid och mojlighet att styra upp det.
Jag bor i Wapping, nara och bra till Canary Wharf dar jag jobbar. Sjalv da?
//Lillamig
Jag vet att jag kommer få en hippa men inte när och hur, det blir en överraskning! Jag har bara sagt till mina tärnor att jag inte vill ha det bara nån vecka innan bröllopet! Våra vänner är alla införstådda med att jag vill ha en hippa och karln min en sexa :D
I vårt lilla gäng har vi "tagit" möerna mellan 1-2 veckor innan....Allt för att få dem lite nerviga :D.
Hoppas du får en hippa.
Jag vill bli hippad och gör en lista med telefonnr och e-adresser som syrran får. Då får hon tag på alla. Dessutom har jag minst en svägerska som aldrig skulle låta mig komma undan.
Är däremot ängslig över vad jag får göra.
Jag förstår helt, bor ca 50 mil ifrån mina väninnor och har typ 1-3 st här och de är inga som fixar möhippa. Jag önskar att jag också fick en , men jag tror inte så mycket på det eftersom vi bor så långt i från varandra. Min fästman får dock en, han har sina vänner på plats.
Lillamig: Wow, då bor vi ju jättenära varandra! Jag bor i Limehouse, precis vid Limehouse Basin som du ser om du åker DLR till Canary Wharf. :) Kanske ska vi starta en Londontråd så vi slipper låna denna? Vore kul med en fika för bröllopsplanerare i östra London! :D
hjördis:
Jag nästan önskar att jag inte hade haft en möhippa. Min möhippa var väldigt trevlig och välplanerad, men det var otroligt få som slöt upp. Kändes som att man inte hade några kompisar alls nästan. Min bästis och två kollegor kom, inga andra, av c:a 35 bjudna tjejer. Det var ett hårt slag att så få ville vara med, jag vet att de som arrade ringde ALLA, även killarna. Så ibland kan en utebliven hippa vara bättre.
Jag vill inte ha nån, har sagt det till min blivande man så han vet om det. Anledningen är lite så som "Mitt hjärta är hemma" skrev; jag har så få vänner så det skulle bli ganska lite med folk på den... Då uppskattar jag hellre en lugn och trevlig middag med våra gemensamma nära vänner.
Hihi, jag får möhippa jag med. Typ tvådagar innan mitt bröllop. Tack och lov...
Miss Cykel jo jag berättade för min tärna också. Men det berodde mer på att hon inte visste riktigt vad en tärna förväntas göra, så jag skrev ungefär vad jag tyckte - bl.a. möhippa. Jag har å andra sidan aldrig velat ha en regelrätt möhippa, det vill jag fortfarande inte. Jag vet att hon planerar att komma till oss (vi bor i en annan stad) några dagar innan bröllopet och vara hos oss hela tiden. Dagen innan bröllopet är det tjejkväll för bara oss två, då blir det spa, massage, fixa naglar och lite annat sånt kul. :) Det är mer vad jag vill ha så det passar mig utmärkt.
Däremot är jag lite osäker på om det kanske blir något från kvinnorna i min sambos släkt. Jag har sagt till dem också att jag inte vill ha någon möhippa, inte som en uppmaning eller varning att inte anordna något, utan mer för att det dök upp när vi pratade om sånt. Men de insisterade, så det är möjligt att de fixar nåt. :) Återstår att se!
jag önskar mig fortfarande en mys hippa (bara tjejor) eller en grill fest (med alla par).. men våra vänner är utspridda i hela landet så ska vi få till nått blir det nog att vi får anordna en egen grill fest..
ÅÅÅÅH!!!jag längtar tills mina väninnor börjar gifta sig!!!jag har så många planer på möhippor!!!Å jag hoppas att de har det för mig med,annars skulle jag bli lite sur... kram
Jag vill inte ha någon möhippa och det har jag kommit överens med min brudtärna, Så sade hon då men de är väll tråkigt. Hon vill inte skäma ut mig men ut på stan ska vi och äta så hon. Så det räcker mer än väll för mig,
Tvivlar på att jag får en hippa. Har inga syskon och min "bästis" från skoltiden bor långt bort och känner inte mina nuvarande vänner. Och de vänner jag har här är inte så nära att jag tror att de känner sig manade att initiera hippan.
Men jag skulle bli ledsen om det inte blev någon.