• penni2007

nu planerar hon bröllop också

Har en nära vän som jag stått nära eller jag trodde jag stått henne s¨nära under en bra tid.

Berättade för henne för ca ett år sen att jag och min m2b skulle gifta oss och hon mer eller mindre idiotförklarar allt som hör bröllop till.

Nu berättade hon att de ska gifta sig OCH planerar att gifta sig 1-2 veckor innan oss.

Vad gör man? Jag är blir såå ledsen..

Vem planerar sitt bröllop precis innan ens nära vän?

• Svar på tråden nu planerar hon bröllop också
  • getingen

Om hon tidigare idiotförklarat bröllop o nu ska gifta sig innan dig så säger ju det en hel del om henne. Osäkerhet, avundsjuka. Man får gifta sig när man vill men huvudsaken är väl att man gör det för sin egen skull o inte för att hinna först eller nåt annat. Man beter sig som man har förstånd till , eller hur?

• rocketqueen

Det var ju ett helt år mellan att hon förkastat bröllop och att gifta sig, det behöver inte alls bero på osäkerhet eller avundsjuka - lite väl fördomsfullt att bara anta något sådär väl...

• Fea

Jag förstår verkligen inte varför det spelar någon roll om en vän gifter sig i närheten.

Du tror inte att hon kan ha varit negativ för att hon var ledsen att de inte skulle gifta sig? Och nu när hon ska gifta sig tycker jag att du ska visa att du inte är missunnsam som hon, och gratulera henne hjärtligt. Om ni vill kan er planering bli en fin erfarenhet att dela.

• getingen

jag kände en person en gång som sa: vad har du köpt för ful baddräkt o hånskrattade...några veckor senare hade hon köpt en likadan (!) Det var den tanken jag fick när jag läste inlägget...finns sådana personer lite överallt. osäkerhet gör att de hackar på saker de själv gärna vill ha osv...fast man genomskådar det så känns det inte alltid så kul. Därför menade jag att det ofta säger en del om den personen . Det kan bli ganska "töntigt oxå" när folk för över sina egna bekymmer på andra.

• TEL

Det är inte meningen att vara super-bitchig här; MEN jag tycker det är lite "bridezilla-warning" här. Fattar inte riktig varför man reagerar så starkt när en kompis/bekant skall gifta sig nästan samtidigt. Jag fattar att det är jobbigt när kompisen är negativ och nedlåtande ang. ditt bröllop.... men jag ser ingen anledning till att deppa för att hon skall gifta sig samma månad.
    Vi tjejer har en tendens att bli lite egocentriska runt vårt eget bröllop. Många vill inte att det skall komma en annan stor fest och "förstöra" ens eget bröllop. Jag tycker det är bortkastad energi. Inget kommer att bli bättre än ens eget bröllop!
    Jag gifter mej 1 månad efter min bästa kompis. Vi tycker båda det är jättekul. Det är ju trots allt inte så många helger att välja mellan om man vill ha ett sommarbröllop.

Penni2007: Jag tycker inte du skall tänka på det där. Använd energien på att glädjas åt din egen planering och ditt eget bröllop. Låt inte en sånn dum sak förstöra din dag.

• Bruden blå

Ähh glädj dig med din vän istället.
    Ni lär väl inte ha samma släkt ändå. Var glad åt att det finns så mycket kärlek att det blir två bröllop istället för ett.
    Delad glädje är dubbel glädje.

• getingen

Det kanske skulle varit lättare att vara glad om kompisen inte hade idiotförklarat allt som har med bröllop att göra. jag tror det nog kan kännas lite konstigt då när kompisen helt plötsligt ska gifta sig. jag skulle nog fundera lite på det. I de flesta fall så är man ju glad då kompisar ska gifta sig, men det finns personer som gör såna där impulsgrejjer pga avundsjuka o då kan det kännas lite konstigt.

• rocketqueen

Tror knappast att man gifter sig av avundsjuka och på impuls...och om det känns konstigt att någon annan ska gifta sig så är man väl inte mycket bättre själv.

• mammacatta

Det finns lite som jag tycker är förmildrande omständigheter. De allra flesta vill gifta sig på sommaren. Sommaren i Svedala är inte direkt lång: två hyfsade och en bra månad. Så om man betänker det så är en HEL månad innan ganska bra planerat, då hinner folk få en till lön och går inte på knäna trots två bröllop i bekantskapskretsen samma år.

Sen så kan jag lova att INGEN hade sån osis som jag; vi var tre som gifte oss SAMMA DAG. Vi kände inte varanda, men hade gemensamma bekanta. Så av de 80 jag bjöd kunde bara 60 komma...
    Samma sommar gifte sig tre andra par i mn bekantskap. Det var helt enkelt läge den sommaren: vi hade alla varit ihop länge, gått ut skolan, vissa skaffat barn och andra rest.

Så blir det bara ibland. Det är läge just samma år, för ärligt: vem vill vänta ett helt år TILL bara för att nån annan beslutade sig för jättelänge sen?

• getingen

Jag känner inte personerna det handlar om men jag blev att tänka på personer som jag känner när jag läste inlägget. T.ex när en blev gravid så skulle genast den andra oxå skaffa barn...även fast det egentligen inte var lämpligt ekonomiskt mm att stressa. Vet att det finns personer som gör "stora" saker lite på impuls tyvärr. Sen har jag märkt att när jag själv planerar mitt bröllop så kommer den största kritiken (om småsaker) av personer som ej har råd att gifta sig eller går o väntar på att killen ska fria o det tycks aldrig ske. Men det finns ju personer som ändrar sig oxå...från att tycka att bröllop är jobbigt tjafs att ordna med till att själv önska sig ett princessbröllop. alla är vi människor med fel o brister, men man kan vara extra känslig vet jag själv när man planerar sin dag. Ej kanske så kul då om någon först är negativ o sen helt plötsligt själv ska gifta sig...

Svar på tråden nu planerar hon bröllop också