• penni2007

nu planerar hon bröllop också

Har en nära vän som jag stått nära eller jag trodde jag stått henne s¨nära under en bra tid.

Berättade för henne för ca ett år sen att jag och min m2b skulle gifta oss och hon mer eller mindre idiotförklarar allt som hör bröllop till.

Nu berättade hon att de ska gifta sig OCH planerar att gifta sig 1-2 veckor innan oss.

Vad gör man? Jag är blir såå ledsen..

Vem planerar sitt bröllop precis innan ens nära vän?

• Svar på tråden nu planerar hon bröllop också
  • bupan

hej!!
    jag har också en vän som ska gifta sig tre veckor innan oss (de visste om vårt datum när de bestämde sitt), så jag vet vilka känslor du kan tänkas ha.
    i början tyckte jag att det kändes ganska tråkigt, men nu när det gått ett tag så ser jag på det som en generalrepetition :)

kanske hade din vän det som min att kyrkan de ville gifta sig i var uppbokad och därför hade de nästan inga datum att välja på!!

• penni2007

bupan:

tack.. tyvärr så kan de välja när som. de gifter sig borgeligt.
    de var inne på juni först o när jag ifrågastte varför evt augusti bestämde de augusti.

hon tycker förövrigt att vårt bröllop är överskattat för vi ska ha kyrka, bröllopsfest med middag osv.. TRIST

• HLS

oh, jag själv som är så ensam om mina tankar och planeringsfunderingar (ska utomlands plus hemligt) tycker att det låter underbart... tänk att ha en tjejkompis att "göra det tillsammans" med!

men om man inte är lika vilsen i det hela förstår jag att det känns annorlunda :)

• bupan

ahm..ja då antar jag att hon kanske inte är en så bra kompis som man kanske hade kunnat hoppas på..va trist!!!

• HLS

oj förlåt, hann inte läsa sista inlägget, låter kanske inte lika roligt om hon säger så där...

• Pepparmyntan

penni2007,

Jag tycker det verkar som att "din vän" är lite avis på dig och nog också gärna hade velat ha kyrkbröllop. Alla bröllop är olika så att hon gifter sig precis innan er kommer inte att påverka erat bröllop. Låt inte henne ta bort din plannerigsglädje. Jag skulle dock inte gå in på några detaljer om bröllopet med henne så att hon "snor" fler ideer från er.

• Snart_FruL

verkligen tråkigt för dig, men det är nog just för att hon inte delar din syn på bröllop, som hon tagit sitt så nära ert. För henne verkar det just inte vara någon stor grej.

Sen måste jag ju säga att det är dålig stil, speciellt av en kompis, att racka ner på de val någon annan gör bara för att man själv inte gillar dem. Frågan är väl hur bra kompis hon är överhuvudtaget, jag tycker hennes sätt verkar ganska respektlöst gentemot dig.

• penni2007

Ja.. jag kommer inte prata med om bröllopet med henne.. men svårt efetrsom vi pratas vid dagligen och så. Men vill inte hon ska ta våra ideér osv..

så jo..har väl funderat på sistone vilken vän hon egentligen är.. trodde väl hon var närmre..

• Briljant

Det här verkar vara ett vanligt fenomen. Jag var med om precis samma sak. Jag och min blivande började planera vårt bröllop två år i förväg och med ungefär ett halvår kvar får jag reda på att en kompis "klämt in" sitt bröllop en månad innan vårt trots att de visste att vi skulle gifta oss det datumet. Till en början blev jag jättearg eftersom deras bröllop skulle ta en massa fokus från vårt. Våra gemensamma kompisar skulle jämföra våra bröllop etc. Inte blev det bättre av att jag fick veta att deras bröllop var betydligt mer påkostat än vårt. Vårt bröllop kanske skulle framstå som en tråkig efterfest. Jag var övertygad om att hon gjorde så för att hon var avundsjuk, herregud det är väl ingen tävling om vem som gifter sig först!

Nu är det bara några månader kvar och jag har kommit över det. Nu är jag glad för hennes skull och ser det som att jag får en jättebra generalrepetition innan vårt bröllop.

Som sagt, det är ett välkänt fenomen detta. En annan kompis som gifte sig för ett par år sedan berättade att hon var med om samma sak, en kompis som klämde in sitt bröllop en månad innan. Tyvärr kan man inte göra så mycket åt det.

• rocketqueen

Men vad spelar det för roll om en kompis gifter sig tätt inpå, om något så borde man väl tänka över varför man missunnar någon något sådant bara för att man själv ska gifta sig nära inpå? TS, din kompis har tydligen ändrat åsikt under det gångna året, något som faktiskt inte är såå ovanligt att göra. Tycker det är du också som har lite lustiga och missunnsamma åsikter när du skriver att du inte vill diskutera bröllopet med henner eftersom du inte vill att hon ska "sno våra ideer"... Hur konstigt låter inte det, eller tycker du själv inte att du själv har likadana åsikter som personen du beskriver nu?

Svar på tråden nu planerar hon bröllop också