• -svea-

hjälp,, min mans kompis är otrogen, och min man tycker det är häftigt!!

Vi har varit gifta ett tag och har det ganska bra.

Vi har pratat mycket om otrohet, och har samma syn på detta, trodde jag.

En av min mans bättre kompisar är otrogen mot sin fru. (han har varit gift i många år och har två barn runt 10 år) Detta är något jag haft på känn länge, och frågat min man om länge men han förnekar och blir arg på mig att jag kommer med sådana anklagelser.

Jag satt och tittade i min mans telefon en dag, varav jag hittade flera sms från denne otrolna mannen då han skickar vidare tjejens sms.. Jag ser även att min man svarat och tycker att det är jätte häftigt!!!!

Vad ska jag göra? Det känns som om jag inte känner min man längre. Vi har det bra nu, men tänk om 10 år, när det inte är så spännande längre, ska han vara otrogen då? Uppenbarligen tycker han ju att det är ok!

Snälla hjälp! Detta är en grej som gör att jag funderar på skillsmässa. Jag vill inte vara gift med en man som jag inte kan lita på.

Ska jag berätta anonymt för min mans kompis fru? Hade det varit jag hade jag velat veta..

phu,,,

• Svar på tråden hjälp,, min mans kompis är otrogen, och min man tycker det är häftigt!!
  • -svea-

Shit va svårt detta är!

Det är så himla skönt att höra vad ni tycker! Jag försökte först intala mig sjävl att det kanske inte var så farligt, men ändå gnager detta enormt. Faktum är att vi skaffar barn, så jag har nog börjat tänka på framtiden lite mer nu än vad jag gjort förr.

Jag ska inte berätta för min mans kompis fru själv. Hade först tänkt skriva ett anonymt brev till honom och gett honom en vecka att berätta själv. Som vissa har sagt; jag känner inte paret väl, de har varit över några gånger med sina barn, men jag och frun pratar inte privat. Vem vet hon kanske också är otrogen?

Jag och min man har det bra, förutom detta. Jag har ingen konstig magkänsla om honom, och just nu är vi nykära! Vi har precis varit ute och rest och vi är jätte kära! Men som jag skrev innan, detta är ju nu.. tänk om 10 år...

Och hur tar jag då upp detta med min man? Han skulle känna sig jättekränkt om han viste att jag läste hans sms. Detta är något jag måste fundera på. Jag skulle nog ha tagit upp detta direkt när det hände, nästan två månader sedan...

Tack alla för er hjälp!

• Snitte- 5/7-2008

oj.. aldrig bra att läsa sin partners sms... hade jag vart han hade jag blivit skitsur... :(

Men nu är ju fakta fakta och du har fått reda på en jätte tråkig sak som du naturligtvis inte kan släppa...

Prata med din man... fråga om hans kompis otrohetsaffär igen... säga att dina misstankar är till 99 % säkra.

Tänk om allt är en bluff??? att hans kompis hittart på smsen för att vara tuff..???

Så jag tycker inte heller du ska berätta för den bedragna kvinnan... men det är svårt detta...

hoppas det löser sig!

*krama om*

• nyår07

jag tycker inte det är så farligt att läsa sin mans sms.
    Klart, det spelar ju roll hur öppen man är med det.

Jag och min sambo kan läsa varandras sms, och om han får ett nytt så kan jag öppna och läsa och tvärtom.

Det är ju fråga om vad man har för relation till varandra och hur öppna man är.

• karinna

Ja, det är verkligen en jobbig situation. När jag försöker tänka mig in i den känns det jobbigast att du har läst din mans sms utan att han vet om det och du nu fått reda på saker som du inte riktigt vet hur dom hänger i hop. Det är ju också en typ av svek.

Den enda vägen är nog att vara rakt igenom ärlig mot din man. Börja med att erkänna att du har läst hans sms och att det är fullt förståeligt om han känner sig kränkt i det läget. Försök förklara för honom vad det var som fick dig att göra det.

Sen till otrohetsfrågan. Låt honom ge sin bild av saken så att du får ett helhetsperspektiv på situationen. Berätta också om din oro för hur han tänker kring detta med otrohet, att han säger en sak till dig och en annan sak till sin kompis och hur det påverkar dig i er relation.

Försök sen att inte lägga så mycket krut på att oroa dig för framtiden, njut av att ni båda är nykära just nu!!!

• Mycket långt kvar

Det kan vara en riktigt svår situation att berätta för någon att dennes respektive är otrogen, MEN du har alla rätt att göra det i detta fallet.

Det som akn vara problematiskt är om din mans kompis berättat om otroheten för din man, och din man sagt det till dig i förtroende. Om du då avslöjar det hela så framstår din man som en usel kompis som "skvallrat". Men här har ju din man försökt skydda sin vän, fast du på eget bevåg kollat hans mobil och sett bevisen. Skriv av ett par av sms:en och gå till den bedragna frun, hon behöver få veta...

Och vad det gäller din man så tycker jag att han betett sig som en idiot när han uppmuntrar kompisen. Däremot förstår jag att han skyddat honom genom att förneka att han varit otrogen.

Du kan absolut säga till din man att du hade en magkänsla av att något var fel, och kollade hans mobil. Din magkänsla stämde ju.

Konfrontera honom om hans syn på otrohet, och säg att du måste få veta att han inte är eller kommer vara det mot dig trots att han uppenbarligen tycker att det är häftigt när andra är det.

• Snitte- 5/7-2008

**snart brud**: men nu visste ju inte hennes man att hon läst dem... jag kan läsa min blivandes sms om han ber om det men jag skulle aldrig göra det utan att fråga... och jag skulle bli ledsen om jag visste att han läste mina..

• Mycket långt kvar

Och en sak till... Om du pratar med den bedragna frun, var förberedd på att hon kanske har information om din varit otrogen...

• nyår07

snitte -
    jag sa just det. Allt beror på vilken relation man har till sin respektive.

För oss är det helt ok att läsa utan att den andre ber en.

Jag ville bara ge min syn, eftersom alla andra verkar tycka att det är fruktansvärt att läsa nån annans sms.

Jag förstår inte det, har man något att dölja i sina sms som gör att man inte vill att ens respektive ska läsa det?

För oss är det som att om min sambos kompis ringer, så svarar jag och vi pratar. Samma sak med sms. Sms:ar hans kompisar så kan jag läsa.

Kan tillägga, att vi behöver inte berätta varje gång vi läst. Det är "not a big deal"

• Ellte

**snart brud**: Nä det är såklart olika. Jag har inga hemligheter för NÅN egentligen men för mig är det ett oerhört övertramp om någon skulle läsa mina SMS eller mail...eller rota i min dator...eller garderob :?

Dessutom tycker jag inte det är schysst mot mina kompisar om nån annan skulle läsa det som är avsett för mina ögon. DE kanske inte vill att alla jag känner ska läsa deras tankar och ord...

• Snitte- 5/7-2008

**snartbrud**: nej det är klart... alla är vi ju olika.. sorry om inlägget lät konstigt känner som ELLTE att det var ju till mig... en gång läste min syrra mina sms när jag höll på att planera en fest för henne det blev ju katastrof.. :( haha :)

-svea-: hoppas det löser sig och att du kan känna dig trygg med att din man vill vara dig trogen även efter 10 år. men det är nog smart att reda ut detta nu eftersom du tänker på det...

Svar på tråden hjälp,, min mans kompis är otrogen, och min man tycker det är häftigt!!