• quaker

oj vad dyrt det blir..

Har gjort lite beräkningar på vad vårt bröllop kommer att kosta...och med 90-100 gäster kommer vi upp i ca 150000 och då är inte ens bröllopsresan inräknad. Pust! Största delen är mat och dryck då vi har festen på restaurang...men smakar det så kostar det..

Hur resonerar ni? Får ert bröllop verkligen kosta lika mycket som en ny bil??

• Svar på tråden oj vad dyrt det blir..
  • maljor

Vi känner inte heller någon som kan fixa allt åt oss men ändå så blir det inte överdrivet dyrt.

M2b jobbar och jag är arbetslös men vi sparar ihop allt själva.

• Blev Fru 2006

Saltakatten

så lite så :D
    Min man var utåt sett helt kolugn och låtsades som att att det blev mycket pengar men faktum är att han var den som hela tiden sa "du ska få det bröllop du vill ha. Och om det kostar då..." :)

• Blev Fru 2006

quaker
    vi fick hjälp med bandet, mina kläder med tillbehör och en del av festen/middagen men det täckte kanske 50 000. Resten la vi själva

• Miss Cykel

quaker: Vi kommer att dela på kostnaden med våra föräldrar. Jag och mina föräldrar står för hälften, och min m2b med hans föräldrar står för den andra halvan. Sen hur man gör upp det sinsemellan blir nog olika. Min m2b tjänar bra, så han betalar nog mer själv än vad jag kommer att göra.

Men, det känns som att saker och ting ändras hela tiden, så kanske även detta. ;)

• Gudinnan

quaker - vi betalar allt själva..

• Himmel

Vårt bröllop kommer att kosta ca 150 000 kronor och vi kommer att betala allt själva. Galet dyrt, men vi hoppas få en dag vi alltid kommer att minnas....

• Ammo

vi betalade 120.000 helt själva. Min mamma ville dock bidra med något så hon bidrog lite till frisören.

• LidaM

Vi betalar vår bröllop själva och det kommer gå på 80000. Vi vill inte att föräldrar ska blandas in i våra planer.

• fröken Inga

Man behöver inte ha värstingfamiljen för att få hjälp. Kolla in gymansieskolorna. En elev på kläder- och mode kan säkert vilja sy en brudklänning som specialarbete. Här på torget kan du också hitta hjälp. Förr fanns det en tråd som hette tjänster och gentjänster.

• tree

hej alla
    det känns bra att läsa om andra som har 'stort' budget , att vi är inte ensamma! vi spara allt och vill inte ta lån. men mina föräldrar betala för min klänning och alla inbudningskort etc. och m2b familj ska ge oss 30000. så, i totalt är budgeten 160000! det är så mycket... och som andra har sagt är det svarare när man har inte så många vänner som kan bjuda med deras talent!... dock, jag har två vännina som ska spela tvärfluta under vigsel och tar pörträttbilder (vi ska har proffs under vigsel). det spara lite pengar...

Svar på tråden oj vad dyrt det blir..