• quaker

oj vad dyrt det blir..

Har gjort lite beräkningar på vad vårt bröllop kommer att kosta...och med 90-100 gäster kommer vi upp i ca 150000 och då är inte ens bröllopsresan inräknad. Pust! Största delen är mat och dryck då vi har festen på restaurang...men smakar det så kostar det..

Hur resonerar ni? Får ert bröllop verkligen kosta lika mycket som en ny bil??

• Svar på tråden oj vad dyrt det blir..
  • Tossi

Åh, men vår nya bil kommer kosta exakt 140 000 kronor :) Jag är lite avundsjuk att ni kan lägga så mkt på era bröllop, ser det inte alls som slöseri. Man lägger krutet där man känner att det behövs.

Vi kommer att lägga mest på resan som vi räknar in i budgeten.
    Vi beräknar att hamna runt 60 000 kronor totalt.

• Mitt hjärta är hemma

Gillar jämförelsen med ny bil. Ack om vårt bröllop blev så billigt. Vår bil kostade 13 000 kr...

• Miss Cykel

quaker: Jag känner igen det där. Vi kommer också att ha vår bröllopsfest på en restaurang med 90-100 gäster.

Från början hade vi en limit på 100 000, men när vi gjorde vår budget så hamnade vi betydligt högre än så, och då var varken vigselring eller resa inräknad. :(

Nu använder jag alla hjärnceller till att fundera ut vad som är viktigt för just OSS. Det gäller ju att prioritera, om man inte är gjord av pengar.

Jag har kommit fram till att jag inte direkt bryr mig jättemycket om exempelvis och bröllopstårta och brudbukett, så dessa kommer jag försöka dra ner lite på. (minskar ju visserligen inte med 50 000 pga av dessa, men får väl kolla vidare! ) :)

Men, man gifter sig ju bara en gång så då får man väl fira ordentligt? :)

• ~~Dark Angel~~

Mitt hjärta är hemma - Men den ju inte varit ny....

• Mitt hjärta är hemma

Dark Angel: Jorå, för oss.
    I övrigt, nej, den är snart 19 år haha. Men det är nog världens bästa bil. Sorry, lite OT.

• ~~Dark Angel~~

Hihi! Det hade varit ett klipp annars!

• zabby

Miss Cykel:

Vi ska ju gifta oss på samma ställe och jag tyckte ändå att det kuvertpriset man betalar där var helt ok i jämförelse med många andra ställen. Sen jobbar jag ju iofs med evenemang och är lite arbetsskadad av priser :)

Hoppas verkligen att det blir bra! Du måste säga vad som var bra och dåligt när du har gift dig!

Och ja... Vår budget ligger nästan högre än dig Quaker, känns väldigt mycket pengar, men samtidigt så gifter man sig bara en gång och jag vill liksom inte känna i efterhand att jag ångrar mig...

• Ammo

Jah sa tidigare att jag betalar inte 100.000 för ett bröllop, men vi slutade ändå på 120.000 kr inkl resa till Malaysia. Vi var 70 pers på restaurang.
    Men jag ville inte snåla på något heller och då kostar det. Vi hade absolut inget flådigt bröllop,men jag valde den ring, klänning,resa mm som jag ville utan att överdriva.
    Så när pengarna drog iväg var det bara att hosta upp dem.

• Miss Cykel

zabby: Vad ska ingå på er middag? Vilket "paket" har ni valt?

Förlåt, kanske jag inte ska sno den här tråden. Ska vi starta en ny om "vårt" ställe zabby, kanske finns det fler än oss?! :)

Svar på tråden oj vad dyrt det blir..