• honungshy och kanelfräknar

Värdens torraste ben!!! Hjälp mig!

Hjälp mig!!

Jag är så torr på benen, närmare bestämt smalbenen! Jag håller på att klia ihjäl mig och huden ser ut som ett spindelnät ungefär. Smörjer och smörjer med en fet CCS lotion från Apoteket men det tycks inte hjälpa. Har varit rädd för lotioner med karbamid (kanske svider) men nu ser kag ingen annan utväg..

Ge mig era BÄSTA tips på krämer/lotioner för extremt torr hud! Obs! Det är inte exsem (tror jag) utan bara torrt som i öknen.

Please!!

• Svar på tråden Värdens torraste ben!!! Hjälp mig!
  • 4:e Maj

Smetar pa Elisabeth Arden's 8 hour cream pa torra omraden lite har och dar men det ar ganska kladdigt. Tycker dock att den suger upp daligt.

• cricri

Jag antar att du inte har testat Schnugglebar från Lush. Den är underbar. Det är helt enkelt nåt du duschar med istället för tvål. Den både tvättar OCH fuktar och ingredienserna är rätt så milda och bra för huden att du inte behöver oroa dig.

www.lush.se

Om du vill ha en vanlig Lotion också, så har Lush en del att välja ifrån och de är mycket bättre än de vanliga bodylotions där ute.
    Annars tycker jag att HTH (mörkblå överdelen) är bättre bland de vanliga.
    Sen kan du gå in och testa de från www.rosenserien.se De har de bästa ingredienserna och om du har så känslig hud skulle jag definitvt prova detta.

• cricri

Glömde säga att du kanske borde prova med ren vegetabilisk olja för att fukta dina ben istället för lotion. Lendelundens har olika och de e så ljuviga. Älskar bra hudvård ;)

www.lendelunden.se

• 4:e Maj

Min mormor anvander alltid oliv olja for sina torra ben men det blir kanske lite kladdigt.

• pickolina

Jag tycker att jojobaolja är överlägset olivolja, bla just pga att den inte lämnar en lika oljig yta...

• Vildare

Barnolja är super, hade samma problem. Ta efter duschen då benen fortfarande är våta, barnoljan kapslar då in fukten. Annars är HTH bra..:)

• pickolina

Ni som anv olja, hur står ni ut med oljigheten??? Usch.. Smaksak kanske men jag avskyr det!.. Barnolja, dusch&badolja.. Nää, uffa... Tycker inte att det fungerar så imponerande bra heller, fast det kanske var för att jag inte stod ut med att göra det regelbundet?!..

• honungshy och kanelfräknar

Får tacka igen för alla svar! Gud vad mycket jag har att prova nu!!

• pickolina

En bra sak är att inte duscha för varmt, för att bättre kunna behålla hudens eget skydd. Mindre skoj på vintern dock, när man vill mysa i värmen och värma upp sig.

• Modestie

När jasg hade bebis brukade jag ducha även mig själv med den babyolja som finns i sprayform, den var superbra. Det är ingen vanlig olja, utan en vattnigare olja som sjubker in i huden om man låter den torka in ett par minuter. Det är Natusan så det är ingen vegetabilisk olja, men oj vad bra den är.

• pickolina

Modestie
    Det lät bra.. Tack för tipset!

• Kirsto

Jag har använt en babyoil-gel som man tar på medan man är blöt och torkar bort överflödet med handduken. Kalasbra. Senast jag skulle köpa den hittade jag den inte, men det funkar fint att köra på samma sätt med vanlig babyolja.

• pickolina

Kirsto
    Babyoil-gel säljs fortf. Med eller utan AloeVera. Jag tycker att den är värdelös pga att man blir sååå oljig av den.. Jag har Natusan´s...

• Kirsto

Jag tror det var natusan jag har också... Jag blir inte alls oljig av den (varken gel eller o-gel) men det är säkert olika på olika hudar så att säga!

• pickolina

Mmm, det är tyvärr ett av mina problem. Jag har suuuupertorr hy som vägrar att dra åt sig. Essex och jojobaolja är dem enda som går in hyfsat på mig...allt annat lägger sig på ytan... :(

• Cezi

honungshy och kanelfräknar

Hej hur har det gått hittintills?

Svar på tråden Värdens torraste ben!!! Hjälp mig!