honungshy och kanelfräknar
Gällande Eucerin duscholja.. Det är ju så olika det där så du får nog testa och se ehelt enkelt. Men jag älskar den just för att den är vattenlöslig och inte lämnar en fet hinna som jag tycker att oljor annars gör..och det kan nog vara det som bidrar till oren hy/finnar.. Som jag skrev rekommenderar jag den parfymfria, eftersom parfymer oxå kan bidra till irritationer osv.
Vad synd att inte Essex Lotion fungerar för dig. Fast jag kan erkänna att den inte fungerar för mig heller när benen är som värst.. Men i vanliga fall älskar jag den. Har du testat krämen??? Jag vet inte alls hur den är men det är en tanke... Annars tycker jag att du ska fråga på apoteket och höra om de säger något "smart".. *skratt*
Om du vill testa att anv olja för att smörja in dig så skulle jag definitivt rekommendera jojoba. Det är den enda olja jag testat som inte lämnar en väldigt oljig yta.
Om du har badkar så kan jag rekommendera oljebad.. Eftersom min klåda försvann sist när jag badade i en saltvattenbassäng så har nog "nenne_74" helt rätt gällande saltvattenbad.
Om du hittar någon "mirakelkur" så får du gärna hojta till... För de tips jag gett dig är sådant som hjälpt mig enormt mycket men det är inga mirakel och jag vet att jag kommer att sitta här och gråta pga värk/klåda så snart kylan kommer... Tyvärr!..
Sedan är det jätte viktigt att du verkligen tar hand om dig året runt, för många av dessa produkter och tips ger bara effekt vid regelbunden användning och efter en tids användande... Dvs man märker ingen mirakulös skillnad omedelbart eller vid sporadiskt användande.
Jo, ett annat tips..omega-3! :) Det är bra för huden! Men det är samma sak där, det tar flera månader innan man når full effekt. Jag har dessutom gått ner i vikt sedan jag började med det..fick i mig för lite nyttigt fett innan..och man måste ju få i sig fett för att bränna fett...
Okej, slutbabblat för denna gång... ;)