Mmm, jag tror faktiskt att rakning och div hårborttagning ställer till med en hel del. Jag har alltid varit noga med sådant och alltid haft problem.. ;) Men så bestämde jag mig för att strunta i det för ett tag sedan, för att jag tyckte att min hud behövde få lite vila... Och faktum är att jag den sista tiden varit förvånad över hur bra mina ben mått...huden alltså... Och så gjorde jag misstaget att köpa epilette och "sandpapprade" bort allt hår...och jag fick sådan klåda så det inte var sant... Och jag vet ju att jag alltid får samma typ av klåda direkt efter jag rakat med hyvel+rakmedel... Men aldrig har det blivit så uppenbart och aldrig tidigare har jag nog velat ha håriga ben! *asg* I 2-3 dag var benen helvetiska men sedan åkte jag och simmade i en saltvattenbassäng och nu mår benen bra igen....
Så, milda-återfuktande/återfettande-parfymfria produkter rekommenderas och inga kemikalier eller för nära rakning... Det skulle vara mina råd i alla fall.
Jag har ingen "krokodilhud" just nu och inga som helst besvär och det är liksom "icke-existerande" för mig...