070622 midsommaraftons-brudar
Lägger upp en ny sida för oss som ska stå brud midsommarafton 2007.
Vill gärna dela tips och ideér med er andra och följa er resa fram till den stora dagen!
Lägger upp en ny sida för oss som ska stå brud midsommarafton 2007.
Vill gärna dela tips och ideér med er andra och följa er resa fram till den stora dagen!
Jag anar att ni finns där ute....
Själv ska jag gifta mig utanför Tidaholm i västergötland i en liten kyrka. Har väl ganska bra koll på läget tycker jag. Just nu håller jag på och beställer saker till inbjudningarna. Ska till malmö och leta fyrkantiga kort imorgon.
Nästa projekt är att finna lite serveringspersonal, vi kommer att ha buffé men lite pesonal behöver man ju ändå. Har kollat runt en massa men ingen som har velat ställa upp ännu. Alla vill fira midsommar i stället för att tjäna pengar verkar det som....
Men det ska nog lösa sig hoppas jag!
Här kommer en till som gifter sig midsommarafton! :D Hur långt har ni hunnit i planeringen och så?
Kika gärna in på vår sida :D
jeanetteochanton.weddingannouncer.com
Hej Jeli81! trevligt med en midsommarbrud till och vi är lika gamla dessutom!
Var inne och kikade på er sida! vad fin buketten var som du har tänkt att ha, väldigt trevlig sida för övrigt också!
Vi har också en sida som börjar bli klar: fiaochjonas@weddingannouncer.com
Ta dig en titt vet ja!
När har ni tänkt att skicka ut inbjudningskort föresten?
Har i dagarna nu inhandlat material till att göra dem. Blir vita fyrkantiga kort som grund. Våra färger är vitt, silver och rosa och tänkte att detta även ska genomsyra inbjudningarna. Ska blir roligt att börja göra dem!
Vi kommer att ha runt 80 gäster så det blir några stycken kort att göra.
Vet inte när man ska skicka ut dem dock.... funderar på att skicka i februari tror jag.
Annars tycker jag att vi ligger bra till med planeringen. Vi har bokat allt som behöver bokas och jag har till och med köpt klänning, letar fortfarande serveringspersonal dock....
Ska börja fila på festprogrammen snart, det kan det ju bli en hel del pill med.
Och i dagarna före jul ska vi iväg och kolla kläder till min blivande.
Tänkte ha stenar som bordsplacering som vi skriver namnen på så dom ska vi iväg och plocka nu vid vättern vid jul. Om det inte hinner bli snö vill säga...
Då får det vänta till våren.
Hur går det för er???
Vad kommer ni ha för typ av bröllop och hur långt har ni kommit med planeringen?
Är jättenyfiken och ser fram emot att följas åt fram till midsommarafton!!!
fel adress till vår sida!
Klantigt av mig
fiaochjonas.weddingannouncer.com
Hej tjejen!! Var in och kikade på er sida också, jättefin!
Vad roligt med korten! Jag har faktiskt gjort dom ikväll, el rättare sagt en nära vän till mig som är grafisk formgivare, ska lägga ut dom på sidan sen så får ni se!
Du... jag såg er lilla "vers" om presenter och tänkte fråga om jag får vara så fräck att låna den? :D
Buketten är såå fin, ska till en florist, också vän till han jag var med idag.
Vi ska väl ha ett ganska traditionellt bröllop, och vi har väl hunnit en hel del med planeringen :) Vi har redan gjort en preliminär bordspalcering så vi kan bara plocka bort de som inte kan komma. Klänning är klar för mig. Mat, kyrka och lokal är klart och nu inbjudningskorten. Dom tänkte vi nog skicka ut i samband med alla hjärtans dag, lite romantiskt å så :D
Vad läckert med stenarna där, vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra med det.
Med serveringspersonalen, har ni ingen restaurang skola i närheten? för där brukar dom ju ha serveringselever som går sista året, dom är bra och billiga :D Hör med dom!!
Oj ja festprogrammet blir en hel del att göra också, har börjat lite med det men är mycket kvar! Nu ska jag hjälpa min vän att skära till korten så han slipper göra vårt jobb!
Det blir verkligen skoj att vi kan följas åt till vår stora dag!! Kram
Spännande att få se era kort, hoppas dom blev bra!
Vi har också funderingar på att skicka till allahjärtansdag, fin symbolik där!
Bordspalcering ja....Där är en nöt till som måste knäckas.
Jag och pöjken min satt uppe förra fredagen och tjatade skit vid köksbordet hela kvällen och blandade till goda drinkar. Framåt småtimmarna och efter ett antal drinkar fick vi för oss att göra bordsplaceringen, efter många om och med ansåg vi oss klara och tyckte att vi hade fått till världens bästa placering!!! Var verkligen supernöjd!
Vaknade dagen efter med huvudvärk och stirrade på en bordsplacering som inte var av denna värld! vi hade ju inte tänkt på nåting vettigt alls och det mesta var helt galet! Men vi hade väldigt roligt under tiden då vi gjorde den!
Så den måste vi hugga tag i snart igen fast under nyktra förhållanden.
Gällande restaurangskolor så har jag redan kollat det dessvärre. De ville inte lova någonting då det är midsommar... Blä!!! trodde det fanns folk som alltid ville jobba om de fick bra betalt. Men vi letar vidare!
Vad ska du ha för klänning föresten???
Klart att du får låna dikten! Har själv lånat den från nån på BT!
Haha, jag skulle ha velat se det!! Allt brukar ju se bra ut när man har alkohol i kroppen!! :D
Jag funderade igår och jag ska inte lägga ut korten förr'n vi har skickat dom, men om du vill kan jag maila dig dom så får du se. Om du finns på familjeliv så har jag samma nick där, om du inte vill skriva ut mail å så här :)
Nä är det sant, gud vad tråkigt att ingen vill ställa upp, dom vill väl säkert ut å partaja då.. Är ju iofs den åldern. Jag hoppas det löser sig för dig!! Har ni inga i er bekantskapskrets som känner nån som skulle kunna tänka sig att ställa upp? Dom kan ju kanske höra av sig runt deras bekanta å så, har man tur får man en träff :)
Klänningen jag ska ha är den som min mamma hade när hon gifte sig för 28 år sen :) Och roligaste är att vi kommer få samma bröllopsdatum, dom gifte sig också på midsommarafton 22 juni 1979, lätt att komma ihåg då!! :D
Vad ska du ha för klänning? har du någon bild på den?
Kanoners där med dikten!! Ska fixa det ikväll om jag hinner, måste ju se uggly betty och grey´s ikväll :D
Kramis
jag kikar jättegärna på dina kort! sophiajohansson333@hotmail.com
Är aldrig inne på FL... är den sidan något att ha???
Serveringspersonal ja.... det enda vi har kommit på är att kolla med min sambos riktiga pappa. (skilda föräldrar) Pappan och hans familj är nämligen jehovas vittnen och de brukar ju vara bra på att ställa upp på familjen när det behövs. Hoppas att de gör det även när det gäller några utanför "gruppen". Värt att kolla i alla fall!
Vad fint att du ska ha din mammas klänning! Har också funderat på att ha det, men hon var smal som en pinne så då hade vi fått göra om den, så det fick bli en ny istället. Jag kommer nog ha hennes lilla brudkrona tror jag. Det blir isådana fall mitt "lånat"!
Jag har dessvärre ingen bild på min klänning. Ivory-färgad, väldigt enkel a-linje formad, axelbandslös, tunt skimrande tyg överst. Och en fantastisk slöja till som verkligen blir pricken över I:et! Den går fram och lägger sig över axlarna så att man inte känner sig så bar, sen sluttar den liksom bakåt ned mot ryggen och går ända ned i golvet. så himla fint! Längtar tills jag får ha den på mig!
Apropå tv så är ju tisdagar den bästa tv-kvällen! (om man bortser från prisonbreak på måndagar, det är allra bäst!) jag fullkomligt älskar greys anatomi!!! så fantasitkst bra och mysig serie. Ugly betty är också kul!
Nu ska jag slå in alla julklappar och mysa till det med en drink så här vid lunchtid en onsdags eftermiddag!
Är ledig från jobbet halva dagen idag, skönt!
Trevlig lucia!
kramis
Jag ska bara fota dom också så skickar jag över dom sen :)
Ja jag har ingen erfarenhet av jehovas vittnen men kan tänka mig att de ställer upp för varandra, hoppas de gör det nu också! :)
Ja jag håller på för fullt med att banta ner mig nu så jag kan ha klänningen också, mamma var mindre än mmig nu så det är illa tvunget. Men det är ju bra för då har jag ju ett delmål!! :D'
Jag tycker familjeliv är bra, många diskussions forum å så!
Låter som att din klänning är helt fantastisk!! Jag funderade också på om jag skulle ha slöja men jag tänkte bara ha tiara och blommor i håret.Jag har velat ha blommor hela tiden och då vill jag inte ha slöja. Vad fint med krona också!!
Usch jag börjar bli nervös också, redan nu, haha man är ju bra funtad.. Får se när möhippan blir också då, och vad det blir för nåt.. Tror du att kommer få en?
Ja jag sitter bänkad framför tv:n på måndagar, tisdagar och onsdagar när lost går. och så klart torsdagar när det är medium, hela veckan går åt till att sitta framför tv:n, haha!!
Jag vill också ha en drink, smarrigt ju, vad blev det för nåt? Vad skönt att ha julklappar, själv måste jag handla allt den 22:a, och så måste jag frakta hem det från Umeå (där vi firar innan jul hos killens päron) och hit på planet. Jaja, bara att ta med en extra väska :D
Vad skönt att få vara ledig halva dagen! själv har jag haft föreläsningar idag.
Nu ska jag ta och fixa lite här innan mina vänner kommer över, vi ska kolla på finalen av top model, har man börjat titta så går det inte att sluta, är som en drog!!
Lust att prata mer via msn? är det den adressen i så fall till msn också?
Kram
använder en gammal msn adress: violets_are_blue@hotmail.com
Är online nu om du villa tjata lite skit!